Gjest jenta i ilden Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Er det stor fare om en pasient får utskrevet Zopiclone? jeg tenker da på overdose. Er faren verre enn om pasienten overdoserte Lithium? Det jeg prøver å spørre om er når en pasient ALDRI har tatt OD, hvorfor kan ikke den pasienten få Z? denne får jo Lithium hver uke(dosett) 0 Siter
Gjest tenker jeg Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Jeg vet ikke hvorfor litium gies i dosett, men hvis legen opplever pasienten som ustabil, kan det være grunn nok til ikke å skrive ut zoplicone. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Relativt sett er zopiclone ufarlig i overdose sammenlignet med litium. 0 Siter
Gjest jenta i ilden Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Jeg vet ikke hvorfor litium gies i dosett, men hvis legen opplever pasienten som ustabil, kan det være grunn nok til ikke å skrive ut zoplicone. Pasienten har hatt det siden en innleggelse i 05. _Hvorfor_ er det ingen som svarer på. 0 Siter
Gjest jenta i ilden Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Relativt sett er zopiclone ufarlig i overdose sammenlignet med litium. Da kan vel egentlig pasienten spørre på nytt da og evt. få et svar på hvorfor h*n ikke kan få utskrevet Z Takk for svar! 0 Siter
Gjest kinelle Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 ''Det jeg prøver å spørre om er når en pasient ALDRI har tatt OD, hvorfor kan ikke den pasienten få Z? denne får jo Lithium hver uke(dosett)'' Det kan kanskje ha noe å gjøre med at legen ikke vil skrive ut medikamenter man blir avhengig av. Zopiklone er jo en innsovningstablett man får en tilvenning til og så må dosen økes. Å ta overdose på zopiklone skal godt gjøres. Lithium er jo en medisin man skal bruke over tid, mens zopiklone skal man helst ta unntaksvis og ikke fast pga tilvenning. 0 Siter
Gjest jenta i ilden Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 ''Det jeg prøver å spørre om er når en pasient ALDRI har tatt OD, hvorfor kan ikke den pasienten få Z? denne får jo Lithium hver uke(dosett)'' Det kan kanskje ha noe å gjøre med at legen ikke vil skrive ut medikamenter man blir avhengig av. Zopiklone er jo en innsovningstablett man får en tilvenning til og så må dosen økes. Å ta overdose på zopiklone skal godt gjøres. Lithium er jo en medisin man skal bruke over tid, mens zopiklone skal man helst ta unntaksvis og ikke fast pga tilvenning. joda ser den! jeg vet ikke hvorfor, men pasienten får jo lithium noe som er farlig å OD på. Men skjønner hva du mener med tilvenning og sånn. Men et forsøk kunne kanskje blitt gjort. de finnes i tipakning så så stor risiko for tilvenning kan det umulig være 0 Siter
Gjest kinelle Skrevet 21. januar 2010 Skrevet 21. januar 2010 joda ser den! jeg vet ikke hvorfor, men pasienten får jo lithium noe som er farlig å OD på. Men skjønner hva du mener med tilvenning og sånn. Men et forsøk kunne kanskje blitt gjort. de finnes i tipakning så så stor risiko for tilvenning kan det umulig være ''Men et forsøk kunne kanskje blitt gjort. de finnes i tipakning så så stor risiko for tilvenning kan det umulig være'' Helt enig med deg! Men noen leger er så firkantet i forhold til dette at de omtrent aldri skriver det ut. Helt feil, for da vurderes det ikke på et invdividuelt grunnlag! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.