Gå til innhold

Kan jeg få mer hjelp til å få det bedre?

Anbefalte innlegg

Gjest ensom alene
Skrevet

Jeg lurer på om jeg kan få mer hjelp og om det er mer håp nå. Jeg har gått til psykolog og i angstgruppe for å få det bedre sosialt. Jeg kjente meg ikke igjen i noen av de fysiske plagene de andre i angstgruppa hadde. Men jeg hadde nok mer negative tanker og dårlig selvtillit. Jeg var sykemeldt på den tida, og ble bedre og bedre. Var positiv da jeg begynte i jobb igjen og trivdes godt første halvår. Så ble alt vanskeligere. Sånn blir det alltid når jeg har vært på samme sted en tid. Jeg kommer liksom aldri inn i miljøet. Så begynner jeg å grue meg til lunchpauser, lønningspils osv, vil bare ikke være med på det! Vil heller være alene.

Jeg har vært innom facebook men gjør ingenting der (kanskje snoker litt på andre, men opptrer passivt), orker ikke engasjere meg, er ikke veldig inntressert i å kommunisere på den måten. En annen ting er at de få jeg kjenner kan få greie på at jeg ikke har noe nettverk. Det er kanskje min største bekymring, at alle skal oppdage hvilken taper jeg er. Jeg hadde en venn her og der som barn, men har alltid følt meg utilpass i selskaper, redd for å oppføre meg feil osv. Når jeg ikke tør si noe kan jeg oppfattes som uhøflig eller overlegen.

Jeg var så positiv, trodde jeg kunne komme meg ut av dette, men så er det så vanskelig når jeg kommer ut i den skumle verden igjen uten noe særlig nettverk. Men når jeg først får mulighet til å bli med på noe takker jeg ofte nei, eller prøver slippe unna. Hvor ofte skal jeg presse meg til å være med ut, og så føle det ubehaget det er å føle seg ensom sammen med andre. Det blir liksom enklere å være ensom alene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...