Gå til innhold

Hva er den beste responsen?

Anbefalte innlegg

Gjest blankearkogsånn
Skrevet

Når en ny kjæreste sier:

"Ja, ja, i mørket er alle katter grå" (første kveld sammen)

Stadige forslag til forbedringer, "Du burde ikke...." f.eks. "drikke Imsdal med tilsatt smak, det er ikke bra for kroppen din".

"Du og den store ræva di... ha ha, se på dette morsomme filmklippet, det minner om deg. Neida, den er ikke SÅ stor".

"Du er spesiell." ("Takk") "Nååå, spesiell kan også bety noe negativt"

Skjønner ikke helt hva han vil med dette, men for noen år siden hadde jeg sikkert reagert med å ta det innover meg eller begynt å krangle. Nå prøver jeg å legge av meg disse gamle automatiske reaksjonene. Hva er smart? Til nå har jeg sett dumt på han, spilt likegyldig og vist at slike kommentarer gjør meg veldig uinteressert i han. Han reagerer som regel med skam og så blir han god igjen.

Jeg er 165 og 55 kg, mao ikke feit, om noen lurte. Mosjonerer som aktive folk flest og spiser vanlig sunn kost. Han er heller ingen trenings- eller kostholdsfrik. Bortsett fra dette er han en oppegående og omsorgsfull mann. ...jeg var mobbeoffer som ung, men trodde jeg var solid nå og ikke lenger utstrålte "offer".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres noe umoden og flåsete ut. Hadde min kjære sagt slike ting hadde jeg tatt ham for meg og spurt ham hva han mener med å si noe slikt.

Vet han at du ble mobbet da du var yngre? Jeg synes ikke du skal la ham si slike ting til deg, ta det opp med ham og gjør det klart at du blir såret og lei deg når han sier sånt.

Gjest elleville
Skrevet

''Hva er smart?''

Jeg hadde satt han på plass og sagt at jeg ikke aksepterte flere "flåsete" kommentarer fra hans side. Hadde det fortsatt etter dette hadde jeg rett og slett "sagt opp" forholdet.

Gjest Niccola
Skrevet

Her er det _han_ som er spesiell..

Han bommer jo totalt; om han tror slikt er morsomt har han helt feil antenner for humor. For det andre - man sier uansett ikke sånt til en ny kjæreste.

Råd om forbedringer kommer i verste fall etter 30 års ekteskap, ikke i begynnelsen av et forhold!

Jeg lurer på om du kanskje kaster bort tiden din på denne tomsingen her, altså...

Skrevet

For en tosk!!!

Du kan forklare ham at dersom han syns han er morsom så tar han grundig feil.

Gjest blankearkogsånn
Skrevet

Han høres noe umoden og flåsete ut. Hadde min kjære sagt slike ting hadde jeg tatt ham for meg og spurt ham hva han mener med å si noe slikt.

Vet han at du ble mobbet da du var yngre? Jeg synes ikke du skal la ham si slike ting til deg, ta det opp med ham og gjør det klart at du blir såret og lei deg når han sier sånt.

Kan hende han bare er flåsete, men det virker som om det ligger så mye hat bak det. Det er sagt på en sånn bitende måte.

Så da stusser jeg på hva intensjonene egentlig er, om han vil såre, teste, dytte meg vekk eller hva det er. I neste øyeblikk er hatet erstattet med skam, sier han er en idiot, og så blir han kjærlig igjen.

Tror ikke han var sånn mot eksen, og de var sammen lenge. Hun er litt mer forfengelig enn meg, da.

Har ikke turt å si det med mobbingen. Tenker det bare får han til å bli enda mer skamfull uten at noe egentlig endrer seg neste gang han føler det negative han gjør.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Hva er smart?''

Jeg hadde satt han på plass og sagt at jeg ikke aksepterte flere "flåsete" kommentarer fra hans side. Hadde det fortsatt etter dette hadde jeg rett og slett "sagt opp" forholdet.

Enig

Tror det beste er å si ifra der og da. Du setter deg i respekt med å sette grenser for hva du tillater av kommentarer.

Skrevet

At du har funnet deg en med manglende sosiale antenner er iallefall hevet over enhver tvil.... Han sliter tydeligvis med dårlig selvtillit og tar dette ut på deg?

Jeg tror ikke jeg hadde orka å være sammen med en slik fyr, nei...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du må sette deg i respekt, si klart i fra at sånne kommentarer finner du deg ikke i. Hvis han likevel fortsetter, gjør du det ganske enkelt slutt.

Du trenger ikke å si noe om at du ble mobbet i barndommen. Han skal ikke behandle deg sånn, du trenger ikke gi annen forklaring på det enn at du ikke liker det.

Gjest synes jeg
Skrevet

Jeg fatter ikke hva folk finner seg i i et forhold. Jeg leser mange innlegg her inne og fatter ikke at folk ikke har sprunget vekk for lenge siden.

Det hadde ikke spilt noen rolle for meg hvor mange gode sider denne mannen ellers hadde. Alvorlig talt. Det er jo bare helt tragisk.

Skrevet

Kan hende han bare er flåsete, men det virker som om det ligger så mye hat bak det. Det er sagt på en sånn bitende måte.

Så da stusser jeg på hva intensjonene egentlig er, om han vil såre, teste, dytte meg vekk eller hva det er. I neste øyeblikk er hatet erstattet med skam, sier han er en idiot, og så blir han kjærlig igjen.

Tror ikke han var sånn mot eksen, og de var sammen lenge. Hun er litt mer forfengelig enn meg, da.

Har ikke turt å si det med mobbingen. Tenker det bare får han til å bli enda mer skamfull uten at noe egentlig endrer seg neste gang han føler det negative han gjør.

Orker du å dele livet med ham?

Skrevet

Jeg tror ikke at han mener noe negativ, antagelig en form for humor han har.

Gjest Niccola
Skrevet

Sånn du beskriver det nå kan det virke som det ligger mye bak ja.. Dere kan ikke ha et forhold uten å grave opp hunden som ligger der.

Gjest ta det i beste eller verste mening
Skrevet

Mulig dette er et sånt "kvinner er fra venus, menn er fra mars"-opplegg. Kan hende det er som mrxx sier at det ikke er vondt ment, at det er en form for humor. Jeg og typen snakker litt sånn til hverandre, men vi er trygge på hverandre og har vært sammen i mange år.

Jeg tror du bare må ta det opp med han. "Hvorfor sier du slike ting, det er ikke morsomt, jeg blir lei meg, mener du det eller er du ironisk?, jeg blir usikker når du sier slikt.. osv osv.."

Noen blir rett og slett litt klovnete og klønete når de er usikre, kan jo hende det er tilfelle med han her?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Mulig dette er et sånt "kvinner er fra venus, menn er fra mars"-opplegg. Kan hende det er som mrxx sier at det ikke er vondt ment, at det er en form for humor. Jeg og typen snakker litt sånn til hverandre, men vi er trygge på hverandre og har vært sammen i mange år.

Jeg tror du bare må ta det opp med han. "Hvorfor sier du slike ting, det er ikke morsomt, jeg blir lei meg, mener du det eller er du ironisk?, jeg blir usikker når du sier slikt.. osv osv.."

Noen blir rett og slett litt klovnete og klønete når de er usikre, kan jo hende det er tilfelle med han her?

Kan være at dette er rett.

Skrevet

Jeg tror ikke at han mener noe negativ, antagelig en form for humor han har.

''antagelig en form for humor han har.

''

Det tror jeg også. En dårlig og umoden sådan.

Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna!

Dersom du vil ha et forhold til denne mannen, så ville jeg på en rolig og behersket måte forklart han at han ikke skal komme med slike kommentarer, da du blir såret av dem. Si at du skjønner at han bare tøyser, men med din forhistorie (ble mobbet som ung), så blir det vanskelig for deg.

Dersom han ikke stopper dette tullet, og fortsetter med sårende bemerkninger ETTER du har sagt fra - ja da er han ikke mye å samle på....

Gjest dropp han ;)
Skrevet

Ærlig talt - jeg hadde ikke giddet en sånn fyr.

I det minste bør du si ifra på en klar og tydelig måte at dette ikke er noe hyggelig måte å kommunisere på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...