Gjest Forhåpentligvis snart frisk! Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Jeg er en voksen dame, som har slitt med sosial angst siden ungdomsstiden. Jeg er MYE bedre nå enn noensinne, men helt kvitt plagene er jeg ikke. Syns for eksempel det er vanskelig å drikke sammen med andre, fordi jeg er redd jeg skal skjelve på hendene å søle... Det ville være fryktlig pinlig. Sånn utover det er jeg ikke så veldig plaget lenger. Jeg vet jeg til og med blir oppfattet som sosial og utadvent. Men, i stunder hvor jeg begynner å tenke på at " Å nå går det veldig fint, jeg er avslappet og normal sammen med andre" kommer tanken at dette er jo utrolig for jeg har jo sosial angst, og da kan plutselig symptomene melde seg... Men så lenge jeg ikke tenker over det, går det bra. Har gått i behandling før, men ble etterhvert oppfattet som så frisk at behandlingen ble avsluttet. En behandler sa til meg engang at når man først har fått smake på angsten, vil man alltid ha den på et eller annet nivå.... Men så mener jeg å ha lest at det går an å bli helt frisk fra sosial angst. ' Jeg tror kanskje at det er det som holder meg tilbake fra å bli helt frisk, at jeg egentlig ikke tror det er mulig! Det blir liksom ikke til å tro, hvis jeg skulle være symptomfri! Er det riktig at det går an å bli helt frisk fra dette, og klare å drikke kaffe f.eks. sammen med andre? Er det noen brukere av DOL som har klart å kvitte seg helt og holdent med sosial angst eller annen type angst for den saks skyld! 0 Siter
Serafin Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Hei. Det å si at du aldri kan bli helt frisk skal du bevise at ikke er riktig i ditt tilfelle. Jeg tror det er godt mulig å bli helt bra. Min historie er som følger: Selv føler jeg meg helt frisk og jeg har slitt lenge og vært til behandling lenge. Det som satte kronen på verket for meg var psykomotoisk behandling etter endt terapi hos psykolog. Jeg følte at symptomene satt i kroppen på meg fortsatt da jeg var ferdig med behandling hos psykolog. Etter endt behandling hos psykomotoriker ble jeg bare bedre og bedre. Nå er jeg helt fin. Dette kan kanskje være noe for deg også.... Å få angsten ut av kroppen.... 0 Siter
Gjest Forhåpentligvis snart frisk! Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Hei. Det å si at du aldri kan bli helt frisk skal du bevise at ikke er riktig i ditt tilfelle. Jeg tror det er godt mulig å bli helt bra. Min historie er som følger: Selv føler jeg meg helt frisk og jeg har slitt lenge og vært til behandling lenge. Det som satte kronen på verket for meg var psykomotoisk behandling etter endt terapi hos psykolog. Jeg følte at symptomene satt i kroppen på meg fortsatt da jeg var ferdig med behandling hos psykolog. Etter endt behandling hos psykomotoriker ble jeg bare bedre og bedre. Nå er jeg helt fin. Dette kan kanskje være noe for deg også.... Å få angsten ut av kroppen.... Hva er psykomotorisk behandling og hvordan foregår den? Takk for at du svarte meg, forresten!! =) 0 Siter
Serafin Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Hva er psykomotorisk behandling og hvordan foregår den? Takk for at du svarte meg, forresten!! =) Heisann. Da går du til fyioterapeut som har vidreutdannelse i psyko-motorisk- behandling. De behandler psyken gjennom kroppen. Kropp og sjel henger sammen, (de er kamerater eller uvenner ) Du finner sikkert mer om det på nettet. Jeg gikk 5 år til psykolog og avsluttet med 2 år hos psykomotikeren, et menneske som ga meg veldig mye. Hun tilnærmet seg meg utrolig forsiktig. Flott måte for meg å behandle min angst på ift. til henne. Og veldig gunstig ift. sosial angst. Jeg var også utrolig heldig med psykolog. 0 Siter
Gjest efexora Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 hei, jeg lider ikke av sosial angst, men jeg kan også noen ganger føle prestasjonsangst hvis jeg skal gjøre noe, eller bli observert av andre. At man noen ganger kan få den følelsen tror jeg er normalt, det viktigste er hvordan det påvirker deg i din hverdag. Jeg ble litt nysgjerrig på det problemet du nevner med å skjelve på hendene, Jeg skjelver på hendene selv, det er pga en bivirkning på Efexor. Derfor bestiller jeg alltid kaffen min i papp, fordi det er enklere å holde koppen. Men om folk skulle se at du skalv på hendene, hva har det med deg som person å gjøre? Trenger det å bety at det er noe negativt med deg som person? Om noen skulle lure på hvorfor jeg skjelver på hendene så sier jeg bare at jeg har tremor på hendene pga en medisin. Det er en rekke sykdommer og lidelser hvor folk skjelver. Jeg ville sett på det mer om interessant enn negativt. Jeg har drevet med amatørteater en årrekke. min erfaring er at folk som sliter litt sosialt har godt av å prøve å utfolde seg på en scene. Det å spille en rolle kan være sunt for folk. Jeg har sett folk som var kjemperedde for å gå på scenen har utviklet seg til erfarne scenefolk. Det er vanskelig å tro når man så dem første gangen. Kanskje noe drama/teater kunne vært noe for deg? Eventuelt noe psykodrama? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.