Gå til innhold

En helsefarlig relasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er med i et band sammen med 4 andre personer.3 av disse kan sies å ha et forhold til alkohol som ikke er helt normalt.Selv er jeg så og si avholdsmann.

Den første av disse tre har fått beskjed fra legen om å ta det med ro når det gjelder alkohol. Legen har anbefalt han om å redusere alkoholforbruket.

Den andre har et forhold til alkohol som om han var 17 år fremdeles, han er over 55 år.

Den tredje personen, som også er høyt utdannet, han har gjennomført flere utdanninger, og er en flink musiker. Men også hans forhold til alkohol er noe som jeg vil beskrive som anstrengt.

Det som forundrer meg er at disse tre jeg har beskrevet, har tilsynelatende god helse..????. Kanskje med unntak av han som har fått beskjed fra legen.

Det som jeg vil fram til er at å skulle være i relasjon til disse tre personene er veldig krevende.Det er egentlig musikken bare vi har til felles.Deres alkoholforbruk gjør at det kan være slitsomt og krevende å være i band sammen med dem.Jeg kjenner det på kroppen etter hver øvelse.

Jeg har tenkt på å bryte ut av denne relasjonen flere ganger, men det er liksom når jeg gir signaler om at jeg ikke orker mer, så blir de svært så medgjørlige, spesiellt den tredje av de personene jeg beskriver ovenfor.Han er nemlig musikklærer og har direkte utbytte av øvingene i jobben sin.

Sånn har det pågått over lengre tid.Jeg går med på å bli med å spille igjen i den tro at ting vil bli bedre, noe de ikke blir. De tillegger meg ulike ansvarsoppgaver som de selv skal slippe å gjøre.

Hadde jeg ikke vært såpass glad i sang og musikk selv , så hadde valget vært enkelt, jeg hadde sluttet for lenge siden.

Det må allikevel nevnes at vi faktisk har spilt sammen i en del år, og har fått til en god del bra musikk, så derfor blir det et slags dilemma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kinkig situasjon. Jeg drikker alkohol noen ganger, men aldri for mye...

Hvis du synes dine venner gir deg noe posivtivt, er det vel kanskje ikke noe problem.

Jeg er ikke noe rus-ekspert, men har du det gøy med vennene dine, er det vel ikke noe problem.....eller?

Skrevet

En kinkig situasjon. Jeg drikker alkohol noen ganger, men aldri for mye...

Hvis du synes dine venner gir deg noe posivtivt, er det vel kanskje ikke noe problem.

Jeg er ikke noe rus-ekspert, men har du det gøy med vennene dine, er det vel ikke noe problem.....eller?

Joda, vi har det gøy, det er bare når de forteller om festingen sin at jeg bli skeptisk.

Det er noen plusser og noen minuser.

Takk for svar.

Gjest ikke prippen her
Skrevet

Kan ikke de bare få drikke så mye de vil? Jeg drikker som en svamp i perioder og det gjør de fleste av vennene mine også. Men verken jeg eller vennene mine rekker ut noe pekefinger. Alle har sine grunner og det er langt mer vanlig enn du aner.Jeg har også fått mange advarsler med legen min, men selv 3 år etter er jeg forrtsatt frisk som en frisk innvendig.

Alkohol hjelper desverre mot det meste. Jeg selv drakk sist for å demåe smerter som har plaget meg i 4 døgn, og jeg fikk endelig en pause.

Skrevet

Kan ikke de bare få drikke så mye de vil? Jeg drikker som en svamp i perioder og det gjør de fleste av vennene mine også. Men verken jeg eller vennene mine rekker ut noe pekefinger. Alle har sine grunner og det er langt mer vanlig enn du aner.Jeg har også fått mange advarsler med legen min, men selv 3 år etter er jeg forrtsatt frisk som en frisk innvendig.

Alkohol hjelper desverre mot det meste. Jeg selv drakk sist for å demåe smerter som har plaget meg i 4 døgn, og jeg fikk endelig en pause.

Du spiller russisk rulett med helsen din! Man er jo "frisk som en fisk innvendig" helt tid den dagen du plutselig får påvist alkoholisk leverskade, og da er det ikke nødvendigvis noen lettvint vei ut.

Nedsatt leverfunksjon er en kjempebelastning, og det kommer til å påvirke livet ditt i uendelig mye større grad enn du tar inn over deg nå.

Skrevet

Det er jo deres helse selvfølgelig, og ikke min.Hadde det bare vært dem det hadde gått utover så hadde det ikke gjordt noe.

Men folk som tenker på hvor fulle de skal bli til helga, svikter dessverre på mange områder. Det er personene rundt disse som lider. Jeg er en av dem

Derfor er de ikke personer som man får tillit til.Relasjoner til folk som har denne type forhold til alkohol er preget av tillitsbrudd, mange sårede følelser og skuffelser oppigjennom.Dette er noe jeg selv kan skrive under på.Dette er heller ikke noe de selv skjønner at de påfører andre.

Slike relasjoner er ikke bra relasjoner.

Man vet ikke hvor man har slike folk.Jeg er opptatt av å ha folk irundt meg som jeg kan stole på.

Det er dessverre slik at når en blir involvert med slike folk, så har personer som meg dessverre en slags naiv tro på at ting vil bli bedre, som tidligere nevnt.

Som sagt tidligere dette er et kjempedilemma for meg.Jeg har lyst til å drive med sang og musikk, men med en god porsjon seriøsitet i bildet.

Skrevet

Er det ikke mulig å finne noen andre å spille sammen med? Eller er du kanskje blitt så opp i årene at du ikke makter å ta initiativ til å starte med noe fra scratch av?

Det er slitsomt med folk som ruser seg for mye, særlig hvis man selv er edru/nykter. Sjøl liker jeg ikke engang mine egne venner hvis de er full og jeg er edru.

Skrevet

Er det ikke mulig å finne noen andre å spille sammen med? Eller er du kanskje blitt så opp i årene at du ikke makter å ta initiativ til å starte med noe fra scratch av?

Det er slitsomt med folk som ruser seg for mye, særlig hvis man selv er edru/nykter. Sjøl liker jeg ikke engang mine egne venner hvis de er full og jeg er edru.

Oppe i årene, det er som man ser det da, jeg er 39 år.

Det hadde vært bedre om de hadde et mere avbalansert forhold til alkohol ja, og ikke bedrev festing som om de var ungdommer ennå.

Da hadde øvelsene blitt mere konstruktive.

Gjest klondyke
Skrevet

Hvis det er sånn at de ikke er edru når dere øver, må du vurdere hvor mye du egentlig får ut av det musikalske. Når det blir et ork å gå på bandøving mister man litt av gleden med å drive med musikk. Jeg tror du kunne hatt godt av en pause fra disse karene og kanskje finne noen andre å spille sammen med etterhvert.

Skrevet

Hvis det er sånn at de ikke er edru når dere øver, må du vurdere hvor mye du egentlig får ut av det musikalske. Når det blir et ork å gå på bandøving mister man litt av gleden med å drive med musikk. Jeg tror du kunne hatt godt av en pause fra disse karene og kanskje finne noen andre å spille sammen med etterhvert.

En av dem har møtt opp ikke edru på øvelsen en gang.Men selv om han gjorde det, så virker det som om at de 2 andre bare slår ring om han.

Jeg kjenner på hvordan denne relasjonen jeg har til disse folkene tærer på, så jeg tenker at jeg sender en melding i nær framtid om at jeg skal ha en pause fra dette bandet.

Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...