Gå til innhold

fustrert over medisinsk behandlig

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei. Er ei jente på 30 år som opplevd mye negativt. -ca 16 år gammel tok eg overdose på 40 pf blandet men mengder alk grunna overgrer noen måneder før,ble innlagt på lukka,utskreven etter 5 dager etter,fikk ik samtale med en lege en gang. Flytta heimen fra pga at eg alldri har kunne vært meg selv heime,evig maske..Ryggopperert 2 ganger før fylt 20 år,slete mye der og det har og tatt på.Ble mor i alder på 18,var med barnefaren i 7 år,men maska mi ble bare verre og verre.Har alltid måtte være den"snille" jenta som stilte opp for andre,lytta og hjelpsom,ble aldri hørt selv.Måtte ta i mot mye piss fra x svigermor og ingen forsvarte mg uansett. Klaga/klager aldri selv for sliter med å utlevere noe om mg selv og "ik bry dere om mg" tankegang. Fikk ny type rundt 2002 ca,meget voldeligt forhold,kom inn i rusmiljøet og ble selv hekta på amf,mye pga at nye typen brukte psykisk vold og fikk høre daglig at eg var dum i hodet og null vært. Fysisk vold begynte ca ett år etter,men lettere å bli slått enn psyka ned.Han satt mitt første skudd sterkt mot mi vilje og tårene rant da dette hendte. Tørte bare ik nekte..Sliter med det enda..Brudd i kjeven,inntrykt ribbebein på ene siden,kutt skader med bruk av kniv og innlagt med hode skder,bare for å nevne noe.. "gode" venner snudde ryggen og tok avstand fra mg,få trodde mg for eg beskytta alltid typen og snakka varmt om han. Han hadde full kontroll,noe eg selv viste,men han ordna dop og eg betalte kvar gang,var hekta og trodde eg trengte han.Venner var vitne flere ganger til volden,men gjorde ik noe. Trodde da at eg ik fortjente bedre og såg det som min straff og skulle ha det slik.Til sammen hatt 3 livstruende overdoser,men ik fått oppfølging der heller. det som skulle være min hjelp fikk eg fra en psykriatisk overlege,ei liste over 10 forslkillige lykkepiller og beskjed om å ve prøvekanin for å finne den rette for mg.Tidligere fått beskjed at eg ik er en person som er forsvarlig til å få den type behandling.Begynte motvillig på citophram,uten oppfølging.Mista alt av følleser/likegylldig,noe som gjorde alt verre.Fikk en gi faen holdning og begynte å tro at min sønn(livet mitt)ville ha det bedre uten mg.Vært innom krisesenteret,ble noen dager,pga vold og vært gjennom foreldre rettsak for par år siden.Innsåg at eg var svært syk og gav fra meg foreldreannsvaret friveligt for gutten min skal ik slite om noen år pga mine feil og eg ville starte prossessen til å bli frisk og igjen klare å ve 100 % den mora eg ville bli igjen,jobba selv mot dette målet og fikk han velfortjent tilbake 40%.. Gikk i terapi hos psykriater og fikk utredning for adhd,påvist adhd diagnose i alder av 29. Fikk rit behandlig,endelig følte eg mg normal og menneskelig.Dreit meg ut og inntok amf på fest,røyk da på urinprøve og mista rit,og kasta ut av hele behandlinga.Ble skjelt ut av legen og kunne bare glemme og komme tilbake. Fustrerende,en sprekk på et halvt år,mista rett medisinsk hjelp og igjen på bar bakke. Mista huset pga økonomien,posten min henta eg ca kvar 14 dag,orka ik.Åpna ik rekningene,la di bare bort og etter 6 måneder slik var gjeld nådd ca 70.000..Null hjelp fra nav,tross alt min ærlighet om hele min situasjon til di. Lever og levd lenge på sos.stønad kr 5000 i måneden. Har hatt rett på unguføre siden eg var 20,har ca 40% nedsatt arbeidsevne og papira på dette.Er rusfri og sagt meg villig lenge til stikk prøver,kontakta legen for nytt håp,men fikk beskjed at eg fikk nå bare ha et helvete pga at eg har adhd.Har diagnose Biopolar lidelse,adhd+++... Kva kan eg selv gjøre videre,mine rettigheter og har eg blitt behandla rett når det gjeld tap av rit,behandlinga. Fustrert og håper på svar...

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det som har skjedd er du nok i hovedsak skyld i selv.

Som alle andre har du imidlertid rett til ny behandling. Om du har BP-lidelse, har du rett til medisinering for dette. ADHD-behandlingen med medisiner kan også tas opp igjen etter 6 mnd dokumentert rusfrihet. Kanskje bør behandlingen skje på et DPS/psyk poliklinikk i stedet for hos fastlegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...