Gå til innhold

hva slags angst ?

Anbefalte innlegg

Gjest nybaktmor_24
Skrevet

Hei.jeg har slitt litt med angst, det begynte for noen år siden,jeg ble rar og ør i hodet ofte,begynnte med cipralex og sluttet etter et års tid da dette ikke ga noen virkning.jeg har har en mor som er alkoholiker,hun begynnte da jeg var 6år og drikke,jeg vet ikke om det har gjort noe med meg,jeg føler det ikke san hvertfall.jeg virker tøff utad,men inni meg så er jeg en skikkelig tenke person,og har skikkelig temperament.jeg føler ikke at jeg kan sette ord på følelsene mine.jeg ser ikke frem til noe lenger,ingen ting som gleder meg,jeg har snill samboer,nylig selv blitt mor,og oppi alt dette er det ikke lett og ha en liten en,jeg fikk skikkelig angst for 2år siden,da var jeg i zoo og det var varmt og mye folk, jeg merket jeg ble dårligere og dårligere,jeg måtte sette meg,merket jeg var ør i hodt,svimmel,kvalm,frøs og svette om hverandre.jeg ble hentet i ambulanse da jeg ikke skjønnte hva dette var.jeg dro så hjem og symptomene hang i like sterk i flere døgn etterpå.jeg trodde rett og slett jeg skulle dø,jeg ble innlagt på dps uten noen nytte.jeg ble vidre oppfølgt med kognitiv terapi i et år ,heller uten noen nytte.hver dag er en kamp pm hva jeg skal gjøre for og komme meg igjennom dagen,jeg sliter så sterkt med svimmelhet og en slags ørhet i hodet.jeg liker ikke mennesker da blir jeg veldig svimmel,blitt veldig lyssky liker og ha det mørkt. får veldig vondt i øynene mine, det svir når jrg har di åpne,,,kan ikke gå i butikker,ut og gå tur eller faktisk bare det og være sammens med familien min gjør meg dårlig, jeg skjønner jo ikke hva jeg plages av da jeg like godt kan ligge på sofaen alene og få skikkelig angst, men nå henger det i hele tiden..jeg er en mega stresset person liker orden rundt meg,gjør noe hele tiden, har jobbet i helsevesenet og alltid vært utadvent og vært med mye mennesker,,, hvorfor er dette et problem for meg nå ??skal jeg ha det san resten av livet?går det bort ?å bli innlagt igjen er ikke aktuelt for meg, og mye medisiner har jeg prøvd som:cipralex,cipramil,truxal,sobril og trillafon som jeg kun tar nå.går hos en psykiater nå, 1gang i mnd,men det er jo altfor lite hjelp..jeg får hele tiden beskjed om at symptomene vil gi seg etterhvert som du våger det som er "farlig" men di samme symptomene er der hele tiden,, jeg er alltid svimmel og ør i hodet...er det noen medisiner som kan være fine og dempe det jeg sliter med?slik at jeg kan gå i butikken og kjøpe klær til babyen min eller bare det og gå tur med han...bare dette er noe jeg ser frem til igjen, noe som er helt normalt for andre. værså snill jeg trenger hjelp... hilsen kjempe sliten nybakt mor_24

Videoannonse
Annonse
Gjest rosarød
Skrevet

Jeg synes du bør få sjekket stoffskiftet ditt med tanke på at du er nybakt mor. Det kan være forbigående høyt og gi deg symptomer som minner om angst. I tillegg ville jeg forsøkt kiropraktor, de kan faktisk gjøre underverker i forhold til kropper som er angstfyllte og skaper låsninger i muskulatur rundt omkring. Det kan være grunnen til din svimmelhet.

Benzo er for meg den beste medisin i behandling av angst, men den er som du sikkert vet vanedannende og kan føre til avhengighet. Men er du en person som klarer å styre bruken, kan den være en god hjelper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...