Gå til innhold

Møte med tidl. overgriper og kognitiv terapi?

Anbefalte innlegg

Gjest meget anonym
Skrevet

Jeg tenker jo at fortid er fortid. Ble misbrukt ganske ille da jeg var litt mindre enn nå av et menneske jeg fortsatt er livredd for. Jeg mistet totalt kontroll og trodde jeg ville bli drept.

I dag er jeg voksen og kan forsvare meg. Jeg møter dette menneske av og til, men jeg presterer å bli like redd hver gang. Jeg skjelver, gulvet gynger, pulsen dundrer og jeg holder på å besvime.

Innimellom blir jeg sint. Hvorfor pokker skal dette menneske fortsatt ha makt over meg? Hvorfor kan jeg ikke slutte å være redd? Jeg vet jo at fortid er fortid og at dette høyst sannsynlig aldri vil gjenta seg.

Hva kan gjøres for å "komme over" slike ting? Noen som har greid det, eller vet hvordan det kan gjøres? Hvordan kan man endre tankene sine?

Videoannonse
Annonse
Gjest xbellax
Skrevet

Hva slags terapi, om noen, har du tidligere fått for dette?

Skrevet

Jeg har opplevd at han som misbrukt meg skalv da han så meg. Ikke lett å forberede seg på slike møter, men du har ingenting å være redd for lengre. Stirr stygt på han i stedet.

Gjest meget anonym
Skrevet

Jeg har opplevd at han som misbrukt meg skalv da han så meg. Ikke lett å forberede seg på slike møter, men du har ingenting å være redd for lengre. Stirr stygt på han i stedet.

Dette er jo et godt råd, det er bare kroppen min som "forråder" meg. Uansett hva jeg tenker så begynner jeg å skjelve. Pokker også, lover at jeg skal bli tøffere.

Gjest meget anonym
Skrevet

Hva slags terapi, om noen, har du tidligere fått for dette?

Jeg har vært igjennom det meste av terapi. Nå er det kognitiv terapi hos psykolog som gjelder.

Det er derfor jeg spør om hvordan jeg kan tenke i forhold til dette for å kunne endre følelsene mine?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...