Gjest hypnotika Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Tror du at en person som har hatt noen "overvåkningstanker" å slite med over flere år kan bli frisk fra dette uten å bruke medisiner noengang? Bare ved å jobbe hardt med tankene liksom? Dette er noe som overmanner meg når jeg blir uten medisiner uansett hva jeg forsøker å tenke. Det er noe der som styrer meg og overvåker meg, og jeg tørr ikke annet enn å la meg styre. Er dette kanskje tvang heller enn psykosesymptomer? Dette medfører jo en hel masse tvangshandlinger. Er det en litt glidende overgang mellom tvang og psykose? Hva tror dere? 0 Siter
Gondor Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Det har vært nevnt kognitiv terapi en del ganger her inne. Kanskje det kunne være noe for deg? Jeg for min del klamrer meg til pilleglassene og satser på en kombinasjon. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Det kan være en glidende overgang. Ja, jeg tro at for en god del vil det være mulig å bli friske med psykologiske intervensjoner. Det krever hardt arbeid og en gog kognitiv behandler. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.