Gjest har jeg lurt på ei stund Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 noen ganger virker det sånn 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Nei, man blir ikke dum av psykisk sykdom. For et idiotisk spørsmål:( 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Jeg tenker at hjernen må brukes for å holdes "i form", og det er visst bevist at IQen synker litt når man er hjemme et år med barn. Så om en er veldig inaktiv er det kanskje mulig at hjernen reagerer med å bli mindre oppmerksom? Men jeg kan aldri tenke meg at det ikke lar seg trene opp igjen, de nevnte mødrene får tilbake sine IQ-poeng når de går ut i jobb/får tilbake den normale hverdagen igjen. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Jeg tenker at hjernen må brukes for å holdes "i form", og det er visst bevist at IQen synker litt når man er hjemme et år med barn. Så om en er veldig inaktiv er det kanskje mulig at hjernen reagerer med å bli mindre oppmerksom? Men jeg kan aldri tenke meg at det ikke lar seg trene opp igjen, de nevnte mødrene får tilbake sine IQ-poeng når de går ut i jobb/får tilbake den normale hverdagen igjen. ''Jeg tenker at hjernen må brukes for å holdes "i form", og det er visst bevist at IQen synker litt når man er hjemme et år med barn.'' Kan du være så snill å henvise til den studien? Barn får øket IQ av morsmelk og samvær med mor, at mor da daler i IQ, har jeg aldri hørt... 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 ''Jeg tenker at hjernen må brukes for å holdes "i form", og det er visst bevist at IQen synker litt når man er hjemme et år med barn.'' Kan du være så snill å henvise til den studien? Barn får øket IQ av morsmelk og samvær med mor, at mor da daler i IQ, har jeg aldri hørt... Sorry, jeg har ingen link. Orker ikke søke akkurat nå, så du får tro det eller ei ;o) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Sorry, jeg har ingen link. Orker ikke søke akkurat nå, så du får tro det eller ei ;o) ''så du får tro det eller ei ;o)'' Og det nekter jeg å tro! Må ha vært feminister, som kom med en slik påstand;)) 0 Siter
Maximia Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Jeg tenker at hjernen må brukes for å holdes "i form", og det er visst bevist at IQen synker litt når man er hjemme et år med barn. Så om en er veldig inaktiv er det kanskje mulig at hjernen reagerer med å bli mindre oppmerksom? Men jeg kan aldri tenke meg at det ikke lar seg trene opp igjen, de nevnte mødrene får tilbake sine IQ-poeng når de går ut i jobb/får tilbake den normale hverdagen igjen. Dette har jeg ingen tro på. Nybakte mødre blir gjerne litt insnevret opptatt av nurket sitt og mye annet blir bagatellmessig og uviktig i en periode. Det er helt naturlig og ingenting med IQ å gjøre. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Dette har jeg ingen tro på. Nybakte mødre blir gjerne litt insnevret opptatt av nurket sitt og mye annet blir bagatellmessig og uviktig i en periode. Det er helt naturlig og ingenting med IQ å gjøre. Selvfølgelig ikke;) 0 Siter
Rosavina Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Nei, man blir nok ikke dum. Men når man er psykisk syk kan man få problemer med konsentrasjon, hukommelse og innlæringsevne. Da blir man noen ganger kanskje oppfattet som dum. 0 Siter
Gjest sliter psykisk Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Nei, man blir nok ikke dum. Men når man er psykisk syk kan man få problemer med konsentrasjon, hukommelse og innlæringsevne. Da blir man noen ganger kanskje oppfattet som dum. Jeg sliter veldig psykisk. I forbindelse med studiene til en venninne trengte hun å øve seg på å ta IQ-tester av folk. Jeg hjalp henne med det og tok diverse tester. Hun sa jeg skåret langt over gjennomsnittet. 0 Siter
Gjest noen ganger blir man bare arg Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Nei, man blir ikke dum av psykisk sykdom. For et idiotisk spørsmål:( Jeg synes slett ikke de er et idioisk spørsmål. Og når du ser Rosavina sitt svar ser du også et fornuftig svar - stikk motsatt av det du klarer å lire av deg (som ikke er fornuftig i det hele tatt) 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Jeg synes slett ikke de er et idioisk spørsmål. Og når du ser Rosavina sitt svar ser du også et fornuftig svar - stikk motsatt av det du klarer å lire av deg (som ikke er fornuftig i det hele tatt) enig. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Nei, man blir nok ikke dum. Men når man er psykisk syk kan man få problemer med konsentrasjon, hukommelse og innlæringsevne. Da blir man noen ganger kanskje oppfattet som dum. Jeg er ikke trådstarter, men ville bare si takk for svaret :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.