Gå til innhold

Normalt NHD ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sukk var til medisinvurdering hos en dansk psykiater mann som skulle se om han fant noen smarte medisiner som Sukk kunne spise på. Såkallt "medisinvurdering" som psykolog la opp til å få gjennomført. Denne psykologen prøvde å behandle hjernen til Sukk som på det tidspunktet var rimelig ubrukelig.

Da Sukk kommer til psykiater på en 45-50 minutters konsultasjon setter psykiateren seg kliin inntil Sukk og vil ha henne til å fortelle om et overgrep hun ble utsatt for, som Sukk nekter å snakke om der og da. Selv om Sukk ikke vil snakke om det gikk denne psykiateren hardt til verks og presser på og virker som om han blir sur og grinete fordi Sukk ikke ønsker å gå i alle detaljer om det. Sukk vil bare vite hva slags medisiner hun trenger for å fungere i hodet, og hun kom ikke til psykiater for at han skulle vite om alle grisete detaljer... om det som skjedde for det er slik hun oppfattet det av uvesentlig karakter. Hvem, hva, hvor og hvordan... er vel uvesentlig for hvilken medisinering man trenger mot depresjon eller hur ?

Sukk prøvde å rygge litt tilbake på stolen sin, men psykiater i 50 årene kom kjørende etter på kontorstolen sin og kliiner seg langt inn i og skrever over personlige spacen til Sukk. Med føttene godt plantet fra hverandre.. Sukk synes det var ganske spesiellt at han var så pågående om slike ting som egentlig er ganske dramatisk og han psykiater ble syrlig fordi Sukk ikke ville uttale seg. Da var det liksom ingen hjelp å få. Selv om han fikk vite alt mulig andre ting om sykdomshistorie. Sukk måtte bli hard mot psykiater for å få han til å stoppe å spørre etter grisete detaljer og si nei mange ganger. Likevel vel lød setningen "fortell hva som skjedde" "fortell hva som skjedde" NEI, NEI og atter NEI...jeg har sagt til psykolog...det står i psykolognotater osv... "men fortell, fortell" Sukk hisset seg ikke opp hos psykiater, hun var bare høflig avvisende og sa at hun ikke ville snakke om det. Men det virket som om det nesten ble behov for å bli sint bare for å få psykiater til å slutte å presse det ut av Sukk...

Pleier dere å prøve å skvise slike detaljer ut av pasienter hvis pasientene motsetter seg å snakke om ting NHD ?

Synes ikke du dette virker litt rart ?

Videoannonse
Annonse
Gjest hypnotika
Skrevet

Herregud, nesten så jeg skulle ønske at dette var en dårlig vits :(. Slike ting skal ikke forekomme. De fleste som var syk fra før vil jo bli sykere av en slik utspørring. Dette må jo være feilbehandling også?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Dette er malpraksis.

2. Jeg oppfordrer deg til å skrive ned detaljert hva som skjedde og sende det til Fylkeslegen. Skriv at det ikke er en konkret klage. Kun at det skal oppbevares og brukes dersom det kommer lignende henvendelser fra andre. Slike personer har en tendens til å gjenta slik praksis overfor flere. Evt går de over streken om de ikke møter så tydelige grenser som du heldigvis viste han.

Skrevet

1. Dette er malpraksis.

2. Jeg oppfordrer deg til å skrive ned detaljert hva som skjedde og sende det til Fylkeslegen. Skriv at det ikke er en konkret klage. Kun at det skal oppbevares og brukes dersom det kommer lignende henvendelser fra andre. Slike personer har en tendens til å gjenta slik praksis overfor flere. Evt går de over streken om de ikke møter så tydelige grenser som du heldigvis viste han.

Jeg kan prøve å hanke inn navnet på han, det var så vidt jeg fikk med meg vet en dansk omreisende vikarlege. Tror neppe dette var en fast ansatt i HF HF.

Nevnte for psykolog at jeg synes han virka som en "gammel gris" sa ikke mer om det, jeg valgte å ikke utdjupe det... noe mer fordi det var jo tross alt en lege som voldtok meg første gangen.... og jeg ville ikke bli stemplet som alt for "kreativ" Jeg synes jo ikke slike (legeovergrep) ting er særlig spennende og facinerende hvis du skjønner den koblingen.

Skrevet

Herregud, nesten så jeg skulle ønske at dette var en dårlig vits :(. Slike ting skal ikke forekomme. De fleste som var syk fra før vil jo bli sykere av en slik utspørring. Dette må jo være feilbehandling også?

Det er ikke sikkert har tenkt behandling en gang.

Skrevet

Jeg kan prøve å hanke inn navnet på han, det var så vidt jeg fikk med meg vet en dansk omreisende vikarlege. Tror neppe dette var en fast ansatt i HF HF.

Nevnte for psykolog at jeg synes han virka som en "gammel gris" sa ikke mer om det, jeg valgte å ikke utdjupe det... noe mer fordi det var jo tross alt en lege som voldtok meg første gangen.... og jeg ville ikke bli stemplet som alt for "kreativ" Jeg synes jo ikke slike (legeovergrep) ting er særlig spennende og facinerende hvis du skjønner den koblingen.

Herregud!

Sånne omreisende psykiatere som tar korte vikariat for firmaer med fancy navn tror jeg man generelt skal være litt skeptisk til. Jeg tror tvilsomme karakterer blir tiltrukket av den måten å jobbe på, de kan "overfalle" pasientene sine for så å forsvinne til et "nytt marked" før de har rukket å skape skikkelig furore der de er.

Det er klart det er en del halvpsykopatiske individer med bisarre seksuelle preferanser som gjør det de kan for å plage andre med lystene sine, f.eks. jobbe i psykiatrien. Særlig på poliklinikker (der pasienten og psykiateren som regel sitter helt alene på kontoret under hele behandlingen) kan sjuke greier få utløp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...