Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt et forhold til en rusmisbruker i ca 5 år. Jeg satt til slutt en grense.( Han hadde slått meg mange ganger,) Det var da slutt i nesten et år. Han oppsøkte meg hele tiden og jeg sa da at jeg kan snakke med deg den dagen du slutter å drikke. Han begynte tilslutt på Antabus og jeg tok ham inn igjen (brukte dette ca 1 år). Han har hatt en 2-3 sprekker siste året, men det har gått relativt greit. Han slo igjen i forrige uke (ganske alvorlig). Hadde da begynt å drikke igjen.

Bodde hos venner i 5 dager, måtte da oppsøke politiet for å få ham ut(det er mitt hus) Han har nå besøksforbud, jeg måtte anmelde ham for å få ham ut iom at han hadde sin adresse her. Nå vil politiet at jeg også skal anmelde ham for det som skjedde for 3-4 år siden. Jeg synes det er vanskelig iom at det er lenge siden synes liksom at det holder med det som nå har skjedd.

Har også lest litt om medavhengihet og tror jeg er det.

Er helt fortvilet! Gode råd? Hva gjør jeg med medavhengihet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han trenger nok all den hjelpen han kan få for å bli kvitt sin rusavhengighet.

Politiet vil nok ha en anmeldelse på det som skjedde for 3-4 år siden slik at de kan håndtere denne saken.

Han vil da kunne få et tilbud om behandling og oppfølging slik at han kan komme seg tilbake til samfunnet.

En lege kan sikkert gi deg råd om å bli kvitt din medavhengighet.

Skrevet

Han trenger nok all den hjelpen han kan få for å bli kvitt sin rusavhengighet.

Politiet vil nok ha en anmeldelse på det som skjedde for 3-4 år siden slik at de kan håndtere denne saken.

Han vil da kunne få et tilbud om behandling og oppfølging slik at han kan komme seg tilbake til samfunnet.

En lege kan sikkert gi deg råd om å bli kvitt din medavhengighet.

Medavhengighet er ikke bare noe du kan kvitte deg med uten hard jobbing med deg selv. Og du må tåle ubehaget med å la denne mannen erfare sine egne konsekvenser, uten at du forsøker å rydde opp i dem. Det viktigste skrittet med medavhengighet, er at du begynner å ha fokus på deg selv og dine behov, dine grenser, ta vare på deg selv. Hans feilsteg er ikke ditt ansvar.

Det finnes selvhjelpsbøker, al-anonmøter mange byer i landet du kan besøke, som sliter med medavhengighet. Søk opp alanon på nettet så får du en oversikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...