Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobba innen helse tidligere og hadde da tvangstanker ang smitte. Fikk behandling ble frisk - men omskolerte meg unna helsefaget.

Nå jobber jeg innen noe annet og trodde det skulle bli perfekt. Men nei da, nå sjekker jeg!! Det gjorde jeg aldri før. Jeg er ikke redd for smitte på samme måte som før, men som sagt, nå er jeg redd for kaffetrakter, gjøre diverse feil osv. Er konstant redd for gjøre feil som skal føre til at jeg mister jobb som igjen fører til at vi går "konkurs"(privat).

Har strenge krav til meg selv, hadde null fravær i fjor, tross mye angst og ocd. Trener en god del(hjelper jo på syken da... men blir rastløs og misfornøyd når jeg ikke klarer det).

Er kun borte fra jobb hvis jeg er skikkelig dårlig da.

Jeg trives så utrolig godt på jobb. Samtidig er jeg knall sliten på fredager og bruker helgen til å komme meg. Sliter med hodepine og nakkesmerter.

men spørsmålet er - har en det best som feks 20% trygdet og 80% på jobb, eller bør jeg skaffe hjelp og holde meg i 100% - noe jeg egetnlig trives meget godt med. Men er redd for å "gå på en smell". Og er samtidig livredd for å gjøre en dårlig jobb og miste den...

Bruker 20 mg cipralex.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Anbefaler en ny dose av den behandlingen som fikk deg i gang og/eller økning av cipralexdosen.

Gjest Cirpalexavhengig
Skrevet

Anbefaler en ny dose av den behandlingen som fikk deg i gang og/eller økning av cipralexdosen.

Hva hjelper det når fastlegen ser 20mg som maksdose? Hjelp, jeg er rådløs!

Skrevet

Skal gjøre det. Gikk på 30 samtidlig med eksponering - så bør kanskje opp på det i en periode, for så å gå ned til 20 igjen kanskje.,. For som sagt, trives så godt med å jobb, at jeg vil aller helst være der hver dag og ikke i redusert stilling. Da tror jeg lett jeg blir gående hjemme og gruble. men tenkte å spørre, for ble litt redd det var litt mye for meg nå, men som sagt, skal ta kontakt med de som behandlet meg, så skal du se jeg blir i 110 igjen og kan gå lykkelig på jobb hver dag ute4n å slite meg ut på unyttig sjekking.

Vel - vi har en plan;)

Gjest privatpraksis
Skrevet

Bestill deg en time med en privatpraktiserende psykiater, og kom deg opp i rett dose. Det må være verd pengene. Og få han til å skrive noe til din fastlege om bruken av SSRi i forhold til ocd.

Gjest – privatpraksis
Skrevet

Bestill deg en time med en privatpraktiserende psykiater, og kom deg opp i rett dose. Det må være verd pengene. Og få han til å skrive noe til din fastlege om bruken av SSRi i forhold til ocd.

Gjest binasdf
Skrevet

folk med ocd trenger høyere doser enn de med depresjon, synd fastlegen din ikke har kunnskap nok...

Skrevet

Skal gjøre det. Gikk på 30 samtidlig med eksponering - så bør kanskje opp på det i en periode, for så å gå ned til 20 igjen kanskje.,. For som sagt, trives så godt med å jobb, at jeg vil aller helst være der hver dag og ikke i redusert stilling. Da tror jeg lett jeg blir gående hjemme og gruble. men tenkte å spørre, for ble litt redd det var litt mye for meg nå, men som sagt, skal ta kontakt med de som behandlet meg, så skal du se jeg blir i 110 igjen og kan gå lykkelig på jobb hver dag ute4n å slite meg ut på unyttig sjekking.

Vel - vi har en plan;)

Bra plan!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...