Gå til innhold

Emosjonell Ustabil PF, bør nesten avskaffes!

Anbefalte innlegg

Gjest santeller
Skrevet

Vil gjerne at alle dere som har fått denne diagnosen legger til en tråd. I psykiatrien er denne PF tildelt nesten 70-80% av pasientene som ikke faller innenfor andre rammer.

Jeg mener at den er for generell og rett og slett enda en av de "Vi vet ikke hva som egentlig er galt med deg" diagnosene. Dette er også ord fra overlegen på psykiatrisk der jeg hører til.

Sier ikke at jeg ikke respekterer denne diagnosen, men den burde SILES kraftig.

Ble feildiagnostisert med den da jeg var 19, nå er jeg 32 og den ble fjernet kjappt etter en ny test. Derimot ikke erstattet av noe annet.

Videoannonse
Annonse
Gjest da blir alt meget bedre
Skrevet

Diagnostisering uten bruk av strukturerte, diagnostiske intervjuer bør fjernes. Eksempelvis bør ingen få diagnosen eupf uten at en konkret har sjekket at de oppfyller kriteriene.

Gjest Nikssignatur
Skrevet

Jeg synes ikke den avskaffes.Er ikke svært mange diagnoser sekkediagnoser da?. Noen fellestrekk.Feks mennesker som utagerer til tider med rus eller selvdestruktiv adferd får svært lett den diagnosen.

Jeg har fått mange mange ulike diagnoser og ser at det faktisk ikke er så lett å finne ut akkurat hva en person sliter med ved hjelp av diverse tester. Jeg ønsker heller at den nyanseres og blir utvannet slik at folk forstår at den rommer mye mer enn den karikerte fremstillingen av borderline pasient. Hadde det vært opp til meg ville diagnoser vært unødvendig. Jobbe med det den enkelte sliter med og symptomer. Men så er nå systemet lagt opp slik og pasientene må tilpasse seg det.

Gjest iskaldt ute
Skrevet

Enig. Denne diagnonsen kan brenne et visst sted. Men det må man jo ikke si høyt. Da er man jo bare nærtagen pga personlighetsforstyrrelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...