Gå til innhold

NHD: Hjelp! Lithium og vannansamlinger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte med Priadel, som er et lithiumpreparat 200mg to ganger om dagen på fredag som var. Har ikke merket noe. Siste 1-2 døgn har jeg gått opp tre kg og 5 cm i midjemål. Regner med dette må være vann, men har ikke ødemer andre steder. Har magesmerter litt uspesifikt. Føler meg gravid når jeg lener meg fremover. Som at hele buken er full. Har også gnagende smerter nederst i ryggen. Ble plutselig kjemperedd for at det er nyrene som streiker. Synes ikke jeg drikker mer enn vanlig.

Har tatt første runde med blodprøver i dag og skal ta på fredag. Treffer ikke legen før på mandag.

Kan dette være noe farlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest hypnotika
Skrevet

Jeg var sånn hele tiden på lithium. Følte jeg var stappmett og magen så ut deretter hele tiden. Jeg hadde også en skrekkelig diare. Håpet på at dette skulle gi seg, men det gjorde det ikke hos meg. Brukte den et år og da ble det byttet til en annen medisin og sagt at jeg tåler lithium dårlig. Ettersom jeg overlevde et år i en slik tilstand så er det sikkert ikke så farlig? Uten at jeg er noen ekspert på den saken da..

Synd at jeg ikke tålte den ihvertfall, jeg hadde veldig bra psykisk effekt av den :(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Gikk du direkte fra null - 0 - til 200 mg x 2?

Skrevet

Jeg var sånn hele tiden på lithium. Følte jeg var stappmett og magen så ut deretter hele tiden. Jeg hadde også en skrekkelig diare. Håpet på at dette skulle gi seg, men det gjorde det ikke hos meg. Brukte den et år og da ble det byttet til en annen medisin og sagt at jeg tåler lithium dårlig. Ettersom jeg overlevde et år i en slik tilstand så er det sikkert ikke så farlig? Uten at jeg er noen ekspert på den saken da..

Synd at jeg ikke tålte den ihvertfall, jeg hadde veldig bra psykisk effekt av den :(

Kanskje du burde prøve Priadel?

Kjenner ei som hadde kronisk diare pga litium i 12 år. Hun skiftet til Priadel og har nå ingen bivirkninger.

Skrevet

Gikk du direkte fra null - 0 - til 200 mg x 2?

Ja, det gjorde jeg. Det var de pillene jeg fikk utlevert. Men det er Priadel, ikke Lithionit.

Gjest hypnotika
Skrevet

Kanskje du burde prøve Priadel?

Kjenner ei som hadde kronisk diare pga litium i 12 år. Hun skiftet til Priadel og har nå ingen bivirkninger.

Har aldri hørt om denne jeg. Eneste jeg fikk høre var at det fantes en annen type enn lithionit, men den var det så mye "rot" med pga at den måtte importeres fra Danmark eller noe?

Skrevet

Har aldri hørt om denne jeg. Eneste jeg fikk høre var at det fantes en annen type enn lithionit, men den var det så mye "rot" med pga at den måtte importeres fra Danmark eller noe?

ja, den må importeres fra utlandet ja.

men det er jo verdt det om man har god nytte av litium, men får diare

du skal jo slippe det med priadel

Gjest hypnotika
Skrevet

ja, den må importeres fra utlandet ja.

men det er jo verdt det om man har god nytte av litium, men får diare

du skal jo slippe det med priadel

Jeg har nå uansett endelig funnet en annen type medisin som virker. Trilafon heter den og gir meg veldig lite bivirkninger. Virker ganske bra denne også :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det gjorde jeg. Det var de pillene jeg fikk utlevert. Men det er Priadel, ikke Lithionit.

Du bør få målt serumkonsentrasjon om ikke det er gjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...