tetecoeur Skrevet 31. august 2000 Del Skrevet 31. august 2000 Jeg kommer ikke med "hodeproblemer" - men tror likevel spørsmålet først og fremst hører hjemme hos en nevrolog (?) Har 1 og 1/2 finger som er "dovne" med noe prikking, (har utviklet seg over relativt kort tid) fra å gjelde litt av lillefingeren, så hele lillef. og innsiden (mot den same)av ringfingeren, samt venstre del av hånbaken - og flaten og et stykke forbi håndleddet - og til sist (foreløpig(?)) mer av ringfingeren. Felles for de nevnte områdene er i tillrgg til dovenhet/prikking merkbart nedsatt følelse, stivhet i ledd og ellers, lite motstandskraft (særlig nevnte fingre. Lillefingeren klarer ikke å gjøre motstand i det hele tatt, ringfingeren litt. Ellers svir det i huden, og jeg har i det hele tatt en merkelig fornemmelse i hele disse områdene, samt lengre oppover armen - som bl.a. innbefatter tyngdefornemmelse. Har vert hos lege som ville rekvirere time hos nevrolog hvis det ble verre eller ikke ble bedre etter 4-5 dager,fordi hun mentes ymptomene liknet veldig på symptomer ved nervebetennelse. Hun er imidlertid blitt syk (foreløpig), så jeg venter med dette til hun kommer tilbake. Jeg ønsket i mellomtiden å få din vurdering også: Virker dette for deg å kunne være nervebetennelse - eller kunne disse symptomene sett i sammenheng like gjerne stamme fra trykk på en eller flere nerver? Har ikke vondt i nakke/skulder. Hvordan skiller dere mellom disse tilstandene? -før evt. videre utredning /og el. behandling? Finnes det forresten noen behandlingsform for nervebetennelse? Finner ingenting om disse to tilstandene/emnene på nettet som er utfyllende. Ville være takknemlig for svarom du finner anledning til det! M.v.h. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/3418-nervebetennelsenerve-i-klem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 31. august 2000 Del Skrevet 31. august 2000 Kjære tetecour De symptomene du nevner passer svært godt med utbredelsen til følefibre fra en såkalt nerverot i nakken, eventuelt i nervefletningen i skulderområdet. De er vel mest forenlige med klem eller annen påvirkning av nerven i et område fra nakken til albuen, og bør helt klart utredes nærmere hos neurolog. Jeg synes ikke det er noen grunn til å vente med å få dette undersøkt nærmere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/3418-nervebetennelsenerve-i-klem/#findComment-22389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.