Gå til innhold

Nhd - overvekt

Gjest overvektig/bmi 40+

Anbefalte innlegg

Gjest overvektig/bmi 40+
Skrevet

Hva hjelper mot overvekt? Jeg hadde håpet du hadde noen råd å komme med. Jeg klarer ikke dette på egen hånd, det har jeg prøvd flere ganger. Forskjellige kurs har heller ikke hjulpet i lengden. Jeg har klart å gå ned mange kilo flere ganger, men legger alltid på meg igjen + noen kilo ekstra. Nå er overvekten så stor at jeg ikke tør ta sjansen på det igjen.

Hva kan jeg gjøre? Er det noen hjelp/oppfølging forskning har vist at hjelper? Det er ingen tvil om at jeg er helsefarlig overvektig, og jeg trenger hjelp for å gjøre noe med det.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

11

• Lillemus

8

• Glimtipper

6

• frosken

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Har du vært i kontakt med legen?

Kan han følge deg opp? Kanskje kan du få slike tabletter som sørger for at deler av fettet du spiser går bare rett gjennom deg? Og kanskje kan dere snakke og lage et opplegg som du tror på?

Vet ikke om det finnes noen "slankeklinikker" eller helseklinikker eller noe sånt man kan bli henvist til????

Snakk med legen du. lykke til.

Gjest men hva vet jeg
Skrevet

Først: Har du fått sjekket stoffskifte ditt? Hvis ikke, gjør det.

Vet ikke om du kommer til å like det jeg skriver videre, så les videre på eget ansvar.

Jeg vet ikke om det er jo-jo slanking du har prøvd tidligere, men det er en slankemetode jeg ikke har tro på. All verdens slankepulver kommer heller aldri til å gi noen annet enn i beste fall en kortvarig vektnedgang. Skal du oppnå varig resultat - først vektnedgang, for så å holde vekta stabil, tror jeg det kun er én måte å gjøre det på: varig omlegging av kostholdet/matinntaket. Et sunt og næringsrikt kosthold - livet ut. Å nekte seg det ene usunne etter det andre har jeg heller ikke tro på. Prinsippet "alt eller ingenting" som mange slankere etterlever er bare dumt, for før eller senere kommer det en "sprekk". Ta gjerne ett kakestykke i selskaper - ikke to eller tre, noen sjokoladebiter - ikke hele plata etc.

Sist men ikke minst - bevegelse/morsjon/trim må til.

Sier ikke at dette er lett. Det krever mye av deg, men kanskje blir det lettere om du allierer deg med noen som kan støtte/oppmuntre deg de tyngste dagene. Kanskje har du en venn som gjerne blir med ut å går tur.

Uansett om dette er metoden for deg eller ikke, ønsker jeg deg lykke til :-)

Gjest Sitronkaramell
Skrevet

Har du prøvd lavkarbo kosthold a`la Fedon eller mer ekstreme ketolysekuren eller

Atkins? (www.ketolyse.no)

Det er det eneste som har hjulpet meg iallefall.

Du kan dessuten spise veldig mye så det er ikke så vanskelig heller.

Dessuten skal vel lavkarbo kosthold være bra mot depresjon siden du ikke får de voldsomme blodsukkersvingningene?

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for:)

Skrevet

Har du vært i kontakt med legen?

Kan han følge deg opp? Kanskje kan du få slike tabletter som sørger for at deler av fettet du spiser går bare rett gjennom deg? Og kanskje kan dere snakke og lage et opplegg som du tror på?

Vet ikke om det finnes noen "slankeklinikker" eller helseklinikker eller noe sånt man kan bli henvist til????

Snakk med legen du. lykke til.

''Kanskje kan du få slike tabletter som sørger for at deler av fettet du spiser går bare rett gjennom deg?''

Hvis det er reductil du snakker om så leste jeg forleden dag at de tas av markedet pga forhøyet fare for hjertesykdom ved bruk av dem.

Gjest annlovinda
Skrevet

''Kanskje kan du få slike tabletter som sørger for at deler av fettet du spiser går bare rett gjennom deg?''

Hvis det er reductil du snakker om så leste jeg forleden dag at de tas av markedet pga forhøyet fare for hjertesykdom ved bruk av dem.

Det er ikke reductil som skiller ut fettet, det er xenical. De virker kun i tarmen.

Og det stemmer at reductil midlertidig er tatt av marketdet.

Skrevet

Det er ikke reductil som skiller ut fettet, det er xenical. De virker kun i tarmen.

Og det stemmer at reductil midlertidig er tatt av marketdet.

Takk for rettelsen. :o)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Først vil jeg sammenligne med et annet mål. Tenk deg at du ønsker å gå Birkebeineren neste år. Du kan kjøpe deg all verdens utstyr, du kan leste deg opp på smøring, du kan lese bøker om veskebalanse og ernæring og du kan skaffe deg en personlig trener. Uansett vil 99% av arbeidet måtte gjøres i løypa og på veien om sommeren.

Å slanke seg er noe av det vanskeligste som finnes - om en ser på statistikken over hvor mange som lykkes.

Det er viktg å ikke narre seg selv. Tross Xenical, fastlege, Grete R, karbohydratfattig osv osv, vil varig vektnedgang kreve en total livsstilsendring i ditt tilfelle. Det krever enorm forsakelse, en svær viljestyrke og stor utholdenhet; Kort sagt Motivasjon.

Det er hevet over enhver tvil at >95% av det hele hander om: Spis mindre, mosjoner mer.

Fedme er et enormt helseproblem i den vestlige verden. Hadde det eksister en enkel vidunderkur, hadde den selvsagt vært kjent og brukt. Når det er et enormt marked for all slags humbug av "hjelpemidler", er det selvsagt fordi det ikke finnes noe dokumentert, godt middel. Selv for Xenical og Reductil er dokumentasjonen meget sparsom.

Om du ønsker mine private råd om hvordan den tunge veien kan bli litt letter, skal jeg gi deg det.

Til slutt og dessverre: Ikke sett din lit til at andre forhold kan hjelpe deg. Dette handler på nytt om: Spis mindre, mosjoner mer.

Skrevet

Jeg vil anbefale VG`s vektklubb som jeg har god erfaring med. Der får man massevis av kunnskap og de hjelpemidler man trenger. Det fokuseres hele veien på at det handler om en livsstilsendring og ikke en slankekur. Selv har jeg gått ned mye. Som du har erfart er det ikke lett å unngå å legge på seg igjen. Det krever bevisste valg hver dag og det blir noen nedturer. De må vi bare ta med oss og begynne på ny frisk dagen etter. Ikke vente til neste mandag!

Gjest overvektig/bmi 40+
Skrevet

Først vil jeg sammenligne med et annet mål. Tenk deg at du ønsker å gå Birkebeineren neste år. Du kan kjøpe deg all verdens utstyr, du kan leste deg opp på smøring, du kan lese bøker om veskebalanse og ernæring og du kan skaffe deg en personlig trener. Uansett vil 99% av arbeidet måtte gjøres i løypa og på veien om sommeren.

Å slanke seg er noe av det vanskeligste som finnes - om en ser på statistikken over hvor mange som lykkes.

Det er viktg å ikke narre seg selv. Tross Xenical, fastlege, Grete R, karbohydratfattig osv osv, vil varig vektnedgang kreve en total livsstilsendring i ditt tilfelle. Det krever enorm forsakelse, en svær viljestyrke og stor utholdenhet; Kort sagt Motivasjon.

Det er hevet over enhver tvil at >95% av det hele hander om: Spis mindre, mosjoner mer.

Fedme er et enormt helseproblem i den vestlige verden. Hadde det eksister en enkel vidunderkur, hadde den selvsagt vært kjent og brukt. Når det er et enormt marked for all slags humbug av "hjelpemidler", er det selvsagt fordi det ikke finnes noe dokumentert, godt middel. Selv for Xenical og Reductil er dokumentasjonen meget sparsom.

Om du ønsker mine private råd om hvordan den tunge veien kan bli litt letter, skal jeg gi deg det.

Til slutt og dessverre: Ikke sett din lit til at andre forhold kan hjelpe deg. Dette handler på nytt om: Spis mindre, mosjoner mer.

Jeg er fullt ut klar over at jeg må gjøre den aller største jobben selv. Det jeg har klart de siste årene er å holde vekten rimelig stabil, og gått ned noen få kilo. I kontrast til en jevn vektoppgang som jeg hadde før.

Jeg vil gjerne ha dine private råd.

Gjest oppoggitt
Skrevet

Jeg er fullt ut klar over at jeg må gjøre den aller største jobben selv. Det jeg har klart de siste årene er å holde vekten rimelig stabil, og gått ned noen få kilo. I kontrast til en jevn vektoppgang som jeg hadde før.

Jeg vil gjerne ha dine private råd.

''Jeg vil gjerne ha dine private råd.''

Han har svart deg. Hva mer er det du vil ha? Er du ikke fornøyd med svaret er det ikke mer du kan få. Du fikk til og med et langt svar. "Dine private råd", hva pokker er det for noe?

Gjest overvektig/bmi 40+
Skrevet

Han har svart deg. Hva mer er det du vil ha? Er du ikke fornøyd med svaret er det ikke mer du kan få. Du fikk til og med et langt svar. "Dine private råd", hva pokker er det for noe?

''Om du ønsker mine private råd om hvordan den tunge veien kan bli litt letter, skal jeg gi deg det.''

Skrevet

NHD spurte selv om hun ville ha hans private råd, du har ingen grunn til å gå i taket av den grunn.

Skrevet

Håper du klarer det! Det er det som er tøft,å gå ned mye i vekt. Lykke til :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

NHD spurte selv om hun ville ha hans private råd, du har ingen grunn til å gå i taket av den grunn.

Hun fikk jo hans private råd.

Han sa: Spis mindre, mosjoner mer. Hva annet kan man egentlig svare på et slikt spørsmål?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Om du ønsker mine private råd om hvordan den tunge veien kan bli litt letter, skal jeg gi deg det.''

''Om du ønsker mine private råd om hvordan den tunge veien kan bli litt letter, skal jeg gi deg det''

Svaret ligger i dette:

'' Ikke sett din lit til at andre forhold kan hjelpe deg. Dette handler på nytt om: Spis mindre, mosjoner mer''

Skrevet

''Om du ønsker mine private råd om hvordan den tunge veien kan bli litt letter, skal jeg gi deg det''

Svaret ligger i dette:

'' Ikke sett din lit til at andre forhold kan hjelpe deg. Dette handler på nytt om: Spis mindre, mosjoner mer''

Tja - den kunne like gjerne forstås som at om hun ville ha hans private råd så måtte hun si ja til det først. Spis mindre - mosjoner mer er vel forholdsvis allmennt kjent...

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Tja - den kunne like gjerne forstås som at om hun ville ha hans private råd så måtte hun si ja til det først. Spis mindre - mosjoner mer er vel forholdsvis allmennt kjent...

Selv om det er allment kjent, kan det være hans beste private råd, vet du:-) Han sier jo samtidig at hun ikke skal sette sin lit til at andre forhold kan hjelpe henne. Hva skulle det i så fall kunne være?

Jeg synes J31 hadde et bra innlegg her om dagen. Skal se om jeg finner det.

Gjest overvektig/bmi 40+
Skrevet

Svaret ligger i dette:

Jeg forstod nhd som at han hadde andre råd å komme med, som kunne gjøre det litt lettere å gjennomføre "spis mindre, tren mer".

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg forstod nhd som at han hadde andre råd å komme med, som kunne gjøre det litt lettere å gjennomføre "spis mindre, tren mer".

Ok, kanskje det var jeg som misforsto.

Kanskje han har treningstips og noen tips i matveien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...