Gå til innhold

Spenning i kjeven og skjæring av tenner

Anbefalte innlegg

Gjest khaosan
Skrevet

Jeg har den siste måneden begynt å skjære tenner om nattten og jeg våkner med veldig øm kjeve på den ene siden. Hva kan dette skyldes?

BP2: efexor , lamictal, sarotex, flunipam

Videoannonse
Annonse
Gjest kinelle
Skrevet

Dersom du er anspent kan du bite og gnisse tenner i løpet av natten, dette trenger ikke ha noe med medisinene å gjøre. Jeg har hatt samme problem og fikk en liten biteskinne hos tannlegen som jeg sover med. Biteskinnen er så liten at den bare er mellom de to forreste tennene oppe og nede.

Jeg måtte betale for min, det er ganske mange år siden. Flere tusen - men verdt det, til tross for dårlig økonomi. Nå tror jeg man kan få dekket èn. Men mister du, eller ødelegger den må du selv betale neste.

Skrevet

Er det noen av medisinene dine som har dette i bivirkningslisten?

Jeg vet at kjevespenning og tanngnissing er en ganske vanlig bivirkning ved noen SSRI-er

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...