Gå til innhold

Takle dårlige kolleger

Anbefalte innlegg

Gjest Skal jeg gi opp?

Vi var 3 kolleger som hadde det veldig sosialt å gøy på jobb. Nå har de frosset meg ut, det er vanskelig å takle og det går veldig på selvfølelsen min. Hvordan kan jeg heve meg over slike kolleger? Jeg gruer meg for å gå på jobb, og tenker på å slutte. Måten de oppfører seg på, får meg til å mislike dem helt ekstremt, jeg blir rett å slett i dårlig humør med en gang de kommer inn i lokalet! Jeg har snakket med hun jeg hadde mest kontakt med om hvordan jeg føler det. Ingen bedring, hun er så intrigemaker at det er vondt å se.

Hvor kan jeg finne mot til å fortsette på denne arbeidsplassen, når disse to påvirker meg så sinnsykt negativt??? Skulle ønsket jeg kunne funnet lesestoff om hvordan takle slike kolleger, har dere tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/341398-takle-d%C3%A5rlige-kolleger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nok en kollega

Sikker på at det ikke er noe du innbiller deg? Kanskje de tenker det samme om deg?

Jeg jobber på et kontor samen med 40 menn og kvinner. Hos oss er det ingen som misliker hverandre eller mistrives... Tvert imot.

'' Hos oss er det ingen som misliker hverandre eller mistrives... Tvert imot.''

Hvordan i all verden vet du dette. Det virker litt naivt å tro at ingen misliker hverandre eller mistrives. Det kan de godt gjøre, men ofte prater man ikke så høyt om sånne ting.

Trådstarter har en følelse av å bli holdt utenfor. Det er hennes følelse som må tas på alvor, samme hva som er sannheten. Jeg har selv erfart at på arbeidsplasser hvor det ikke er noen direkte kommunikasjon mellom kollegaer så blir det fort baksnakking og rykter. Jeg ville heller fokusert på hva trådstarter kan gjøre for å få det bedre på arbeidsplassen enn å fokusere på om hun innbiller seg dette eller ikke. har nylig vært i en tilsvarende situasjon, sikkert derfor jeg blir så provosert over å høre det.

Gjest nok en kollega

Hvor mange kollegaer er det du omgås? Er det disse kollegaene du ønsker helst å være sammen med, eller ønsker du å stifte nye bekjentskaper?

Har du tatt opp situasjonen med kollegaene? Vet det kreves litt guts å si det rett ut " Er det noe jeg innbiller meg nå, eller prøver dere å holde meg utenfor?"

Ellers er det litt vanskelig å gi råd, når jeg ikke helt vet hva du jobber med eller hvor mange kollegaer du vanligvis omgås.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...