Gå til innhold

Mamma i jobb og pappa i permisjon

Anbefalte innlegg

Jeg går på yrkesrettet attføring og er student. Ferdig til sommeren. Jeg har forstått det slik at så lenge jeg er på attføring og ikke har annen inntekt så har jeg kun krav på engangsstønad på 32 138 kr.Dette beløpet får jeg uansett om jeg skulle gå ut i jobb rett etter fødselen ?

Kan mannen min ta fødselspermisjon ? Fra når ? Og kan jeg være hjemme 5-6 mnd for så at han tar permisjon ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34093-mamma-i-jobb-og-pappa-i-permisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Ja til begge deler. Mannen din har rett til fødselspenger når du begynner i minst 75% stilling, men stønadstiden på 29 (39) uker regnes fra barnet er 6 uker slik at det han ikke tar innen barnet er 35 (45) uker faller vekk (tillegg for eventuell ferie).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...