Gjest hvem,hva, hvor, hvorfor Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Jeg synes kanskje dere er like gode. Kanskje parterapi er en god ide? Jeg har gått lenge i terapi og jeg vet at jeg gjorde feil. Har gått ned på kne og sagt unnskyld. DET har ikke han gjort..enda..pleier å gå en uke eller to. Som jeg skrev til Niccola: Det må helt sikkert brenne et visst sted før det blir noen form for terapi her. Når noen er vant til å stå på egne ben fra man blir født så trenger han selvsagt ikke hjelp nå når han er voksen. Må da være måte på også! 0 Siter
Gjest hvem,hva, hvor, hvorfor? Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Jaja, ha et fint liv sammen. Tusen hjertelig takk. Det er vel meg som må ta terapirollen her, det har jeg alltid gjort..i gode og onde dager, hehe. 0 Siter
Gjest hvem,hva,hvor, hvorfor? Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Den innbyrdes skylddeling er relativt uinteressant. Det viktige er å se fremover å unngå nye situasjoner som trigger og eskalerer konflikter. Nå skal man ikke drive å sette diagnoser på sin mann..men, han hadde en ganske lang oppovertur i høst (sov lite, arbeidet mye, snakket nok for alle sammen, jeg reagerte på dette). Jeg har tenkt tanken på at han kan være bipolar? Det ligger litt i slekten hans kan du si.. Synes du dette kan minne om noe sånt og er han nå egenltlig litt deprimert? Sånn typisk mannedeprimert med mye sinne, frustrasjon, sur, grinete, tåler lite osv.? 0 Siter
løvinne71 Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Den innbyrdes skylddeling er relativt uinteressant. Det viktige er å se fremover å unngå nye situasjoner som trigger og eskalerer konflikter. Er enig i det. Men utifra episoden hun forteller om, så synes jeg du tilla henne en urettmessig stor del av ansvaret. For å kunne jobbe med et problem og unngå lignende episoder i fremtiden, så er det jo litt vesentlig at man kjenner sin egen rolle og sitt eget ansvar? Hvis mannen er provokatør til krangelen, og "intiativtager" til at det utarter seg fysisk, så bærer han vel også et adskillig mere ansvar for å "skjerpe seg" eller finne andre reaksjonsmetoder når han blir irritert. Det kreves m.a.o en større innsats fra hans side for å avverge nye episoder. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Ja, men jeg skulle jo ikke kalt han for en idiot? Var ikke dette dumt av meg når jeg visste at han slet med seg selv? Jeg visste også at dette kunne skje..men, jeg fikk liksom nok. Har fått endel dritt slengt etter meg i en periode Hvorfor har du noen mindre rett til å kalle HAM idiot, enn han har til å kalle deg det samme?? 0 Siter
Gjest hvem, hva, hvor,hvorfor Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Hvorfor har du noen mindre rett til å kalle HAM idiot, enn han har til å kalle deg det samme?? Fordi jeg da oppfører meg akkurat like idiotisk som han og det har jeg egentlig ikke lyst til. Jeg burde greid å forklart han på en rolig måte hva jeg mener om det han sier. Dette gjør meg like ille som han er synes jeg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Hva mener du vi burde gjøre utenom å snakke, tilgi hverandre, bla, bla? Tror foresten at min mann har pms i perioder ;( Jeg antar at det går an å se et mønster i hvordan en slik situasjon utvikler seg. Kan dere identifisere faresignalene tidlig og greie å bryte ut av det før det ender med vold? 0 Siter
Gjest hvem,hva,hvor,hvordan? Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Jeg antar at det går an å se et mønster i hvordan en slik situasjon utvikler seg. Kan dere identifisere faresignalene tidlig og greie å bryte ut av det før det ender med vold? Jeg har brutt ut veldig mange ganger. Har gått utallige turer i skog og mark pga dette. Nå er jeg så lei at jeg blir sint for det minste, da pleier jeg jo å gå ut. Siste gang så var det så kaldt at jeg gikk inn igjen. Jeg var sintere da jeg kom inn enn da jeg gikk ut. Slo døra og sa ifra akkurat hva jeg mente. Jeg har fortsatt kort lunte pga jeg er lei av drittkjeft og sure miner. Lurer på når han skal snu igjen. Jeg tror han plages litt med seg selv og jeg burde jo ta meg sammen. Samtidig er begeret fullt. Tusen takk fordi du ikke ga meg et standardsvar som: "Stakkar deg du må dra på krisesenteret." :-). Det er ikke det dette dreier seg om. Jeg ønsker konstruktive råd og det gir du meg. 0 Siter
Bookworm Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Din skyld? NEI!!! Over hodet ikke! Å gå til fysisk angrep på deg på den måten burde være utilgivelig...En mann skal ikke slå ei kvinne - noen gang. Det finnes ingen grunn god nok. Men det er greit at en kvinne går til angrep på en mann? 0 Siter
Bookworm Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Hvorfor har du noen mindre rett til å kalle HAM idiot, enn han har til å kalle deg det samme?? Har hun noe MER rett til å kalle ham idiot enn det han har? 0 Siter
xxløvetannxx Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Men det er greit at en kvinne går til angrep på en mann? Nei, det er ikke greit. Men en mann skal, uansett grunn, ikke gå fysisk til angrep på en kvinne... Forsvar er en ting, angrep er en annen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.