Gå til innhold

Hva tenker du om oss?

Anbefalte innlegg

Gjest ugghabuggfa
Skrevet

Hei du.

Blir du oppgitt over mennesker som havner i dårlige relasjoner hele tiden. Det kan nok virke irriterande at en og samme person blir misbrukt 3 ganger. Det er nok noe med personen som gjør at en er i slike situasjoner. Selv om det er en mor som finner en total feil mann og blir med han. Jenta opplever overgrep fra nye menn og stefedre.

Til slutt skammen blir totalt hvor en blir voldtatt i sengen hvor ens egen mor døde få månderer før.

jeg skjønner det er slitsomt å forholde seg til slike historier. Jenter som meg som stadig havner i trøbbel pga egne grenser etc.

Hva tenker du om oss?

Videoannonse
Annonse
Gjest høstløv
Skrevet

Jeg tenker at slike jenter bør ta et oppgjør med seg selv, og sette grensene sine på et nivå, som de føler seg komfortable med. Og så, det er egentlig det viktigste, å seg innenfor disse grensene.

Skrevet

Jeg blir ikke oppgitt, men lurer selvsagt på hva som trigger slike opplevelser - hva det er i et menneske som gjør at enkelte tror/mener at det er greit å forgripe seg på ham/henne :-(

Gjest valerine
Skrevet

Jeg blir ikke oppgitt over små barn som blir misbrukt av forskjellige menn, men oppgitt over deres foreldre og de voksne som skal passe på dem og beskytte dem. Jeg kan videre bli oppgitt over de barna når de blir voksne og misbruker eller godtar misbruk av sine barn.

Gjest Ellipse
Skrevet

Jeg kan bli oppgitt over mennesker som blir værende i, eller stadig oppsøker, destruktive forhold (med vold, misbruk, psykisk terror el.l.). Spesielt hvis de også har ansvar for barn. Misbruk av barn er helt grusomt. Barn er så forsvarsløse, og totalt avhengige av voksne som beskytter dem.

Jeg skjønner at kvinner som ikke har fått den beskyttelsen de hadde krav på som barn, kan får vanskeligheter med å beskytte seg selv når de blir voksne. Om en stadig havner i dårlige forhold, bør en gå i seg selv, og kanskje også søke hjelp til å finne ut hva som er årsaken til det. Tenker at denne typen kvinner må ha et veldig lavt selvbilde.

Skrevet

For noen er destruktive forhold en form for flukt. Finnes de som ikke vet om noe annet en smerte og nedverdigelse og da søker de etter det som voksne. De prøve å gjennskape barndommen, fordi det er jo den som er "normalen".

Går mye ut på at den følelsen av overveldende verdiløshet og tanken om at de ikke fortjener bedre, og da er det jo bedre å være i et desktruktiv forhold en å ha ingenting.

Men har man en tendens til å konstant havne i destruktive forhold bør man så absloutt gå inn i seg selv, ta en pause og gå i terapi. Lære seg å se sine egne mønstre, og hva man bør lete etter i en mann og ikke.

Skrevet

For noen er destruktive forhold en form for flukt. Finnes de som ikke vet om noe annet en smerte og nedverdigelse og da søker de etter det som voksne. De prøve å gjennskape barndommen, fordi det er jo den som er "normalen".

Går mye ut på at den følelsen av overveldende verdiløshet og tanken om at de ikke fortjener bedre, og da er det jo bedre å være i et desktruktiv forhold en å ha ingenting.

Men har man en tendens til å konstant havne i destruktive forhold bør man så absloutt gå inn i seg selv, ta en pause og gå i terapi. Lære seg å se sine egne mønstre, og hva man bør lete etter i en mann og ikke.

Et godt svar fra deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...