Gå til innhold

Personlighetsforstyrrelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

En psykiater har gitt meg en diagnose jeg er enig i. I tillegg har jeg blitt diagnostisert med tre personlighetsforstyrrelser av en psykolog. Dette synes jeg bare er latterlig.

Mitt spørsmål er: hvor mange personlighetsforstyrrelser kan en egentlig stable oppå hverandre? Et sted må da grensen gå.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Siden det ikke er noe som sier at en pf utelukker en annen, er det ingen grense for hvor mange du kan ha :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

En stabler så mange at det velter, og så får man konsentrere seg om å finne én dekkende diagnose framfor å bygge opp tårnet igjen ;)

(Men nei, jeg har ikke peiling, annet enn at jeg skjønner frustrasjonen over å få den ene diagnosen etter den andre, uten å nødvendigvis få noen god behandling i forhold til dem.)

Gjest balansekunstneren
Skrevet

Siden det ikke er noe som sier at en pf utelukker en annen, er det ingen grense for hvor mange du kan ha :-)

Men hvis det blir så mange diagnoser, så blir jo noe av poenget borte. Da blir alt så generelt at man ikke klarer å skille den ene personlighetsforstyrrelsen fra den andre:)

Det er som i spesialpedagogikken det, når en unge får opp til tre spesifikke diagnoser. Da blir det så mye spesifikt at vi er i ferd med å nærme oss det generelle igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...