Gå til innhold

Jeg er så trøtt, og livet har ingen mening.

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola
Skrevet

Men det gjør ikke du!

Du anbefaler abort!

Jeg vil aldri oppfordre til abort, muligens adopsjon, men _aldri_ abort!

Dere psykiatere, burde vite mer om psyken til de som tar abort, enn dere gjør!

hva er det du snakker om...............

Videoannonse
Annonse
hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg skal ikke bestemme, og det har jeg aldri hevdet.

Kvinnen skal bestemme. Ingen andre er bedre skikket til å ta avgjørelsen.

'''Kvinnen skal bestemme. Ingen andre er bedre skikket til å ta avgjørelsen.''

Nå kødder du!

De aller fleste opplyste mennesker, vet at menn fremdeles er i førstesete!

Og de fleste opplyste kvinner vet det.

For menn, er en abort lik null, men for kvinnen er det betydelig!

Skrevet

'''Kvinnen skal bestemme. Ingen andre er bedre skikket til å ta avgjørelsen.''

Nå kødder du!

De aller fleste opplyste mennesker, vet at menn fremdeles er i førstesete!

Og de fleste opplyste kvinner vet det.

For menn, er en abort lik null, men for kvinnen er det betydelig!

Jeg er usikker på om alle de menn i Norges land som betaler bidrag for barn som er blitt unnfanget etter kort bekjentskap er enig med deg i det. Vi kvinner har mer og si enn menn i abortspørsmål, derav veldig mange barn vokst opp med mor uten en far involvert i særlig grad.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er usikker på om alle de menn i Norges land som betaler bidrag for barn som er blitt unnfanget etter kort bekjentskap er enig med deg i det. Vi kvinner har mer og si enn menn i abortspørsmål, derav veldig mange barn vokst opp med mor uten en far involvert i særlig grad.

Hva er galt i å vokse opp?

Skrevet

Men det gjør ikke du!

Du anbefaler abort!

Jeg vil aldri oppfordre til abort, muligens adopsjon, men _aldri_ abort!

Dere psykiatere, burde vite mer om psyken til de som tar abort, enn dere gjør!

Senvirkningene av en abort er overdimensjonert, de fleste kvinner kommer seg gjennom en abort med psyken i behold. En abort er en tøff pskisk påkjenning, men de fleste kommer seg videre etter en stund. Kvinner tar ikke abort for moroskyld, det er en lang overveiende tankeprosess som ligger bak og de fleste lever godt med valget de tar. De er bltt gjort seriøse studier på dette, men jeg har ikke noen av disse for hånd akkurat nå.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''så hvorfor er jeg så trøtt etter hvert måltid med mat? kjempeglad om noen kan forklare meg noe nytt..''

Noe nytt kan ingen gi deg:(

Du velger å leve ett liv på kanten, da er det egentlig idiotisk å be om svar!

Hva ønsker du egentlig?

Hva var dette for et svar?

Det er stygt og totalt unødvendig å sparke folk som ligger nede.

hidi, the scorpion
Skrevet

Senvirkningene av en abort er overdimensjonert, de fleste kvinner kommer seg gjennom en abort med psyken i behold. En abort er en tøff pskisk påkjenning, men de fleste kommer seg videre etter en stund. Kvinner tar ikke abort for moroskyld, det er en lang overveiende tankeprosess som ligger bak og de fleste lever godt med valget de tar. De er bltt gjort seriøse studier på dette, men jeg har ikke noen av disse for hånd akkurat nå.

'''Senvirkningene av en abort er overdimensjonert, de fleste kvinner kommer seg gjennom en abort med psyken i behold.''

Og du høres ut som en erfaren kvinne, NOT!

Hvilken planet lever du på??

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva var dette for et svar?

Det er stygt og totalt unødvendig å sparke folk som ligger nede.

''Det er stygt og totalt unødvendig å sparke folk som ligger nede''

Hva om det er det de trenger;)

Skrevet

Abort er et vanskelig valg.

Moraliseringen er noe helt annet, og det kan og bør en heve seg over.

Jeg har ikke sett mye abortmoralisering i denne tråden, men synes det må være lov å oppfordre til forsiktighet når man har flere medisinske aborter bak seg. Ingen er tjent med at det skal bli helt "normalt" å bruke abort som "prevensjonsmiddel".

Gjest jul med din glede
Skrevet

Hvorfor jobber du ikke eller går på skole? Jeg hadde garantert tørna om jeg ikke hadde faste ting jeg skulle gjøre i hverdagen. Jeg får aldri gjort så lite som når jeg har en fridag fra jobb ;-)

Når man venner kroppen til å sove mye, så vil den også kreve mer søvn. Bestem deg for å stå opp til faste tider og legge deg til faste tider hver dag. Lag dine egne rutiner for hverdagen. Når du begynner å bli trøtt på dagtid, så går du deg en lang tur e.l. Dette vil gjøre underverker både for den fysiske (overvekt) og den psykiske helsa. Start imorgen! Lykke til :)

Forresten... Sørg for å bruke prevensjon heretter!

Dette er litt for mye forenkling. Hvis noen er depressiv og uten energi så er det vanlig å sove for mye. Det står ingenting om vedkommende har jobb, er sykemeldt, studerer eller noe som helst. Jeg er uenig i at kroppen venner seg til å sove for mye, men psyken kan flykte inn i søvnen.

Gjest Been there, done that
Skrevet

'''Senvirkningene av en abort er overdimensjonert, de fleste kvinner kommer seg gjennom en abort med psyken i behold.''

Slutt da, Hidi, nå bare driter du deg ut!

Vi er svært mange som lever meget gode liv etter selvvalgt abort, i trygg forvissing om at vi tok riktig valg.

Skrevet

ikke alle tåler prevansjon.........

Ikke alle forskjellige slag vel. Det finnes tom kondomer som er allergifrie.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Det er stygt og totalt unødvendig å sparke folk som ligger nede''

Hva om det er det de trenger;)

''Hva om det er det de trenger;)''

Ja, noen trenger et spark for å komme i gang. Det er slikt gode venner kan gjøre når h*n kjenner deg- og vet du trenger det.

Men det er litt skummelt å gjøre det på nett- mot en ukjent som vi ikke kjenner. Det kan virke totalt motsatt enn det er tenkt.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Slutt da, Hidi, nå bare driter du deg ut!

Vi er svært mange som lever meget gode liv etter selvvalgt abort, i trygg forvissing om at vi tok riktig valg.

Jeg har tatt selvvalgt abort- og har meget godt liv nå.

Rett etter aborten hadde jeg skyldsfølelse og "savn" en god stund. Men det gikk over.

Dersom jeg skulle tenke på aborten- slik som akkurat nå- så er dette totalt uten følelser. Alle skyldfølelse etc er blitt til _ingenting_.

Gjest Been there, done that
Skrevet

Jeg har tatt selvvalgt abort- og har meget godt liv nå.

Rett etter aborten hadde jeg skyldsfølelse og "savn" en god stund. Men det gikk over.

Dersom jeg skulle tenke på aborten- slik som akkurat nå- så er dette totalt uten følelser. Alle skyldfølelse etc er blitt til _ingenting_.

Savn og tanker er helt naturlig, men _anger_ er noe helt annet.

Som deg, så har jeg ingen følelser rundt dette nå. Det er maaaange år siden jeg tok abort, men jeg vet at det var riktig å gjøre. Definitivt.

Skrevet

Jeg har aldri vært gravid eller tatt abort, men holder meg for god til å dømme andre for de valg de gjør. Jeg er stort sett dobbel beskyttet når jeg har sex for å aldri komme i en slik situasjon, men aldri om jeg ser ned på de kvinner som blir gravid og velger å ta abort. Men som jeg sier de fleste lever godt med de valgene de tar.

Skrevet

Dette er litt for mye forenkling. Hvis noen er depressiv og uten energi så er det vanlig å sove for mye. Det står ingenting om vedkommende har jobb, er sykemeldt, studerer eller noe som helst. Jeg er uenig i at kroppen venner seg til å sove for mye, men psyken kan flykte inn i søvnen.

Joda, jeg skjønner det, men hun spør om råd og dette er det eneste rådet jeg kan gi utfra den informasjonen hun kommer med :)

Hun blir iallefall ikke bedre av å sitte inne og bare sove og spise....

Skrevet

Jeg kjenner flere som har tatt abort og ingen av dem sliter med dette i ettertid (heldigvis!). Tror det er en myte at så mange får problemer etterpå... Jeg tror nok valget om abort er godt gjennomtenkt for de fleste som velger den løsningen.

Jeg har selv aldri tatt abort og vet ikke om jeg hadde greid det heller, men jeg har ikke problemer med å forstå at noen kan føle at abort er den beste løsningen uansett. Det som er problematisk for meg er når enkelte tar abort både to og tre ganger pga manglende prevensjon. Da begynner jeg å tenke at de må være litt uansvarlige....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...