Gå til innhold

Depresjon?

Anbefalte innlegg

Gjest nobody25
Skrevet

Prøver å gjøre riktige ting (slik som å studere). Prøver å finne mening med hverdagen(e), uten å lykkes. Ingenting gir mening. Heller ikke de små tanteungene. Følelsen av tomhet. Meningsløshet. Føler meg mislykket, og at jeg ikke klarer noe. Uansett om jeg har stått på eksamener, så føler jeg at jeg ikke får til noe. Jeg kan ingenting. Ser ikke så lyst på fremtiden. Har ikke så mye troen på at jeg vil komme til å klare fullføre utdanningen, rett og slett fordi jeg ikke er smart nok. Psykologen min ønsker å fortsette samtalene, men jeg ønsker ikke dette lenger. Ser ikke poenget med å gå dit å snakke bare for å snakke. Får ikke noe utav timene, annet enn å fra derifra å føle meg dum. Vet ikke om det er vanlig å føle det sånn nå som det er mørkt. Følelsen av tomhet og tunghet? Jeg er ikke "der ennå" at jeg direkte ønsker å dø, samtidig kommer tankene om å hive innpå med piller for så å forsvinne stadig oftere. Jeg vil likevel ikke dø, men heller ikke leve. Bare slippe tenke og føle og forholde meg til nye dilemmaer. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Redd for å "blottlegge" tankene mine overfor psykologen. Redd h*n ikke skal ta det på alvor. Vet ikke hvordan jeg skal løse dette. Har jo prøvd så mye nå. Innleggelse, medisiner, jobb, trene, være med venner, skole, ikke skole eller jobb. Føler jeg har prøvd mye, uten at denne meningsløsheten gir seg. Ganske frustrerende. Har liksom ikke noe liv. Vondt å ha det sånn over flere år. Ikke ha livsglede. Ikke se meningen. Så hva gjør man, når man har prøvd "alt"?

Videoannonse
Annonse
Gjest snøfreser'n
Skrevet

En vis mann sa en gang til meg, at lykkelig er ikke noe man blir. Det er noe man bestemmer seg for å være.

Hvis du ikke føler du får noe ut av psykologsamtalene, og at du ikke kommer noen vei - hva med å prøve noe helt annet?

Når man sliter med lav selvtillitt og ikke klarer å få opp troen på seg selv, kan f.eks coaching være et alternativ. En slags livsstilsmotivator. En som hjelper deg å få frem det beste i deg, fremfor å gå hos en psykolog som bare kverner om og om igjen på det som er vondt.

Kanskje du faktisk er klar til å gi slipp på det?

Gjest Hjertesaker
Skrevet

Vet ikke jeg - bare kommer med en liten stikker.

Har du prøvd mange forskjellige medisiner, forskjellige typer? - det er individuelt hva som virker på en.

Håper du finner ut av det i alle fall - for det er IKKE godt å ha det sånn som det der - vært der selv

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes kanskje medisinkombinasjoner du ikke har prøvd.

Du bør også vurdere ECT.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...