Gå til innhold

Kan man bli frisk av depresjon uten med?

Anbefalte innlegg

Gjest bipjente 28
Skrevet

jeg er bipolar 2, og jeg har begynt å bli deprimert igjen. Jeg er sur og irritert hele tiden og jeg har fått et anstrengt forhold til mat. Orker nesten ikke å spise noe som helst. Dette har pågått i flere uker nå., Jeg har hatt en tøff periode bak meg, hvor det har skjedd mange uheldige og triste ting.

Må det en medisinjustering til her, eller kan en depresjon "fikses" uten medisiner også?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Depresjonen (denne) vil nok gå over. Det vil dog ta mye lengre tid, du vil kanskje ikke bli helt bra, og sannsynligheten for nye og verre tilbakefall øker.

Gjest bipjente28
Skrevet

Depresjonen (denne) vil nok gå over. Det vil dog ta mye lengre tid, du vil kanskje ikke bli helt bra, og sannsynligheten for nye og verre tilbakefall øker.

Nå forsto jeg ikke helt hva du svarte på. Mener du depresjon hvis man ikke bruker medikamenter? Eller vil jeg ha en lang depresjon no mather what?

Skrevet

Nå forsto jeg ikke helt hva du svarte på. Mener du depresjon hvis man ikke bruker medikamenter? Eller vil jeg ha en lang depresjon no mather what?

Hvis du kke bruker medisin og blir bedre, men lar depresjonen gå bort selv. Kan det lettere komme verre depresjoner senere. Så det er smart å få den fortest mulig ut av systemet.

Skrevet

Beklager sterkt at det var utydelig.

Jeg uttalte meg om hav som kan/vil skje om du ikke bruker medisiner.

Gjest bipjente 28
Skrevet

Hvis du kke bruker medisin og blir bedre, men lar depresjonen gå bort selv. Kan det lettere komme verre depresjoner senere. Så det er smart å få den fortest mulig ut av systemet.

Men jeg bruker jo medisiner. spørsmålet er hva som skjer om jeg ikke øker medisindosen. Vet ikke om NHD har svart på det

Skrevet

Men jeg bruker jo medisiner. spørsmålet er hva som skjer om jeg ikke øker medisindosen. Vet ikke om NHD har svart på det

Hvis du med medisiner likevel får en depresjon, bør medisineringen vurderes - helst av en psykiater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...