Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 16 år gammel gutt som innimellom får anfall. Det vil si virkelig hyler og skriker, slår i veggene, velter stoler, slår seg selv. Han er sint for alt og ingenting. Dette kan vare opp til en halv time.Det skjer kanskje en gang i måneden. Vi bor i blokk og naboen over klager. Hun sier han bør få hjelp av et eller annet slag. Snakker med rådgiver på skolen eller lignende. Hun sier hun vil ta det opp med styret. Hun er selv formann.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Når han er sånn hjelper det kun at jeg snakker rolig til ham. Venter til det går over.

Kanskje jeg ikke er streng nok? Kanskje jeg burde sagt til ham at dette ikke går an? At han må lære å kontrollere seg selv?

Hun snakker aldri til meg. Venter til jeg er ute av døren før hun kommer ned for å konfrontere ham.

Det skal sies om min sønn at han har en sterk personlighet og på mange måter kontrollerer familien.

Jeg føler at jeg ikke er sterk nok. Jeg lever alene med tre sønner. Hva skal jeg gjøre?

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke naboen dette handler om, men sønnen din. Han bør absolutt få hjelp til å kontrollere sinnet sitt og evt. til å finne ut hvor dette sinnet kommer fra.

Ellers hadde jeg vært ekstremt bekymret for en evt. fremtidig partner...

Kontakt fastlege i første omgang kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...