Gå til innhold

grunnløse beskyldniger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

uferdig sak med politi og barnevern, en vanskelig situasjon og vanskelig skilsmisse,der min tidligere mann har beskyldt mitt barn fra tidligere for å være seksualforbryter (uten noe grunnlag) og så på han som en fare for felles barn ( hva får en mann til å slenge ut så grove ting uten ha grunnlag for det? ) min tidligere menn satte i gang sterke midler på å prøve overbevise meg at det var noe alvorlig i veien med mitt barn slik at jeg skulle få sendt han bort ( han er i tenårene da) kort sagt endte alt med at over tid har prøvd psyke meg langt ned ved å kalle meg masse ting (stygge ting) alt jeg gjorde var galt,alt var min skyld, han hadde rett i alt han gjorde, jeg hadde psykiske problemer og han selv var helt frisk osv (da han så at trakkaserring ikke nyttet endte han opp med å ta en kniv forran meg og sa det ikke tok han lange tiden ta livet av meg) dette blånekter han på i dag, (men sier at det var jeg som brukte kniv) Og alle trusler han har kommet med sier han nå at det er jeg som har sagt (han er mester i å tro at alle er ute etter å ødlegge for han, den tiden vi bodde sammen snakket han mye om å være taktisk å smart, og holde på info selv slik at ingen kunne bruke det mot han)

så til spm er det mulig for fagfolk avsløre at mannen lyger? og hvordan? Jeg vet jo hvordan han var mot meg og barna, men utad til andre viser han en helt annen personlighet, kan han klare få polit, barnevern og div til å tro på det han sier? og hvordan skal jeg forholde meg til dette? nå er jeg sliten av å forsvare meg hele tiden,kun for å høre at hen legger alt over på meg ( han har for tiden besøksforbud et mot meg og et mot barnet mitt) og nå prøver han få gjennom delt omsorg for felles barn gjennom retten

håper på et svar som kan gi et lite håp

Videoannonse
Annonse
hidi, the scorpion
Skrevet

For det første så må du ha en god advokat.

''så til spm er det mulig for fagfolk avsløre at mannen lyger? og hvordan?''

Det er mulig at virkelig gode fagfolk kan se løgnene, men vær forberedt på motstand!

Lykke til;)

Skrevet

For det første så må du ha en god advokat.

''så til spm er det mulig for fagfolk avsløre at mannen lyger? og hvordan?''

Det er mulig at virkelig gode fagfolk kan se løgnene, men vær forberedt på motstand!

Lykke til;)

Jeg har en god advokat, og motstand fra x mannen her jeg møtt allerede, han gjør etter best mulig evne å gjøre alt vanskelig, og jeg regner med at det ikke blir noe lettere fremover, vanskelig situasjon som er langt forbi det jeg trodde var mulig, nesten så tanken på å ta han tilbake ville være enklere

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har en god advokat, og motstand fra x mannen her jeg møtt allerede, han gjør etter best mulig evne å gjøre alt vanskelig, og jeg regner med at det ikke blir noe lettere fremover, vanskelig situasjon som er langt forbi det jeg trodde var mulig, nesten så tanken på å ta han tilbake ville være enklere

Må du aldri finne på!

Mannen er ikke god, men du og barna fortjener å ha det godt;)

Husk på det, hver gang verden føles jævlig...

Gjest hold motet oppe
Skrevet

Jeg mener du ikke har noe å frykte i forhold til offentlige etater eller om du ender opp i retten vedr.barnefordeling.

Mannen har fått besøksforbud mot deg og ditt barn, så du har jo blitt trodd på et eller annet.

Hvordan løser dere samvvær med fellesbarn pr. idag?

Om du skulle havne i retten, så vil det bli utnevnt en sakkyndig psykolog eller psykiater som vil evaluere dere begges personlige egenskaper som foreldre.

Kjenner ikke bakgrunnen deres, men du skal ikke se vekk ifra at andre har skjønt at han ikke er helt normal.

Har selv vært i den situasjonen. Levde så isolert og prøvde å dekke over alt det vonde som skjedde hjemme, men utenforstående hadde sett det lenge før jeg selv innså at nok var nok. Det var ikke et spesielt voldelig forhold, gikk mest på det psykiske. Hans oppførsel overfor mine barn, fikk også konsekvenser for samvær med eget barn når han da valgte å ta saken til retten.

Hvis man er nødt til å gå til det skritt å utstede et besøksforbud mot vedkommende, så må han jo ha gjort noe som oppfattes som truende eller trakasserende på et eller annet vis.

Det er jo ikke så fryktelig positivt å skilte med da i en evt. konflikt at han ikke kan oppføre seg/besinne seg overfor barn.

Ingen god egenskap når man er forelder.

Mulig det er flere enn deg som har gjennomskuet han.

Istedenfor å bruke kreftene på å forsvare dere eller bevise din uskyld, lev livet så normalt som mulig.

La han bruke energien sin på å underbygge sine påstander.

Løgnene blir ikke sanne fordi han sier det er sant.

Skrevet

pr i dag har han felles barn ca 10t annenhver helg

jeg tenker mer på om det er mulig for han lyve så godt at ingen skjønner hvem han egentlig er?

her og var det mange som så at forholdet ikke var bra og han en "merkelig" mann lenge før det gikk opp for meg hvilket liv jeg egentlig hadde levd

men alikevel sitter jeg igjen å syns synd på han,og hadde ønsket han kunne endre seg

men det ser ut for han kommer til å strekke det til det ytterste for å få gjennom det han vil, og han gjør det vanskelig for meg og ungene (og han bryr seg ikke om han lyver, manipulerer for å få gjennomslag, og det værste er jo han tor selv på det han foreteller andre, og mener han ikke har gjort noe galt i forhold til meg, det som er gjort er fortjent mener han

Gjest hold motet oppe
Skrevet

pr i dag har han felles barn ca 10t annenhver helg

jeg tenker mer på om det er mulig for han lyve så godt at ingen skjønner hvem han egentlig er?

her og var det mange som så at forholdet ikke var bra og han en "merkelig" mann lenge før det gikk opp for meg hvilket liv jeg egentlig hadde levd

men alikevel sitter jeg igjen å syns synd på han,og hadde ønsket han kunne endre seg

men det ser ut for han kommer til å strekke det til det ytterste for å få gjennom det han vil, og han gjør det vanskelig for meg og ungene (og han bryr seg ikke om han lyver, manipulerer for å få gjennomslag, og det værste er jo han tor selv på det han foreteller andre, og mener han ikke har gjort noe galt i forhold til meg, det som er gjort er fortjent mener han

Nei, utfra det du sier, så tror jeg han er lett gjennomskuelig.

Jeg kjenner igjen retorikken utfra det du forteller.

Jeg tror det er ganske åpenbart for andre at han ikke er helt normal.

Utfra dette bør du ha minst mulig med ham å gjøre, det vil muligens bli verre for en periode, men det vil avta.

Har hatt de samme tanker som deg, men tro aldri at det vil bli lettere om du tar han tilbake.

Stå løpet ut og vær sterk. Stå ved det du sier og hold evt. avtaler til punkt og prikke.

Jo tydeligere du er jo bedre er det. Aldri gi etter for noe du føler er galt, stol på magefølelsen din.

Hadde et helvete i flere år, men nå har det heldigvis stilnet.

Han har giftet seg på ny, fått et nytt barn. Jeg synes virkelig synd på henne og hennes barn, men samtidig glad fokuset er rettet bort fra oss.

Han tar kontakt annethvert år ca og det er den samme retorikken, samme anklagene og forsøk på manipulering hver gang. Etter å ha fått det på avstand, ser jeg det så tydelig det alle andre så før meg.

Jeg forsøkte en gang å kommunisere, men innså fort at han har overhodet ikke skjønt hva han gjorde galt og legger fortsatt skylden på meg for mangel på samvær osv.

Faktum er jo at han dro meg til rettten og dommeren skar igjennom og satte betingelser for samværet. Betingelsene brøt han og mistet dermed samværet, uten at jeg gjorde noe som helst.

Han "beviste" selv sin uegnethet som forelder ved hjelp av sitt eget vitnemål og sin egen families vitnemål.

Tro ikke at han forandrer seg. Voksne mennesker uten selvinnsik vil aldri skjønne det, de snakker kanskje om å endre seg, men det vil aldri holde i lengden.

Så vern om deg selv og ha tålmodighet og bedre dager skal komme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...