Gå til innhold

Overgangsalder?

Gjest Hetetokttrollet!

Anbefalte innlegg

Gjest Hetetokttrollet!
Skrevet

Dame 45 i overgangsalder v symtomer som, voldsomme hetetokter som kommer ofte, og enda oftere om natten, hyppige toalettbesøk, stram lukt av urinen, mørk gul urin, hoven mage ved inntak av mat, mye luft i mage tarm, ofte trøtt, mer deprimert. (ikkerøker)

Videoannonse
Annonse
hidi, the scorpion
Skrevet

En kvikk blodprøve hos legen din, vil gi deg svaret;)

Gjest hildegungerd
Skrevet

En kvikk blodprøve hos legen din, vil gi deg svaret;)

Takk, men kan deet være noe annet?

Jeg har time hos fastlegen 8 feb, jobber nå på sjøen og ikke hjemme før, så er engstelig, og lenge å vente......

Noe jeg kan ta reseptfritt?

hidi, the scorpion
Skrevet

Takk, men kan deet være noe annet?

Jeg har time hos fastlegen 8 feb, jobber nå på sjøen og ikke hjemme før, så er engstelig, og lenge å vente......

Noe jeg kan ta reseptfritt?

Mørk urin med streng lukt kan tyde på at du ikke får i deg nok væske gjennom dagen. Drikk mer vann:)

Ellers kan du jo spørre betjeningen på apoteket;)

Gjest hildegungerd
Skrevet

Mørk urin med streng lukt kan tyde på at du ikke får i deg nok væske gjennom dagen. Drikk mer vann:)

Ellers kan du jo spørre betjeningen på apoteket;)

Takker og neier, det skal jeg gjøre vettu:-))

Hilsen "trollet"

Skrevet

Høres veldig ut som overgangsalder. Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg. Men prøvene på overgangsalder viser ikke før det har gått flere år etterat hetetoktene starter.

Og så er det lettere å få urinveisinfeksjon når man er i overgangsalderen så når du ev drar til legen så kan du jo ta med en urinprøve. Men drikk mer, man bør drikke tre liter vann om dagen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Høres veldig ut som overgangsalder. Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg. Men prøvene på overgangsalder viser ikke før det har gått flere år etterat hetetoktene starter.

Og så er det lettere å få urinveisinfeksjon når man er i overgangsalderen så når du ev drar til legen så kan du jo ta med en urinprøve. Men drikk mer, man bør drikke tre liter vann om dagen.

''Men drikk mer, man bør drikke tre liter vann om dagen.''

Dorthe da, ingen anbefaler det lenger...

Skrevet

''Men drikk mer, man bør drikke tre liter vann om dagen.''

Dorthe da, ingen anbefaler det lenger...

Jo, jeg ble anbefalt det av en spesialist i går, han sa faktisk 4 liter vann ved begynnende/mulig urinveisinfeksjon. Dattera mi sier det samme, men hun sier tre. Det gjelder å skylde ut nyrene og blæra før infeksjonen blir for omfattende.

Hetetokttrollet:-))
Skrevet

Takk Dorte

Ja vann må jeg drikke mer av ser jeg......og lover å gjøre det da,

:-))

Men lurer litt på det med at magen blir dobbelt så stor etter jeg har spist, blir nesten uvel, og kostholdet er normalt, frukt og grønt, og spiser 4 ganger daglig når jeg er på sjøen iverfall.

Men hetetoktene er så sterke, at jeg har besvimt 2 ganger, og er konstant trøtt, kan sove i 12 timer (hjemme).

kjennes som det er helt oppe i mellomgulvet, helt oppunder brystene. Det er ikke noe med gallen da?

Har time til fastlege 8 feb, så får levert urin, og blodprøver, men jeg blir jo engstelig, vært slik siden i sommer.

Skrevet

Takk Dorte

Ja vann må jeg drikke mer av ser jeg......og lover å gjøre det da,

Men lurer litt på det med at magen blir dobbelt så stor etter jeg har spist, blir nesten uvel, og kostholdet er normalt, frukt og grønt, og spiser 4 ganger daglig når jeg er på sjøen iverfall.

Men hetetoktene er så sterke, at jeg har besvimt 2 ganger, og er konstant trøtt, kan sove i 12 timer (hjemme).

kjennes som det er helt oppe i mellomgulvet, helt oppunder brystene. Det er ikke noe med gallen da?

Har time til fastlege 8 feb, så får levert urin, og blodprøver, men jeg blir jo engstelig, vært slik siden i sommer.

'' Men hetetoktene er så sterke, at jeg har besvimt 2 ganger, og er konstant trøtt, kan sove i 12 timer (hjemme). kjennes som det er helt oppe i mellomgulvet, helt oppunder brystene''

Dette kjenner jeg igjen, det er slik jeg opplevde det før jeg startet på hormonpiller men jeg har aldri besvimt.

Hvis du har urinveisinfeksjon så er det ganske normalt å sove i 12 timer, da kan du også få hetetokter

Mat og kosthold er ikke min ting gitt. Jeg spiser helst ikke brød, bare kjøtt, fisk og grønnsaker en gang om dagen, brød spiser jeg bare i nødsituasjoner fordi jeg får vondt i magen av det hvis jeg spiser ofte. Og gallen har jeg ikke greie på, jeg har aldri hatt problemer med den.

Hetetokttrollet:-))
Skrevet

'' Men hetetoktene er så sterke, at jeg har besvimt 2 ganger, og er konstant trøtt, kan sove i 12 timer (hjemme). kjennes som det er helt oppe i mellomgulvet, helt oppunder brystene''

Dette kjenner jeg igjen, det er slik jeg opplevde det før jeg startet på hormonpiller men jeg har aldri besvimt.

Hvis du har urinveisinfeksjon så er det ganske normalt å sove i 12 timer, da kan du også få hetetokter

Mat og kosthold er ikke min ting gitt. Jeg spiser helst ikke brød, bare kjøtt, fisk og grønnsaker en gang om dagen, brød spiser jeg bare i nødsituasjoner fordi jeg får vondt i magen av det hvis jeg spiser ofte. Og gallen har jeg ikke greie på, jeg har aldri hatt problemer med den.

Tusen takk, ble beroliget av svaret, og tror kanskje det kan være urinveisinfeksjon, har hatt det mange ganger.

Takk igjen, ha en reiktig god natt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...