Gå til innhold

Problemer med nære relasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en kvinne i begynnelsen av 30 årene som, så lenge jeg kan huske, har slitt med nære relasjoner. Den senere tiden undrer jeg meg veldig over dette og leter etter svar. F eks i fht menn så har jeg hatt veldig mange seksualpartnere, sliter med trofasthet, blitt fort forelsket, noen ganger nesten besatt - men jeg blir like fort lei. Når jeg har fått en mann "på kroken" tar det kort tid før jeg blir lei og vil videre. Har flere langvarige forhold bak meg, både vanskelige og gode forhold. Uansett hvor bra jeg har det i et forhold sliter jeg med å holde meg trofast fordi jeg hele tiden søker etter spenning, den senere tiden har jeg lurt på om det egenlig er noe annet jeg søker - HVA søker jeg? Skal ikke bruke lang tid på min bakgrunnshistorie, men kort fortalt er det mye jeg ikke husker. Har en bror jeg er veldig glad i som ble slått av min far, jeg ble selv aldri slått, min far favoriserte meg åpenlyst. Nesten så langt tilbake jeg kan huske har jeg blitt mye kritisert av min mor; det har gått på alt fra utseende, kropp, måten jeg går på, kler meg osv. Vokste opp med mye dårlig samvittighet, tristhet, ensomhet (i meg selv) og skyldfølelse spesielt fordi jeg var vitne til at min bror ble utsatt for vold. Jeg forstår at mye av det jeg kan streve med i dag nok handler mye om min bakgrunn. Har i voksen alder jobbet mye med tankene og følesene mine og opplever i dag å ha det ganske bra med meg selv; fornøyd med livet, god selvfølelse og selvtillit på mange områder. Likevel kjennes det ofte som det langt inni meg er en sorg og en ensomhet jeg ikke vil/orker å forholde meg til. Jeg lurer på om dette er medvirkende til at jeg sliter i nære relasjoner - kan få følelsen av å "bli kvalt" og ønsker meg bare vekk, enda kjæresten bare er god og snill. Når det gjelder det seksuelle kan jeg fort kjenne begjær for andre, men blir fort lei en partner også. Faktisk synes jeg sex kjennes best ut og tryggest med noen jeg ikke kjenner. I langvarige forhold har jeg opplevd at berøring fra partner er rett og slett ekkelt. Flykter jeg fra meg selv? Har også tenkt at det er som om jeg er på evig leten etter noen som kan SE meg, men samtidig er som om jeg ikke orker å bli sett, ikke orker at noen skal se sårbarheten min for jeg vil fort vekk når jeg er i en relasjon som begynner å bli tett. Vil gjerne høre dine tanker om hvorfor jeg synes det er så vanskelig med nære relasjoner.

Videoannonse
Annonse
Gjest a ghost in the shell
Skrevet

Jeg vet ikke hva du søker, men så lenge du selv ikke vet heller, kanskje du burde holde deg unna forhold? Utrolig vondt for den som blir bedratt. Tror det du beskriver dreier seg om eupf.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...