Gå til innhold

NHD: Lyslampe og antidepressiva

Anbefalte innlegg

Gjest Sitronkaramell
Skrevet

Jeg fikk en lyslampe til jul. I bruksanvisningen står det at den ikke skal brukes samtidig med antidepressiva grunnet faren for øyeskader og fare for kramper. Hvilke antidepressiva menes her og kan jeg trygt benytte meg av den? Jeg bruker efexor og Wellbutrin

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Personlig ville jeg sett helt bort fra en slik advarsel.

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg har fått "foreskrevet" lyslampe av min lege. Jeg går også på AD. Efexor er den vi har felles. Men han nevnte ikke noe om at AD og lyslampe ikke skulle brukes sammen. Jeg startet med lyslampe mens jeg gikk på AP og skulle fortsette med det selv om jeg skulle prøve lyslampe.

Jeg har veldig god effekt av lyslampe

Gjest hjelpemiddelsentralen eller?
Skrevet

Jeg har fått "foreskrevet" lyslampe av min lege. Jeg går også på AD. Efexor er den vi har felles. Men han nevnte ikke noe om at AD og lyslampe ikke skulle brukes sammen. Jeg startet med lyslampe mens jeg gikk på AP og skulle fortsette med det selv om jeg skulle prøve lyslampe.

Hva vil det si å få "foreskrevet" lyslampe? Hvor kjøper en det og hva koster det?

Onsdag1365380628
Skrevet

Hva vil det si å få "foreskrevet" lyslampe? Hvor kjøper en det og hva koster det?

Jeg vet at man her i distriktet kan låne lyslampe på VOP. Det koster ingenting og man kan ha den hjemme i feks to uker for å ta lysbehandling hver dag. Alternativt har dem eget lysrom på poliklinikken, så dem som bor nærmere kan få lysbehandling her. Selv fikk jeg migrene av det skarpe lyset og kunne ikke bruke det.

Gjest lyslampe
Skrevet

Her får man det ikke på VOP eller hjelpemiddelsentralen. Man får det foreslått(les:foreskrevet) og må kjøpe det selv. For den som har råd til det er det en god investering. Når det gjelder mulig hodepine lønner det seg å være forsiktig i starten, sitte kortere stunder i begynnelsen.

Annonse

Gjest kinelle
Skrevet

Med foreskrevet i anførselstegn mente jeg anbefalt ;-)

Jeg kommer til en poliklinikk og bruker den gratis 4 dager i uken. Sitter en times tid med en bok. Ikke se rett på lampen det er skadelig for øynene.

Gjest kinelle
Skrevet

Med foreskrevet i anførselstegn mente jeg anbefalt ;-)

Jeg kommer til en poliklinikk og bruker den gratis 4 dager i uken. Sitter en times tid med en bok. Ikke se rett på lampen det er skadelig for øynene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...