Gå til innhold

smerter i øre nese hals ved flytur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg var ute på flytur fikk jeg sterke smerter i ørene, som føltes som strålte bort til nesen og nedover halsen . Dette var kjempevondt.Jeg har fått litt vondt i ørene før ved flytur men aldri noe lignende som dette.Hva tror du er årsaken?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vet ikke noe om årsaken, men jeg har hatt problemer med det samme som du. Jeg hørte at det kunne hjelpe å bruke nesespray før flyturen. Det rådet har jeg testet ut, og det fungerer bra på meg :-)

Skrevet

Det har vel noe med trykket å gjøre. Nesespray er alltid med i håndbagasjen når vi flyr. Likedan vann og tyggs. Det hjelper.

Gjest Niccola
Skrevet

Har jeg også opplevd, det endte med at jeg blåste så hardt for å utligne trykket i øret at trommehinna sprakk.

Noen dager i forveien hadde jeg badet og fått ganske mye vann i øret så det var nok fremdeles litt vann der inne som hindret utligning av trykk. Tipper jeg.

Det som hjelper er nesespray, eller tabletter som heter Rinexin. Obs - disse gir en viss forhøyet risiko for blodpropp, som man også er litt ekstra utsatt for ved flyving.

http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/R/Rinexin_Recip_84177.html

Skrevet

Har jeg også opplevd, det endte med at jeg blåste så hardt for å utligne trykket i øret at trommehinna sprakk.

Noen dager i forveien hadde jeg badet og fått ganske mye vann i øret så det var nok fremdeles litt vann der inne som hindret utligning av trykk. Tipper jeg.

Det som hjelper er nesespray, eller tabletter som heter Rinexin. Obs - disse gir en viss forhøyet risiko for blodpropp, som man også er litt ekstra utsatt for ved flyving.

http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/R/Rinexin_Recip_84177.html

Uff da - ble det ikke vondere når trommehinna sprakk..?

Gjest Niccola
Skrevet

Uff da - ble det ikke vondere når trommehinna sprakk..?

Nei, det hjalp :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...