Gå til innhold

Nhd- K-PTSD, dissosiasjon og virkelighetsbrist

Anbefalte innlegg

Gjest anouschka
Skrevet

Hei,

Jeg har K-PTSD og går i behandlig hos psykiater. Den siste timen så klarte jeg å møte mitt "indre barn" og integrere denne delen sammen med "meg" dvs meg som voksen.

Saken er at jeg har klart å bli værende i et forhold i et år nå uten å flykte. Han har begynt å forstå noe av greiene mine. Jeg er reflektert over problemene mine og tar ansvar for alt selv, så ingen konflikter.

Problemet mitt er at jeg misforstår vanlige aspekter hos andre. Som at han er sliten en helg etter en lang arb.uke kan jeg plutselig innbille meg er at han er lei av meg. Jeg har vokst opp med å ta litt for mye ansvar for voksne og deres følelser. Bruker nok mye tid på å "sense" de nære rundt meg, og når jeg fanger opp hans slitenhet som for meg kanskje betyr: "han tør ikke si ifra til meg men han elsker meg egentlig ikke. "

Jeg er i 50% jobb, har to barn, god økonomi, eget hus er "den flinke" utad i de flestes øyne, men innvendig er jeg 50% barn, umoden, redd, hjelpeløs og "hun" kommer bare frem i parforhold.

Nå er jeg redd jeg til tider er psykotisk for jeg reagerer på vanlige ting i livet med forsterkning, og alvorlige ting helt kald. Noen ganger må jeg spørre kjæresten min om hva som egentlig skjer. Jeg er veldig åpen, direkte og kommuniserer mye for å lære meg hva som er og ikke er. Saken er at jeg misforstår ting og i ettertid når han forteller meg hva som skjedde så føler jeg meg så dum.

Vet jeg skal bli frisk, men er redd for at jeg i perioder er psykotisk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...