Gå til innhold

Søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen her som har kunnskaper om søvn??

Jeg har behov for 8-10 timer søvn hver natt. Får jeg ikke dette er jeg helt ødelagt neste dag. Har prøvd å drøye leggetidene i perioder for å vende meg til mindre søvn. Utfalle blir bare at jeg er utslitt. Er dette normalt?? Kan bli litt problematisk når jeg må stå opp kl 06 hver dag for å gå på jobb. Får jo ikke gjort noe annet enn jobbing og soving.

Kan det være at jeg har en vitaminmangel eller noe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme timeantall her, men jeg sover dårlig. Altså trenger 8-10 timer i senga, men ikke 8-10 effektiv søvn.

Skrevet

Har du prøvd tilvenningen i lange nok perioder?

Min erfaring er at det tar tid å innøve og så må døgnrytmen være stabil. Ikke sove lengre enn en times tid når du har fri.

Det kan jo være at du mangler noe også som du er inne på. Kanskje du skulle snakket med legen din om det?

Skrevet

Har du prøvd tilvenningen i lange nok perioder?

Min erfaring er at det tar tid å innøve og så må døgnrytmen være stabil. Ikke sove lengre enn en times tid når du har fri.

Det kan jo være at du mangler noe også som du er inne på. Kanskje du skulle snakket med legen din om det?

glemte å skrive at du ikke bør forskyve leggetiden heller mer enn en times tid når du har fri.

Det sklir også ut hos meg noen ganger, men da er det om å gjøre å bare "hente seg inn" igjen.

Det har forøvrig holdt seg stabilt i ett år uten problemer.

Håper du finner ut av det. :-)

Gjest hypnotika
Skrevet

Hos meg er det forskjell på årstidene. Nå i mørketiden trenger jeg minst 10 timer med søvn for å føle meg uthvilt. Det er noe jeg aksepterer.

Om sommeren greier jeg meg med 6-8 timer som regel. Kjenner mange jeg som må har minst 9 timer med søvn for å kunne fungere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...