Gjest bølger Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Hva er vitsen med medisiner når jeg likevel er på vei inn i en ny depresjon. De hjelper jo ikke likevel. Det negative kverner i hodet. Vil isolere meg. Hjemme er jeg fraværende. Gråter mye. føler meg tom og har liten livsgnist igjen. Jeg har tider på dagen hvor jeg føler meg bedre, men det negative overtar mer og mer. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Dessverre er det mulig for antidepressiva å miste effekten etter å ha tatt det over tid. Kanskje trenger du en doseøkning, bytte medikament, vurdere stemningsstabilisator om du har opplevd dette mange ganger med antidepressiver. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Dessverre er det mulig for antidepressiva å miste effekten etter å ha tatt det over tid. Kanskje trenger du en doseøkning, bytte medikament, vurdere stemningsstabilisator om du har opplevd dette mange ganger med antidepressiver. Jeg bruker stemningsstabiliserende, AD og AP. Har prøvd det meste, og føler at det hjelper til å begynne med, men faller ned igjen etter en stund. 0 Siter
Gjest Romanov Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Kjenner meg igjen der. Jeg står på maks dose av TO forskjellige antidepressiva, men har igrunn aldri vært så alvorlig deprimert som jeg er nå. Det er som om depresjonen tilslutt trenger seg gjennom medisinene og kommer opp til "overflaten" igjen tilslutt. Gang etter gang... 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Hei, Det første som slo meg da jeg leste dette, var om du grubler mye, dvs "drar" deg selv litt ned på den måten? Ikke sikkert at du har det på samme måte, men jeg kan "ta" meg selv i å gruble og få det dårlig pga det. Min utreder sa at jeg tenker for mye.. Jeg vet ikke. Bare noen tanker. *klem* 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Hei, Det første som slo meg da jeg leste dette, var om du grubler mye, dvs "drar" deg selv litt ned på den måten? Ikke sikkert at du har det på samme måte, men jeg kan "ta" meg selv i å gruble og få det dårlig pga det. Min utreder sa at jeg tenker for mye.. Jeg vet ikke. Bare noen tanker. *klem* Jeg er nok en grubler. Og så er jeg veldig intens følelsesmessig, også når jeg blir opptatt av noe. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 9. januar 2010 Skrevet 9. januar 2010 Medisiner alene vil ikke kunne hjelpe deg ved en depresjon, du må også bidra selv. Nå er det naturlig nok uhyre vanskelig når du sliter men litt klarer du helt sikkert å gjøre -selv om mye desverre går på at du må tvinge deg opp og ut. Kanskje er ikke dette riktige medisiner for deg, kanskje må du bytte, kanskje lar virkningen vente på seg..? 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 9. januar 2010 Skrevet 9. januar 2010 Jeg bruker stemningsstabiliserende, AD og AP. Har prøvd det meste, og føler at det hjelper til å begynne med, men faller ned igjen etter en stund. Prøvd flere stabilisatorer? Hvis man er bipolar (ifølge min psykiater), så er det mest effektivt om man bruker antidepressiva periodisk sammen med stabilisator. Dette for at man ikke skal miste effekten. Man skal ta det til man kommer seg over kneika, og seks mnd etter at depresjonen er over. De lærdre har nok ulike oppfatingner, men jeg synes det synspunktet er logisk. Jeg tok før jeg fikk riktig diagnose samme antidepressiv i tre år. Da hadde jeg nermest utviklet en toleranse mot det, og man byttet derfor til et annet som virket - et par år. En hypomani dukket opp (faktisk etter at jeg hadde slutta med antidep), så da kom rett behandling i stand... Men dette er meg da. Jeg går nå på to stabilisatorer og AP. Hittil har det virket fint, så jeg håper det vil det i framtida. Forsøkt å kombinere to stabilisatorer? F.eks. Lamictal+Litium? Og... Jeg glemte helt det mer psykologiske aspektet med depresjoner. Man har en del man etter hvert kan gjøre selv for å få det bedre. Trene, finne på noe som gir nye inputs så du får tankene over på noe annet, kognitiv terapi... Jaja, dette ble langt... Men jeg håper du finner noe som kan hjelpe deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.