Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker psykiatere om pasientene de møter? Ser dere på pasienter innen psykiatrien som taperne i samfunnet eller har dere en annen oppfatning av oss?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har mange ganger på dette forum svart at "pasientene" / "Psykiatriske pasienter" ikke er en ensartet gruppe som en kan si noe generelt om.

Jeg har og har hatt pasienter som en godt kan kalle tapere og andre som er blant de mest vellykkede en kan tenke seg.

Skrevet

Jeg har mange ganger på dette forum svart at "pasientene" / "Psykiatriske pasienter" ikke er en ensartet gruppe som en kan si noe generelt om.

Jeg har og har hatt pasienter som en godt kan kalle tapere og andre som er blant de mest vellykkede en kan tenke seg.

Definer "tapere"

Skrevet

Definer "tapere"

Det finnes nok tapere overalt. Regner med at hovedinnlegger tenker på en som ikke har fått det til i livet sitt, en som kanskje ikke er så flink til å gjøre noe for å få det bedre til, eller de som bare ikke klaer noe... Eller rett og slett idioter som ikke burde gjøre det de gjør. Finnes sikkert pasienter som synes at psykiateren er en diger taper ;)

Skrevet

Det finnes nok tapere overalt. Regner med at hovedinnlegger tenker på en som ikke har fått det til i livet sitt, en som kanskje ikke er så flink til å gjøre noe for å få det bedre til, eller de som bare ikke klaer noe... Eller rett og slett idioter som ikke burde gjøre det de gjør. Finnes sikkert pasienter som synes at psykiateren er en diger taper ;)

Det hadde vært interessant å høre hva NHD legger i "taper".

Skrevet

Definer "tapere"

Visste det måtte komme fra en eller annen :-)

Skrevet

Visste det måtte komme fra en eller annen :-)

Ja vel.... og hva svarer du?

Skrevet

Ja vel.... og hva svarer du?

Det svarer jeg ikke på. Enhver får bruke sin definisjon. Det er alltid noen PKere som skal provosere frem slike svar. Vi har vel alle en formening om hva en taper er?

Skrevet

Det svarer jeg ikke på. Enhver får bruke sin definisjon. Det er alltid noen PKere som skal provosere frem slike svar. Vi har vel alle en formening om hva en taper er?

Neivel. Er det like hemmelig hva du legger i "vellykket" også? :-)

Skrevet

Btw: Jeg er ikke så fryktelig politisk korrekt av meg.

Skrevet

Neivel. Er det like hemmelig hva du legger i "vellykket" også? :-)

Jeg antar at også du har en klar formening om hva også det er :-)

Gjest hypnotika
Skrevet

http://go.startsiden.no/go/e/content_results;siteId=230;afu=verden.abcsok.noa47index.html%3Fq%3Ddefinisjon%2520p%25C3%25A5%2520en%2520taper%26lr%3Dlang_no/http://no.wikipedia.org/wiki/Taper

Er det ikke sånn at alle er tapere i et eller annet. Alle kan ikke være flinke til alt?

Men hvis vi kaller et menneske for en taper synes jeg det går over grensen til å bli et skjellsord eller mobbing. Har du noen gang opplevd at et menneske er en taper i et og alt?

Skrevet

Jeg antar at også du har en klar formening om hva også det er :-)

Jo, men det deg jeg spør nå. Men det er altså hemmelig. Da slipper du i alle fall å få folk som er uenig på nakken. Lure deg.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jo, men det deg jeg spør nå. Men det er altså hemmelig. Da slipper du i alle fall å få folk som er uenig på nakken. Lure deg.

Kan ikke du svare på det? Hva er en taper i dine øyne?

Skrevet

Kan ikke du svare på det? Hva er en taper i dine øyne?

Spør du meg eller NHD?

Gjest hypnotika
Skrevet

Jeg tror det er mange psykisk syke som føler seg som tapere, det blir litt sånn enten eller. Forsøk å se på mennesker litt mere nyansert. Alle er flinke til NOE, helt sikkert.

Ellers finnes det sikkert definisjoner på alt, men er man deprimert vil man jo som regel ikke finne så mye positivt med seg selv og det man ikke greier å gjøre.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Spør du meg eller NHD?

Deg, siden han ikke ønsker å svare.

Skrevet

Jeg tror det er mange psykisk syke som føler seg som tapere, det blir litt sånn enten eller. Forsøk å se på mennesker litt mere nyansert. Alle er flinke til NOE, helt sikkert.

Ellers finnes det sikkert definisjoner på alt, men er man deprimert vil man jo som regel ikke finne så mye positivt med seg selv og det man ikke greier å gjøre.

En ting er å føle seg som taper. En annen ting er om man virkelig er det.

Gjest hypnotika
Skrevet

En ting er å føle seg som taper. En annen ting er om man virkelig er det.

Der sa du det :-). Kanskje viktig å definere hva du selv legger i dette? Alle andre trenger ikke å ha den samme forståelsen av dette begrepet :-)

Skrevet

Deg, siden han ikke ønsker å svare.

Jeg har ikke noe klart svar på det. Er ikke så sikker på om jeg liker uttrykket heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...