Gå til innhold

Viktig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For at jeg skal få frem poenget mitt så må jeg ta det fra A til Å.

Jeg har vært så utrolig oppgitt. For jeg visstet med meg selv at jeg ikke har gjort dette for å få oppmerksomhet osv. Jeg visste at jeg har jobba så utrolig hardt med meg selv. Og det har jeg, jeg har stått på.

Flere har sagt at jeg kan sammenlignes med en alkoholiker - hvor jeg måtte ha mer oppmerksomhet (hvis dette blir riktig ord). Jeg _visste_ at det ikke stemte helt. Tanken min har vært å lære hele tida, komme meg videre,og ja- jeg _har_ det også.

Jeg kunne ikke forstå hva brukerne mente med at jeg kvernet og kvernet og spurte om att og om att. Det var jo ikke min hensikt en gang. Jeg ble fortvilet og oppgitt over det.

Jeg _har_ skjønt dette med at jeg ikke skal bruke deg og dol som behandler og terapirom. Jeg var så lykkelig over å få den innsikten! Og jeg _visste_ med meg selv at jeg ikke gjorde det denne gangen - dvs i år. Så jeg kunne ikke forstå hvorfor du ikke trodde på meg hva dette med nick gjelder (min oppfatning av det). Jeg stilte jo bare spørsmål som andre. Jeg begynte derfor å tvile på om den innsikten jeg hadde fått mht deg og dol stemte eller ikke. Jeg fikk det ikke til å stemme.

Jeg ble helt oppgitt i går kveld. Jeg maktet ikke engang svare deg pga det. Jeg tenkte "jeg kan ikke være der lenger, jeg blir ikke trodd, enda jeg vet at jeg har vært dønn ærlig. Jeg gir opp, jeg vil ikke dumme meg ut mer. De forstår meg ikke, jeg er for klønete til å formidle hva jeg mener. Eller så er jeg korka dum" osv.

Etter å ha sovet på det, tenkte jeg "det er noe som ikke stemmer her". Og så begynte jeg å tenke på dette med avhengiget. Hva du mente. For jeg visste at jeg ikke var sånn at jeg "bodde" her fra morgen til kveld, at jeg ikke kunne la være å være her, at det gikk utover hverdagslige ting, at jeg elsket oppmerksomheten osv. Det var jo nettopp all oppmerksomheten jeg ville beskytte meg mot ved å bruke anonymt nick. Iallfall her inne. Andre forum spiller ingen rolle, for der går det ikke på meg som person. Jeg visste altså at dette med "alkoholiker" ikke helt stemte (for jeg har opplevd det på nært hånd med en bror).

Så jeg begynte å tenke på dette med avhengig pf. Utreder sa jo jeg hadde trekk av det på slutten. Jeg kom på hva kriteriene for det er. Og DA fikk alt dette en mening. Da forstår jeg hva du har ment og de råd du har gitt meg mht dol. Jeg forstår også hvorfor de andre brukerne har vært oppgitte og ment jeg stiller de samme spørsmålene. Jeg kunne nemlig ikke se sammenhengen mellom dette og at de sa jeg ga andre så kloke råd osv heller.

POENGET:

Jeg tenker ikke selv - Jmfr kriteriene i avhengig pf. Det har bl.a med usikkerheten min å gjøre - jmfr unnvikende Pf. Det er bl.a derfor jeg spinner videre når jeg har fått et svar. Men hvis jeg lar dette svaret nå skikkelig inn til meg, så har jeg svaret på resten selv - det er ikke nødvendig å stille oppfølgnings og nye spørsmål.

Dessuten skjønner jeg da hva du mener med at jeg skal vente så og så lenge med å spørre om noe. Tenke meg om.

Ja. Du har sett dette, du. Det er det du mener med at jeg er avhengig ikke sant? Det har så utrolig mye å gjøre med usikkerheten jeg sliter med, selvtilliten osv. At jeg under kaster meg andre totalt. Ja jeg kunne nevnt i fleng. Svarene har vi i kriteriene for unnvikende og avhengig pf (for å gjøre det kompliserte mer forståelig i kortfattet tekst).

Ja, jeg vet at jeg nå under kaster meg deg ved å spørre om dette, få det bekreftet. Og jeg tenker med meg selv at jeg nok har skjønt dette, fordi jeg kjenner lettelsen over det - det er dette som skjer når ting når inn til meg. For da har jeg all mulig grunn til å ta det med meg videre.dessuten får jeg vel trent opp hjernen rent kognitivt også slik at jeg etterhvert ser ting klarere raskere? Husk, jeg har jo ikke stolt på meg selv i hele tatt! Så jeg er ikke vant til å tenke selv! Derfor føler jeg meg så hjelpe løs alene også.

Sånn sett burde jeg ikke bedt deg bekrefte om jeg har skjønt dette eller ikke. Men hvis du virkelig var min behandler, så hadde dette vært et stort frem skritt. Ved å bekrefte det har jeg all mulighet for å gjøre resten av jobben selv mht dette. Det ville vært til svært stor hjelp for meg også i RL. For det har med så mye å gjøre. Det er så komplisert, at jeg helst vil slippe å være usikker på denne biten. Derfor spør jeg.

Et ja eller nei er alt som skal til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...