Gå til innhold

Til nhd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår deg godt. Og blir irritert på disse bedreviterene som irettesetter deg, og sier at "nå må du legge bort pc'en" osv. Hva i alle dager er det de inbiller seg? Hva tror de at de er?? Hva skjer inni menneskers hode når de tillater seg å umyndiggjøre og snakke så utrolig nedlatende til en person som faktisk _prøver_????

At du i perioder har sterkere "grublerier" skyldes vel ting du har opplevd, som tar lang tid å bearbeide. En sånn "uvirkelighetsfølelse" som også gjerne oppstår i perioder, er noe de fleste ikke forstår seg på, og psykeliggjør det raskt. Kun de som har opplevd sterke traumer på kroppen, vet hva det går ut på i årene etterpå, og hvordan det kjennes.

Jeg tror dessuten at så godt som 3/4 av "befolkningen" på DOL bruker anonymt nick når de vil ha en objektiv uttalelse på ting, som de ikke vil ha relatert til seg selv. At både NHD og andre DOL'ere går ut og ber J31 holde seg til sitt faste nick er rett og slett diskriminering. Skam dere!!

Du har min støtte, J31. Alle har vi feil og mangler. Men jeg tør påstå at du er et mye bedre menneske enn gjennomsnittet. Opp med hodet, og stå på.

Ja, du har virkelig fulgt godt med i saken her, og sett hva som virkelig er problemet... Det er klart det er alle oss andre som ikke eier folkeskikk og oppfører oss som noen fordømte bedrevitere. Vi vil for all del ikke gi J31 noen velmenende råd når vi ser at gamle tendenser holder på å gjenta seg, nei for all del, så menneskelige og empatiske er vi ikke...

Videoannonse
Annonse
  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

7

• hidi, the scorpion

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• laban

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest hypnotika
Skrevet

''Jeg har konstant feber og influensasymptomer.''

Er det psykisk?

Nei, men man kan si det slik at når man er psykisk syk i tillegg så gjør dette ikke saken bedre :-)

Gjest Ikkefastnicknåheller
Skrevet

Det har i hvert fall det i dette tilfellet, og hvis du er her såpass så skjønner du hva jeg mener...

Jeg synes kanskje at de - med fast og ikke fast nick - skulle ta seg sammen og svare J31 på en mennesklig måte, jeg, og ikke fortelle henne om og om igjen hvor håpløs hun er som stiller de samme spørsmålene.

Er dere så lei, så la være å svare. Ikke lat som dere er så himla mye bedre mennesker som vet hva som er best for henne.

Skrevet

Jeg synes kanskje at de - med fast og ikke fast nick - skulle ta seg sammen og svare J31 på en mennesklig måte, jeg, og ikke fortelle henne om og om igjen hvor håpløs hun er som stiller de samme spørsmålene.

Er dere så lei, så la være å svare. Ikke lat som dere er så himla mye bedre mennesker som vet hva som er best for henne.

Du trenger da vel ikke å komme med den leksa til meg?! Jeg har da ikke svart j31 verken på den ene eller den andre måten, så du får adressere den kritikken til rett person.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg spurte både nhd og en annen bruker om dette, samme dag, om det var for at han og andre skal slippe å svare meg osv. Det hadde noe med historien å gjøre skrev han. Den andre skrev at nei det var ikke slik, men det hadde noe med at svarene ble feil?????

Hidi bekrefter at jeg tenkte riktig.

Da har jo ikke han vært ærlig mot meg.

Så da mener han mao at pga historien min her på psyk forum, kan jeg misbruke forumet om jeg bruker anonymt nick og at han derfor vil jeg skal bruke fast nick? Hva den andre mente vet jeg virkelig ikke da.

Det betyr dessuten at han ikke stoler på meg. Og det igjen betyr at jeg misforsto han igjen mht hva jeg trodde var oppklart.

Hvis jeg har vært en byrde for han og/eller andre, kunne han sagt det rett ut i stedet. Dette kommer jeg til å gå og tenke på nå. Og jeg vil selvsagt ikke være det mer. Det er det verste jeg vet.

Jeg er helt enig med deg - liker ikke at han går rundt grøten. Trodde ikke han var sånn.

''Jeg er helt enig med deg - liker ikke at han går rundt grøten. Trodde ikke han var sånn.''

Ingen går rundt grøten. Du gjør, skjønner godt du ikke gidder å svare meg, fordi jeg har sagt det samme hele tiden!

Skrevet

''Jeg er helt enig med deg - liker ikke at han går rundt grøten. Trodde ikke han var sånn.''

Ingen går rundt grøten. Du gjør, skjønner godt du ikke gidder å svare meg, fordi jeg har sagt det samme hele tiden!

Går jeg rundt grøten? Og jeg har ikke kommet så langt enda, som å svare deg. Jeg ble faktisk glad for svaret ditt :(

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Jeg skrev ikke at jeg vekker dem varmt, lager frokost og matpakker, sender dem til skolen. Rer opp senger, rydder alle rom, vasker og bretter klær, vasker opp kopper, støvsuger, gjør ærend, tar i mot de fra skolen. Snakker med dem hvordan dagen deres har vært. Lekser. Lager middag (som jeg skrev at det ikke er bare de som alltid gjør). Spiser, vasker opp. Barna gjør leker, er hos venner, på klubb, spiller, tegner el.l. Eller vi gjør noe annet sammen osv. På kvelden koser vi oss, gjerne med tv og en kopp te. Spiser kvelds mat. Legger oss.

''

Er ikke dette en standardforeldrerolle?

At du ikke er rågod på å lage middag er da ingen krise. Vet om mange mødre som er veldig glade i halvfabrikata.

Prøv å ikke vær så opptatt av hva alle her mener om deg. Jeg kjenner ikke til deg fra før, men har forstått at det er mange meninger.

Når det gjelder fast nick så bruker jeg stort sett alltid samme nick, fordi jeg står for det jeg mener. Om jeg derimot skulle skrevet om veldig private eller pinlige ting, eller ting som kunne avslørt hvem jeg er i virkeligheten ville jeg nok hatt et anonymt nick.

''Vet om mange mødre som er veldig glade i halvfabrikata''

Jepp! Takk Gud for at det finnes halvfabrikata;-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg hadde håpet at du kunne ta en oppfordring, føye deg etter det og la saken ligge slik at jeg slipper å ta den i full offentlighet. Det har du imidlertid ikke gjort, og jeg tar det nå så tydelig jeg kan.

1. Du har vist tidligere at du har en DOL-avhengighet.

2. Du fikk utallige veiledninger fra meg, webmaster og andre brukere uten at du lot deg korrigere.

3. Som en følge av 2 ble du utestengt fra DOL frem til nyttår. Det er ekstremt sjelden at folk blir utestengt, og aldri har noen blitt det så lenge. Det var altså alvorlig.

4. Som en følge av 1, 2 og 3 ønsker jeg å følge med hvordan du bruker psykiatriforum nå, og jeg bestemmer hvor lenge jeg ønsker å følge med uten å måtte grunngi dette. På andre fora må du bruke de nick du ønsker.

Om du ikke aksepterer dette og/eller fortsetter å spørre videre om denne saken, må jeg be webmaster utestenge deg også for resten av 2010.

5. Jeg ønsker kun et eneste svar på dette, og det er aksepterer eller aksepterer ikke.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Takk bookworm. Jeg ble veldig lei meg over dette med morsrollen. Folk her inne ser ikke det totale bildet. Hva jeg faktisk gjør og trosser meg selv til å utføre selv om kroppen skriker. Jeg er ikke den som lett gir opp. De ser meg sjelden på sofaen. Jeg har brukt masse krefter på å holde meg på beina.

Jeg skrev ikke at jeg vekker dem varmt, lager frokost og matpakker, sender dem til skolen. Rer opp senger, rydder alle rom, vasker og bretter klær, vasker opp kopper, støvsuger, gjør ærend, tar i mot de fra skolen. Snakker med dem hvordan dagen deres har vært. Lekser. Lager middag (som jeg skrev at det ikke er bare de som alltid gjør). Spiser, vasker opp. Barna gjør leker, er hos venner, på klubb, spiller, tegner el.l. Eller vi gjør noe annet sammen osv. På kvelden koser vi oss, gjerne med tv og en kopp te. Spiser kvelds mat. Legger oss.

Desverre greier jeg ikke å være den super mammaen jeg vil være. Jeg skulle så gjerne gjort så mye mer for dem. Lager enkle middager som hjemme lagde kjøtt kaker, fiske boller i hvit saus, fiske kaker, hjemmelagd suppe osv, kan jeg.

''Jeg skrev ikke at jeg vekker dem varmt, lager frokost og matpakker, sender dem til skolen. Rer opp senger, rydder alle rom, vasker og bretter klær, vasker opp kopper, støvsuger, gjør ærend, tar i mot de fra skolen. Snakker med dem hvordan dagen deres har vært. Lekser. Lager middag (som jeg skrev at det ikke er bare de som alltid gjør). Spiser, vasker opp. Barna gjør leker, er hos venner, på klubb, spiller, tegner el.l. Eller vi gjør noe annet sammen osv. På kvelden koser vi oss, gjerne med tv og en kopp te. Spiser kvelds mat. Legger oss''

Dette er helt topp. Ingen grunn til å bekymre seg over ungene dine når det gjelder den biten hvis det er slik du beskriver.

Det som er dumt er at du ikke klarer å bli fornøyd med noe, enten det gjelder deg selv eller hvor du skal bo.

Du rosemalte stedet du nå flyttet til. Nå liker du deg ikke der og rosemaler du stedet du flyttet fra. Ser ut til at du allerede har glemt hvordan du mistrivdes der.

Ungene dine bør ikke utsettes for mer flytting nå.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg hadde håpet at du kunne ta en oppfordring, føye deg etter det og la saken ligge slik at jeg slipper å ta den i full offentlighet. Det har du imidlertid ikke gjort, og jeg tar det nå så tydelig jeg kan.

2. Du fikk utallige veiledninger fra meg, webmaster og andre brukere uten at du lot deg korrigere.

3. Som en følge av 2 ble du utestengt fra DOL frem til nyttår. Det er ekstremt sjelden at folk blir utestengt, og aldri har noen blitt det så lenge. Det var altså alvorlig.

4. Som en følge av 1, 2 og 3 ønsker jeg å følge med hvordan du bruker psykiatriforum nå, og jeg bestemmer hvor lenge jeg ønsker å følge med uten å måtte grunngi dette. På andre fora må du bruke de nick du ønsker.

Om du ikke aksepterer dette og/eller fortsetter å spørre videre om denne saken, må jeg be webmaster utestenge deg også for resten av 2010.

5. Jeg ønsker kun et eneste svar på dette, og det er aksepterer eller aksepterer ikke.

Var ikke det det samme som jeg sa?

Forøvrig helt enig;)

Skrevet

Nå ble jeg faktisk veldig usikker. For jeg trodde jeg forsto dette med dol og at det var oppklart og utav verden.

Nå føler jeg meg som en fæl person som utnytter og misbruker..

Den naturlige tolkningen av "misbruke" i denne sammenhengen er vel helst "å bruke forumet på en måte som skader deg/hindrer deg i å bli bedre/ikke er deg til gavn". Altså er det ingen som anklager deg for å være "en fæl person som utnytter og misbruker". Kanskje kan retningslinjen om å holde deg til ett nick være ment å hjelpe deg videre?

Gjest hypnotika
Skrevet

''Jeg skrev ikke at jeg vekker dem varmt, lager frokost og matpakker, sender dem til skolen. Rer opp senger, rydder alle rom, vasker og bretter klær, vasker opp kopper, støvsuger, gjør ærend, tar i mot de fra skolen. Snakker med dem hvordan dagen deres har vært. Lekser. Lager middag (som jeg skrev at det ikke er bare de som alltid gjør). Spiser, vasker opp. Barna gjør leker, er hos venner, på klubb, spiller, tegner el.l. Eller vi gjør noe annet sammen osv. På kvelden koser vi oss, gjerne med tv og en kopp te. Spiser kvelds mat. Legger oss''

Dette er helt topp. Ingen grunn til å bekymre seg over ungene dine når det gjelder den biten hvis det er slik du beskriver.

Det som er dumt er at du ikke klarer å bli fornøyd med noe, enten det gjelder deg selv eller hvor du skal bo.

Du rosemalte stedet du nå flyttet til. Nå liker du deg ikke der og rosemaler du stedet du flyttet fra. Ser ut til at du allerede har glemt hvordan du mistrivdes der.

Ungene dine bør ikke utsettes for mer flytting nå.

Jeg har mange ganger tenkt på å flytte, men innser at jeg da flytter fra meg selv. Dette nytter jo ikke. Man må ta problemene som de kommer og forsøke etter beste evne å gjøre noe med dem hvis man er i stand til det. Handling og ikke bli sittende fast i grublerier tror jeg er meget viktig.

Gjest solfryd
Skrevet

Var ikke det det samme som jeg sa?

Forøvrig helt enig;)

''Var ikke det det samme som jeg sa?''

Jo, sikkert. Men det veier jo tyngst og betyr mest når det kommer fra ham som J31! ønsker å høre fra. Hun trengte nok å "høre" det så direkte som mulig fra (for henne) rette person.

Skrevet

Jeg var innstilt på å ikke misbruke forumet mer. Derfor ønsket jeg å beskytte meg med anonymt nick.

Jeg tror kanskje du misforstår begrepet "misbruke". I denne sammenhengen betyr det ikke at du ødelegger for de andre i forumet, men at du bruker det på en måte som ikke er bra for deg selv.

Skrevet

Så du tror mao at jeg kommer til å misbruke forumet under anonyme nick?

Det jeg trodde var oppklart, misforsto jeg det også da eller?

Beklager at jeg er for uintelligent til å forstå hva du mener.

''Så du tror mao at jeg kommer til å misbruke forumet under anonyme nick?''

Nei, det er slett ikke det han sier "med andre ord". De ansvarlig her (webmasterne og nhd) vil bare unngå situasjoner der f.eks. en anonym bruker blir påstått å være deg - noe vi har sett flere dumme eksempler på - eller der du får helt feil svar fordi det blir basert på 3 - 4 linjer i stedet for det som er forhistorien din.

Dessuten har de sikkert som praksis at de holder litt øye med brukere som har vært utestenge. Det er DOL-regler generelt og er ingenting å ta personlig. Jeg har vært her lenge nok til å ha sett andre eksempler også.

Skrevet

Ja, det er helt ok. Og det vil jeg selvsagt akseptere også.

Skrevet

Nei, men man kan si det slik at når man er psykisk syk i tillegg så gjør dette ikke saken bedre :-)

Nei det gjør jo ikke det,jeg har lurt på det en stund...om psykiske problemer gjør folk fysisk syke. Jeg tror i grunn det.

Skrevet

Jeg spurte både nhd og en annen bruker om dette, samme dag, om det var for at han og andre skal slippe å svare meg osv. Det hadde noe med historien å gjøre skrev han. Den andre skrev at nei det var ikke slik, men det hadde noe med at svarene ble feil?????

Hidi bekrefter at jeg tenkte riktig.

Da har jo ikke han vært ærlig mot meg.

Så da mener han mao at pga historien min her på psyk forum, kan jeg misbruke forumet om jeg bruker anonymt nick og at han derfor vil jeg skal bruke fast nick? Hva den andre mente vet jeg virkelig ikke da.

Det betyr dessuten at han ikke stoler på meg. Og det igjen betyr at jeg misforsto han igjen mht hva jeg trodde var oppklart.

Hvis jeg har vært en byrde for han og/eller andre, kunne han sagt det rett ut i stedet. Dette kommer jeg til å gå og tenke på nå. Og jeg vil selvsagt ikke være det mer. Det er det verste jeg vet.

Jeg er helt enig med deg - liker ikke at han går rundt grøten. Trodde ikke han var sånn.

Håper det går bedre med deg i dag,og at du slapper mer av i forhold til alt dette. Jeg tror ikke det er bra å bli for opphengt i noe,enten det er det ene eller det andre. Det tar så mye fokus og energi,det overskygger alt annet. Har lært mye av deg jeg :-)

Skrevet

Ja, det er helt ok. Og det vil jeg selvsagt akseptere også.

Bra J31 ;-)

Skrevet

det har noe med å gjøre at ikke alle dagene er slik, og at det er det jeg strever med. Skal prøve å forklare nærmere i morgen.

''Skal prøve å forklare nærmere i morgen.'' Får lyst til å si: Nei ikke gjør det. Gjør det du gjorde så fint rett over nyttår du: Rett fokus bort fra _deg_, svar på andres innlegg og kos deg heller m småprat på dol.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...