Gjest the super woman Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Jeg er glad i god mat og jeg er glad i livet. Hvorfor skal jeg slanke meg, hvorfor skal jeg være lei meg for å være overvektig. Jeg vil ikke spise noe som ikke er godt og miste gleden ved å spise god mat. Jeg hater å trene, men gjør det for å bevege leddene slik at jeg ikke har smerter. Jeg kommer aldri til å trene hver dag og tror ikke på nytten av det. Jeg synes synd på mennesker som bruker hele livet sitt på å løpe rundt i skogen, trene på treningssentre og klage over god mat. jeg var gift med en slik idiot og er glad å være kvitt han og kunne nyte god mat og vin og leve godt med min overvekt. Det må da komme en tid igjen hvor det åndelige betyr noe igjen. Jeg elsker kunst, litteratur, musikk og filosofi. Gregoriansk cd ljomer i heimen min nå. Dagens mennesker fokuserer kun på kropp og utseende. De er døden nær av skrekk hvis de veier noen kilo for mye....det kan umulig være sunt å være redd... 0 Siter
frosken Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 ''Jeg er glad i god mat og jeg er glad i livet. Hvorfor skal jeg slanke meg, hvorfor skal jeg være lei meg for å være overvektig. Jeg vil ikke spise noe som ikke er godt og miste gleden ved å spise god mat. Jeg hater å trene, men gjør det for å bevege leddene slik at jeg ikke har smerter. Jeg kommer aldri til å trene hver dag og tror ikke på nytten av det. '' Hvis du har moderat overvekt og et greit aktivitetsnivå, så er vel ditt valg ok. Men jeg har i dag besøkt en kvinne på 50 år som ligger på sykehus med hjerneslag.Hun har kraftig midjefedme, er inaktiv og røyker. Trist at hun skal bli såpass svekket allerede som 50-åring. 0 Siter
Gjest the super woman Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 ''Jeg er glad i god mat og jeg er glad i livet. Hvorfor skal jeg slanke meg, hvorfor skal jeg være lei meg for å være overvektig. Jeg vil ikke spise noe som ikke er godt og miste gleden ved å spise god mat. Jeg hater å trene, men gjør det for å bevege leddene slik at jeg ikke har smerter. Jeg kommer aldri til å trene hver dag og tror ikke på nytten av det. '' Hvis du har moderat overvekt og et greit aktivitetsnivå, så er vel ditt valg ok. Men jeg har i dag besøkt en kvinne på 50 år som ligger på sykehus med hjerneslag.Hun har kraftig midjefedme, er inaktiv og røyker. Trist at hun skal bli såpass svekket allerede som 50-åring. Jeg har ikke moderat overvekt og greit aktivitetsnivå. De to tingene hører ikke sammen. Jeg er overvektig og beveger meg alt for lite. Håper bare at jeg greier å fore den åndelige delen av meg før jeg dør. 0 Siter
frosken Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Jeg har ikke moderat overvekt og greit aktivitetsnivå. De to tingene hører ikke sammen. Jeg er overvektig og beveger meg alt for lite. Håper bare at jeg greier å fore den åndelige delen av meg før jeg dør. ''Jeg har ikke moderat overvekt og greit aktivitetsnivå. De to tingene hører ikke sammen.'' Hvorfor ikke? Jeg treffer stadig folk i skiløypa som jeg ville ansett for å være moderat overvektige:-) 0 Siter
Gjest feit og lei Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Så lenge man holder seg i aktivitet og får i seg masse næringsrik mat, tror jeg ikke det er så farlig. Det er vel egentlig bevist at det er regelemessig mosjon som er viktigst. Spesielt skeptisk er jeg til farer ved for høyt blodsukker, som man får av å spise alt for mye sukker, kun lyst brød osv. Men å ha et variert kothold med litt av hvert slik som franskmenene gjær tror jeg er helt alright. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Det går jo an å lære seg å spise litt mindre _og_ ha det godt samtidig..? 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Man kan elske alt dette her og likevel elske en tur i skogen. Skjønner ikke hva du vil med dette innlegget, men det er fint at du har god livskvalitet;-) 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 ''Jeg er glad i god mat og jeg er glad i livet'' Det er er jeg også. ''Hvorfor skal jeg slanke meg, hvorfor skal jeg være lei meg for å være overvektig'' Det er vel ingen som sier du skal være lei deg? Men det er deilig å kjenne at man kan bevege seg lett omkring uten å kjenne smerter i knær eller andre steder. ''Jeg vil ikke spise noe som ikke er godt og miste gleden ved å spise god mat'' Det må du ikke heller. Det er mengden mat det kommer an på. ''Jeg hater å trene, men gjør det for å bevege leddene slik at jeg ikke har smerter. Jeg kommer aldri til å trene hver dag og tror ikke på nytten av det'' Du trenger ikke å trene hver dag heller. Som J31 var inne på. Man kan "bake" inn aktiviteter og gåturer inn i hverdagen og gjøre det til en glede. 0 Siter
Gjest brothers and sisters Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Da slanker du deg ikke. Men du kan prøve å tenke noe sunt av og til. Ikke ha for mye smør på brødskiva, eller ikke ta for mye saus på middagen. Kutte ut chips og søtsaker en ukedag du hadde tenkt på det, og ta et mindre kakestykke i steden for to. Det er lite som skal til, og små endringer kan på sikt vise seg. Du kan også la være. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Du trenger ikke slanke deg. Derimot vil du ha mye igjen for å være "fat and fit". Ny forskning viser at det er ikke den moderate fedmen som er mest skadelig. Det er den elendige fysiske formen som mange overvektige har som er mest helseskadelig. I USA har en i stor grad tatt konsekvensen av dette, og der forkuserer en ikke lenger på slanking/vektnedgang, men på treningsprogrammer for overvektige hvor det å komme i bedre fysisk form er målet. 0 Siter
Gjest balansekunstneren Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Hvis du har barn og ektefelle så synes jeg du bør tenke på de helsemessige bivirkningene av overvekt. Hvis du er svært overvektig og ikke kan delta på aktiviteter med familien, eller risikerer hjerteinnfark og andre sykdommer som også påvirker familielivet så synes jeg du bør tenke på dine pårørende. Hvis du er helt alene så er det opp til deg hvordan du behandler kroppen. 0 Siter
Gjest the super woman Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Du trenger ikke slanke deg. Derimot vil du ha mye igjen for å være "fat and fit". Ny forskning viser at det er ikke den moderate fedmen som er mest skadelig. Det er den elendige fysiske formen som mange overvektige har som er mest helseskadelig. I USA har en i stor grad tatt konsekvensen av dette, og der forkuserer en ikke lenger på slanking/vektnedgang, men på treningsprogrammer for overvektige hvor det å komme i bedre fysisk form er målet. Hurra endelig en som sier at det ikke er et mål å bli slank:-) 0 Siter
Gjest the super woman Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Det går jo an å lære seg å spise litt mindre _og_ ha det godt samtidig..? Hvordan vet du det? 0 Siter
Gjest the super woman Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Hvis du har barn og ektefelle så synes jeg du bør tenke på de helsemessige bivirkningene av overvekt. Hvis du er svært overvektig og ikke kan delta på aktiviteter med familien, eller risikerer hjerteinnfark og andre sykdommer som også påvirker familielivet så synes jeg du bør tenke på dine pårørende. Hvis du er helt alene så er det opp til deg hvordan du behandler kroppen. Hjertet mitt er i fin form, jeg har ikke for høy blodsukker, men et litt forhøyet blodtrykk. Det er ingenting som tyder på at jeg skal dø med det første. Hvem innbiller deg at det er kun antall kilo som teller? 0 Siter
Gjest ikke det? Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har ikke moderat overvekt og greit aktivitetsnivå. De to tingene hører ikke sammen. Jeg er overvektig og beveger meg alt for lite. Håper bare at jeg greier å fore den åndelige delen av meg før jeg dør. ''Jeg har ikke moderat overvekt og greit aktivitetsnivå. De to tingene hører ikke sammen.'' ?? 0 Siter
Gjest balansekunstneren Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Hjertet mitt er i fin form, jeg har ikke for høy blodsukker, men et litt forhøyet blodtrykk. Det er ingenting som tyder på at jeg skal dø med det første. Hvem innbiller deg at det er kun antall kilo som teller? Som sagt, det er ditt liv og du som bestemmer! 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Hvordan vet du det? Det var bare et forslag :-) 0 Siter
Gjest the super woman Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 ''Jeg har ikke moderat overvekt og greit aktivitetsnivå. De to tingene hører ikke sammen.'' Hvorfor ikke? Jeg treffer stadig folk i skiløypa som jeg ville ansett for å være moderat overvektige:-) Hva defineres som moderat overvekt? Jeg er ikke 200 kilo. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Hva defineres som moderat overvekt? Jeg er ikke 200 kilo. Moderat overvekt er en bmi på 25-29.9. Deretter er det kraftig overvekt på 30 - 39,9 og sykelig overvekt på over 40. 0 Siter
Gjest the super woman Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 Moderat overvekt er en bmi på 25-29.9. Deretter er det kraftig overvekt på 30 - 39,9 og sykelig overvekt på over 40. Dette må tas med forbehold. Slike tall sier lite om personen bak. Dette er som å måle IQ. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.