Olav Femte Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Merkelig hvordan alkohol skal ha en sånn "narkotaka" status. Dere som har skrevet her - har en underliggende hat til alt som har med lovlig rus...merkelig. 0 Siter
frosken Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har ikke lest den andre tråden, men antar at reaksjonene du evt. møter har sammenheng med at det ikke er så mye sympati å hente i forhold til selvforskyldte vansker. Hvis du får psykiske vansker som følge av alkoholbruk, så virker det logisk å avstå fra å bruke alkohol. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Skrevet 12. januar 2010 Jeg har ikke lest den andre tråden, men antar at reaksjonene du evt. møter har sammenheng med at det ikke er så mye sympati å hente i forhold til selvforskyldte vansker. Hvis du får psykiske vansker som følge av alkoholbruk, så virker det logisk å avstå fra å bruke alkohol. frosken: jeg har ingen alhohol-problemer. Men les lenger ned - jeg gjorde en feil - les under "Hvorfor" lenger nede i listen... 0 Siter
Gjest khaosan Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Her kommer en subjektiv kontroversiell påstand. Jeg har ikke godt av alkohol i depressive perioder, det bare forsterker depresjon. Kokain derimot som er det eneste ulovlige rusmiddelet jeg nyter kanskje 3-4 ganger i året gjør meg lykkelig selv under depresjon. Det får meg til å tenke over positive sider ved meg selv og livet og dagen derpå har jeg ingen angst bare en god opplevelse. Kokain er egentlig en potent reoptakshemmer. Den hindrer reoptaket av serotonin, norandrenalin og dopamin på samme måte som AD bare x ganger sterkere og intenst, og effekten avtar etter en time. Kokain er meget vanedannede og meget dyrt. Ikke meningen å liberalisere kokain, jeg bare sammenligner det med alkohol. Jeg har aldri angret på noe under kokainpåvirkning, alkhol derimot har hatt alt for mange negative hendelser knyttet til det. Generelt mener jeg rus og psykiske problemer passer dårlig sammen. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 frosken: jeg har ingen alhohol-problemer. Men les lenger ned - jeg gjorde en feil - les under "Hvorfor" lenger nede i listen... Men ærlig talt da mann, du skriver: "Etter alkoholinntak - får jeg store depresive reaksjoner som varer det meste av dagen". Da er det jo logisk at man velger å avstå fra alkohol. Eller så får du drikke å ta med disse depresive reaksjonene på kjøpet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.