Gondor Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 En psykiater har gitt meg en diagnose jeg er enig i. I tillegg har jeg blitt diagnostisert med tre personlighetsforstyrrelser av en psykolog. Dette synes jeg bare er latterlig. Mitt spørsmål er: hvor mange personlighetsforstyrrelser kan en egentlig stable oppå hverandre? Et sted må da grensen gå. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Siden det ikke er noe som sier at en pf utelukker en annen, er det ingen grense for hvor mange du kan ha :-) 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 En stabler så mange at det velter, og så får man konsentrere seg om å finne én dekkende diagnose framfor å bygge opp tårnet igjen (Men nei, jeg har ikke peiling, annet enn at jeg skjønner frustrasjonen over å få den ene diagnosen etter den andre, uten å nødvendigvis få noen god behandling i forhold til dem.) 0 Siter
Gjest balansekunstneren Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Siden det ikke er noe som sier at en pf utelukker en annen, er det ingen grense for hvor mange du kan ha :-) Men hvis det blir så mange diagnoser, så blir jo noe av poenget borte. Da blir alt så generelt at man ikke klarer å skille den ene personlighetsforstyrrelsen fra den andre:) Det er som i spesialpedagogikken det, når en unge får opp til tre spesifikke diagnoser. Da blir det så mye spesifikt at vi er i ferd med å nærme oss det generelle igjen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.