Gjest Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Hva tenker psykiatere om pasientene de møter? Ser dere på pasienter innen psykiatrien som taperne i samfunnet eller har dere en annen oppfatning av oss? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har mange ganger på dette forum svart at "pasientene" / "Psykiatriske pasienter" ikke er en ensartet gruppe som en kan si noe generelt om. Jeg har og har hatt pasienter som en godt kan kalle tapere og andre som er blant de mest vellykkede en kan tenke seg. 0 Siter
wizdom Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har mange ganger på dette forum svart at "pasientene" / "Psykiatriske pasienter" ikke er en ensartet gruppe som en kan si noe generelt om. Jeg har og har hatt pasienter som en godt kan kalle tapere og andre som er blant de mest vellykkede en kan tenke seg. Definer "tapere" 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Definer "tapere" Det finnes nok tapere overalt. Regner med at hovedinnlegger tenker på en som ikke har fått det til i livet sitt, en som kanskje ikke er så flink til å gjøre noe for å få det bedre til, eller de som bare ikke klaer noe... Eller rett og slett idioter som ikke burde gjøre det de gjør. Finnes sikkert pasienter som synes at psykiateren er en diger taper 0 Siter
wizdom Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Det finnes nok tapere overalt. Regner med at hovedinnlegger tenker på en som ikke har fått det til i livet sitt, en som kanskje ikke er så flink til å gjøre noe for å få det bedre til, eller de som bare ikke klaer noe... Eller rett og slett idioter som ikke burde gjøre det de gjør. Finnes sikkert pasienter som synes at psykiateren er en diger taper Det hadde vært interessant å høre hva NHD legger i "taper". 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Definer "tapere" Visste det måtte komme fra en eller annen :-) 0 Siter
wizdom Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Visste det måtte komme fra en eller annen :-) Ja vel.... og hva svarer du? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Ja vel.... og hva svarer du? Det svarer jeg ikke på. Enhver får bruke sin definisjon. Det er alltid noen PKere som skal provosere frem slike svar. Vi har vel alle en formening om hva en taper er? 0 Siter
wizdom Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Det svarer jeg ikke på. Enhver får bruke sin definisjon. Det er alltid noen PKere som skal provosere frem slike svar. Vi har vel alle en formening om hva en taper er? Neivel. Er det like hemmelig hva du legger i "vellykket" også? :-) 0 Siter
wizdom Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Det svarer jeg ikke på. Enhver får bruke sin definisjon. Det er alltid noen PKere som skal provosere frem slike svar. Vi har vel alle en formening om hva en taper er? Btw: Jeg er ikke så fryktelig politisk korrekt av meg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Neivel. Er det like hemmelig hva du legger i "vellykket" også? :-) Jeg antar at også du har en klar formening om hva også det er :-) 0 Siter
Gjest hypnotika Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Det svarer jeg ikke på. Enhver får bruke sin definisjon. Det er alltid noen PKere som skal provosere frem slike svar. Vi har vel alle en formening om hva en taper er? http://go.startsiden.no/go/e/content_results;siteId=230;afu=verden.abcsok.noa47index.html%3Fq%3Ddefinisjon%2520p%25C3%25A5%2520en%2520taper%26lr%3Dlang_no/http://no.wikipedia.org/wiki/Taper Er det ikke sånn at alle er tapere i et eller annet. Alle kan ikke være flinke til alt? Men hvis vi kaller et menneske for en taper synes jeg det går over grensen til å bli et skjellsord eller mobbing. Har du noen gang opplevd at et menneske er en taper i et og alt? 0 Siter
wizdom Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Jeg antar at også du har en klar formening om hva også det er :-) Jo, men det deg jeg spør nå. Men det er altså hemmelig. Da slipper du i alle fall å få folk som er uenig på nakken. Lure deg. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Jo, men det deg jeg spør nå. Men det er altså hemmelig. Da slipper du i alle fall å få folk som er uenig på nakken. Lure deg. Kan ikke du svare på det? Hva er en taper i dine øyne? 0 Siter
wizdom Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Kan ikke du svare på det? Hva er en taper i dine øyne? Spør du meg eller NHD? 0 Siter
Gjest hypnotika Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Jo, men det deg jeg spør nå. Men det er altså hemmelig. Da slipper du i alle fall å få folk som er uenig på nakken. Lure deg. Jeg tror det er mange psykisk syke som føler seg som tapere, det blir litt sånn enten eller. Forsøk å se på mennesker litt mere nyansert. Alle er flinke til NOE, helt sikkert. Ellers finnes det sikkert definisjoner på alt, men er man deprimert vil man jo som regel ikke finne så mye positivt med seg selv og det man ikke greier å gjøre. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Spør du meg eller NHD? Deg, siden han ikke ønsker å svare. 0 Siter
wizdom Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Jeg tror det er mange psykisk syke som føler seg som tapere, det blir litt sånn enten eller. Forsøk å se på mennesker litt mere nyansert. Alle er flinke til NOE, helt sikkert. Ellers finnes det sikkert definisjoner på alt, men er man deprimert vil man jo som regel ikke finne så mye positivt med seg selv og det man ikke greier å gjøre. En ting er å føle seg som taper. En annen ting er om man virkelig er det. 0 Siter
Gjest hypnotika Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 En ting er å føle seg som taper. En annen ting er om man virkelig er det. Der sa du det :-). Kanskje viktig å definere hva du selv legger i dette? Alle andre trenger ikke å ha den samme forståelsen av dette begrepet :-) 0 Siter
wizdom Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Deg, siden han ikke ønsker å svare. Jeg har ikke noe klart svar på det. Er ikke så sikker på om jeg liker uttrykket heller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.