aiandersen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hei! Jeg er en kvinne på 45 år. Jeg har hatt smerter i kroppen i hvert fall siden tidlig i 20-årene (kanskje det begynte før..). Gikk til fysikalsk behandling første gang da jeg gikk på gymnaset, og husker fysioterapeuten bemerket at jeg var så stiv i thorax, og det har jeg alltid vært. Ved perioder med smerter verker jeg i hele kroppen fra topp til tå, men det er verst på høyre side. Det verker i forfot, ankel, hofte (kjennes som tannpine om natten og jeg våkner da av smertene), ribben, skulder, nakke, spenningshodepine, det verker også i albue og fingre, spesielt tommel ledd. Perioder med slike smerter i hele kroppen har kommet og gått i mange år, men smertene i korsryggen har vært kroniske, også smertene i skulderen de siste årene. Ryggsøylen har også begynt å oppføre seg merkelig. Det kjennes som det ”knaker” ved vridning og det føles som hele ryggsøylen er betent. Denne ”knakingen” begynte kanskje for fire – fem år siden, men da bare en sjelden gang og ved stor vridning. Nå kommer det ofte og også når jeg strekker meg. Jeg er plaget med ødem i beina, og i oppveksten var jeg mye plaget med vann i knærne. Har også vært plaget med nattsvette, angst og uro periodevis siden tenårene. Jeg liker ikke å ta medisiner men tar ibux når smertene er på sitt verste, ellers har jeg de siste 6 mnd fått fysikalsk behandling og akupunktur for smertene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341262-hva-kan-det-v%C3%A6re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Ved langvarige smerter, særlig hvis de sitter i ledd, er det viktig med en revmatologisk utredning. Flere revmatiske sykdommer inkludert Bekterevs sykdom og Revmatoid artritt kan gi liknende symptomer og blodprøve og røntgenbilder vil kunne brukes i utredningen. Det kan være viktig å legge merke til om noe av det du spiser kan påvirke plagene, f.eks. hvete, melk eller kjøttmat. Fisk og fiskeoljer regnes vanligvis for å være bra ved leddsmerter. Det er også viktig å opprettholde fysisk aktivitet som virker forebyggende smerter og noen synes trening i varmt basseng gjør ekstra godt. Innen urtemedisin anbefales oftest gurkemeje og ingefær mot leddplager som sammen med omega 3 fettsyrer kan være et alternativ til Ibux. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/341262-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-2882795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.