Gå til innhold

Ensomhet

Gjest Redd for å bli alene for alltid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 28 som føler meg så ensom.

Har ingen kjæreste men noen nære venner.

I helga har alle vennene mine vært opptatt og jeg har

sitti hjemme alene helge helga.. JEg syns det blir oftere og

oftere sånn.

Alle etablerer seg, får unger og har ikke tid lenger.

Er redd jeg kommer til å ende opp alene.

At ingen vil innlede et forhold til en som sliter psykisk.

Jeg er i ferd med å gli inn i en depresjon nå så det er vel derfor

alle disse tankene kommer..

Jeg var i et 7 års langt forhold til for 1 år siden.

Er det noen andre som har det slik?

tips?

Hilsen jente med depresjon og periodevis panikkangst, gad og tvangstanker

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det viktigste nå er nok å få god hjelp for depresjonen. Uten den vil sannsynligvis det andre ordne seg for deg også :-)

Skrevet

Hei!

Jeg har det også slik. Er redd for ensomheten og søker trøst hos foreldre og søster. De bor i nærheten, men vet jo at en dag må jeg greie meg mer alene. Jeg prøver å forberede meg allerede nå og prøver å skaffe meg et sosialt nettverk bla.a.gjennom nettet. Hvis du vil skrive meg meg kan du det, men vet ikke om jeg kan oppgi e-mailadresse her. Du kan oppgi din hvis du vil.

Gjest redd for å bli alene for alltid
Skrevet

Det viktigste nå er nok å få god hjelp for depresjonen. Uten den vil sannsynligvis det andre ordne seg for deg også :-)

tja..depresjonen kommer jo bare tilbake med jevne mellomrom. det har den gjort i 10 år å.. så jeg tror nok det er noe jeg må leve med?

Skrevet

Hei!

Jeg har det også slik. Er redd for ensomheten og søker trøst hos foreldre og søster. De bor i nærheten, men vet jo at en dag må jeg greie meg mer alene. Jeg prøver å forberede meg allerede nå og prøver å skaffe meg et sosialt nettverk bla.a.gjennom nettet. Hvis du vil skrive meg meg kan du det, men vet ikke om jeg kan oppgi e-mailadresse her. Du kan oppgi din hvis du vil.

dersom du har en epost adreses som ikke kan identfisere deg tror jeg ikke det er noe problem å skrive epost adressen din her.

Hvor gammel er du?Bor du i by?

Gjest AdrianM
Skrevet

Diagnoser og redsel for å ende opp ensom deler jeg til stor grad. Men problemet er nok at jeg søker ensomheten av ulike grunner, men jeg behøver ikke være det. Ambivalent ;) Er i ferd med å ta tak i meg selv og bygge et sterkere fundament som gjør meg tryggere. Har valgt bort det å ha kjæreste til jeg fungerer optimalt, men savner det jo. På den sosial fronten har jeg ikke benyttet meg av tilbudene jeg har, har jo noen venner. Det meste står og faller på meg selv har jeg funnet ut, ikke at folk ikke har tid eller vil være sammen med meg. Jeg tror ikke du blir alene for alltid, min erfaring er at når man selv trosser sine negative tanker og forventninger, så kan hyggelige saker skje. :) Det er sikkert mange nye venner du kan bli kjent med, folk som vil bruke tid på nettopp deg. :)

Skrevet

dersom du har en epost adreses som ikke kan identfisere deg tror jeg ikke det er noe problem å skrive epost adressen din her.

Hvor gammel er du?Bor du i by?

Jeg er 36 og bor i Oslo. Du da?

Gjest Ha en fin kveld
Skrevet

Tror man vinner mye på å lære å trives i sitt eget selskap, trives alene. Det er altfor mye fokus på å finne seg en å dele livet med.

Dessuten er du fremdeles ung:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...