Gå til innhold

NHD:Eupf vs Bipolar

Gjest forstyrret og tom

Anbefalte innlegg

Gjest forstyrret og tom
Skrevet

Hei Nhd

Jeg er en ung mann dvs 34 år,lang historikk med psykiske problemer.

Fikk i 1999 diagnosen eupf og i 2001 ble den omgjort til en forstyrret personlighets struktur.

Siden jeg på den tiden var veldig ustabil førte det til att jeg aldrig fullførte behandlingen fra psykiater på DPS.

Nå er jeg inne i en ny utredning der hos en psykiatisk sykepleier.

Hun mener det heller mot diagnosen eupf og muligens kanskje bipolar 1...men er litt usikker enda .men mener og vite nok om meg siden de har mye papirer på meg der fra før av til og si att det nok er mest sannsynlig med en av disse diagnosene etter å ha konferert med på den tid behandlende psykiater.

Jeg er jo en av sikkert mange som sliter i nav systemet og lurer på om du kan fortelle generelt litt om bedrings utsiktene til diagnosene Eupf og bipolar lidelse.

Jeg er utredet også av noen som kaller seg delta kompetansesenter etter krav om det fra Nav..de konkluderte med minst 60% uførhet,fastlegen er også enig i dette og det gjennstår jo og se hva de kommer frem til..men hun sier seg enig i det delta kompetanse kom frem til...så langt

Mine spørsmål til deg NHD er som følgende :

1

Hva er sjangsen for å komme ut i arbeidslivet i en 100 % stilling med diagnosen eupf eller bipolar lidelse....kan for ordens skyld fortelle att jeg ikke har vært i ordinært arbeid siden 2001 og har to attføringsløp bak meg .

2

Hvor lenge vil min arbeidsevne ville være nedsatt med en av eller begge disse diagnosene ?

3

Vil man i forhold til nav kunne si att den må ses på som varig?

4

kan man si att en av disse eller begge diagnosene faller inn under kategorien psykosenære personlighetsforstyrrelser.

For mitt vedkommende kan jeg nevne att jeg ved stress ofte føler att jeg distanserer meg fra sittuasjonen og trekker meg inn i meg selv.

5

Når man i trygdesystemet snakker om ung ufør er det jo krav til forskjellige kriterier.

Når diagnosen eupf ble satt var jeg 24 år og når diagnosen forstyrret personlighets struktur ble gitt når jeg var 26 år..og jeg nå i 2010 i en alder av 34 år på nytt får diagnosen eupf så kan man vel si att jeg har en alvorig psykisk diagnose før jeg var 26 år..den har jo helt sikkert vært der hele tiden i så fall.

Kan man da si att alvorlighetskravet er påvist før fylte 26 år ?

Dette ble mye om nav Nhd,men jeg skal ha møte med dem til uka og vil gjerne ha flere synsvinkler fra fagpersoner om min psykdom..og hva en slik fagperson mener er oppfylt i henhold til ung ufør og varig uførepensjon .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...