Gjest bølger Skrevet 9. januar 2010 Skrevet 9. januar 2010 Jeg er ustabil igjen. Alt er svart, jeg ser ikke vitsen med å leve. Noen timer senere er alt greit igjen. Jeg skrev i et innlegg her nede at jeg er veldig intens, både følelsesmessig og i det jeg er opptatt av. Passer det inn i noen diagonose? 0 Siter
Gjest Ta tak i livet ditt i dag,bølger... Skrevet 9. januar 2010 Skrevet 9. januar 2010 Det som feiler deg er at du henger fast i det gamle livet ditt... Gi slipp på det gamle livet ditt...det er forbi... Du kan ta nytte av de vonde erfaringer du har hatt ved å ikke gjøre det samme om igjen... Ta tak i livet ditt i dag,bølger...og gå videre...uten å gi deg... 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 9. januar 2010 Skrevet 9. januar 2010 Det som feiler deg er at du henger fast i det gamle livet ditt... Gi slipp på det gamle livet ditt...det er forbi... Du kan ta nytte av de vonde erfaringer du har hatt ved å ikke gjøre det samme om igjen... Ta tak i livet ditt i dag,bølger...og gå videre...uten å gi deg... Beklager å se det, men det svaret er ikke annet enn meningsløs svada. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Beklager å se det, men det svaret er ikke annet enn meningsløs svada. Jeg ser at spørsmålet ikke burde være stilt her på forumet. Det var skrevet i ren frustrasjon, og jeg ønsker det nok slettet nå. Men det er kanskje ikke så merkelig at vi iblant kan lure på hva som feiler oss. I somatisk lidelse er det fullt akseptert at en vil vite diagonosen, men i psykiske lidelser føler jeg ofte at det er andre regler for hva som er akseptert. Jeg har fått beskjed om at psykiateren mener det er bp, men det står ikke i epikreisen, så jeg stiller meg mange spørsmål. Med psykiske lidelser har jeg ofte inntrykk av at det bare er å ta seg sammen, så løser alt seg, men når depresjonene stadig kommer tilbake er ikke alt så enkelt, og det gir mye fortvilelse og frustrasjoner. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Jeg ser at spørsmålet ikke burde være stilt her på forumet. Det var skrevet i ren frustrasjon, og jeg ønsker det nok slettet nå. Men det er kanskje ikke så merkelig at vi iblant kan lure på hva som feiler oss. I somatisk lidelse er det fullt akseptert at en vil vite diagonosen, men i psykiske lidelser føler jeg ofte at det er andre regler for hva som er akseptert. Jeg har fått beskjed om at psykiateren mener det er bp, men det står ikke i epikreisen, så jeg stiller meg mange spørsmål. Med psykiske lidelser har jeg ofte inntrykk av at det bare er å ta seg sammen, så løser alt seg, men når depresjonene stadig kommer tilbake er ikke alt så enkelt, og det gir mye fortvilelse og frustrasjoner. Hva står det i epikrisen? 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Hva står det i epikrisen? I epikrisen fra psykiareren husker jeg ikke helt hva der står, men det stod iallefall depresjon og ingenting om bp. Psykologen skrev engang tilbakevendende depresjon og unnvikende pf. Jeg kjenner igjen en del trekk fra eupf, men er veldig rolig av natur. Spesielt ute blant folk. Sier nesten ingenting. Det er et trekk som motsier eupf. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 I epikrisen fra psykiareren husker jeg ikke helt hva der står, men det stod iallefall depresjon og ingenting om bp. Psykologen skrev engang tilbakevendende depresjon og unnvikende pf. Jeg kjenner igjen en del trekk fra eupf, men er veldig rolig av natur. Spesielt ute blant folk. Sier nesten ingenting. Det er et trekk som motsier eupf. Jeg har også iallefall et par episoder der jeg var veldig utadvendt. Fikk ting i gang. Var veldig intens på det jeg holdt på med. Klarte ikke å konsentrere meg om annet. Sa selv i de periodene at "dette er ikke meg". Det stemte ikke at jeg som alltid var rolig, plutselig skulle bli så utadvent 0 Siter
Gjest Ta tak i livet ditt... Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Beklager å se det, men det svaret er ikke annet enn meningsløs svada. ''Beklager å se det, men det svaret er ikke annet enn meningsløs svada.'' Javisst er svaret mitt reinspikka svada...det var derfor jeg skrev det...da er det jaggu bedre å fortsette å proppe kroppen med medisiner...og fortsette å surre rundt i den samme gamle grøten av et liv... Det som skjer da...er at de samme innleggene til bølger...om hvor elendig h*n er... vil være på DOL så lenge forumet eksisterer...for bølger vil aldri bli bra så lenge h*n ikke tar ansvar for eget liv... Visst er det reispikka svada når jeg mener bølger må ta selv ansvar for at h*n kan få det bra...det er jo leger, piller og resten av samfunnets oppgave... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 I epikrisen fra psykiareren husker jeg ikke helt hva der står, men det stod iallefall depresjon og ingenting om bp. Psykologen skrev engang tilbakevendende depresjon og unnvikende pf. Jeg kjenner igjen en del trekk fra eupf, men er veldig rolig av natur. Spesielt ute blant folk. Sier nesten ingenting. Det er et trekk som motsier eupf. Forskjellen på tilbakevendende depr og BP2 er jo at sistnevnte har også har hypomanier. Det synes som det er dekning for å si at du har det (hypomanier). Siden det er mulig å ha BP2 og eupf samtidig, er det også mulig å har BP2 og trekk fra eupf samtidig uten at en fyller kriteriene for den siste jfr. mine innlegg i går om diagnosekriterier. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Forskjellen på tilbakevendende depr og BP2 er jo at sistnevnte har også har hypomanier. Det synes som det er dekning for å si at du har det (hypomanier). Siden det er mulig å ha BP2 og eupf samtidig, er det også mulig å har BP2 og trekk fra eupf samtidig uten at en fyller kriteriene for den siste jfr. mine innlegg i går om diagnosekriterier. Takk for svar 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.