Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Om det finnes, tenker jeg på helt andre grupper. 0 Siter
Gjest Trikkilia Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Om det finnes, tenker jeg på helt andre grupper. Om det finnes alkoholikere? Ditt svar er kryptisk. Hvorfor kan du ikke si med klar tale? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Om det finnes alkoholikere? Ditt svar er kryptisk. Hvorfor kan du ikke si med klar tale? Om det finnes "Jordens avskum"...... 0 Siter
Olav Femte Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 ...og hvorfor er alkoholikere "jordens avskum" ? Har de gjort en ultimat synd som jeg ikke har visst om tidligere eller ? 0 Siter
sheba Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Nei, det synes jeg da absolutt ikke at de er, det er vel heller andre mennesketyper her på jorden som kan kalles noe sånt. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Alkoholikere er ofte verdens snilleste mennesker. 0 Siter
serenity777 Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 ...og hvorfor er alkoholikere "jordens avskum" ? Har de gjort en ultimat synd som jeg ikke har visst om tidligere eller ? Alkoholikere er ett tverrsnitt av befolkningen, ergo kan de ikke "dømmes" som en heterogen gruppe. 0 Siter
Gjest Trikkilia Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Alkoholikere er ofte verdens snilleste mennesker. Godt å høre at du synes det. ) 0 Siter
Gjest Trikkilia Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 ...og hvorfor er alkoholikere "jordens avskum" ? Har de gjort en ultimat synd som jeg ikke har visst om tidligere eller ? Er nok mange som tenker på alkoholikere som egoistiske drittsekker desverre. Jeg er enig at barn som vokser opp med en alkoholiker blir utsatt for omsorgssvikt, men det er ikke alle alkoholikere som har barn. 0 Siter
Gjest Trikkilia Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Alkoholikere er ett tverrsnitt av befolkningen, ergo kan de ikke "dømmes" som en heterogen gruppe. Godt sagt. De finnes i alle samfunnsgrupper. 0 Siter
Gjest Trikkilia Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Nei, det synes jeg da absolutt ikke at de er, det er vel heller andre mennesketyper her på jorden som kan kalles noe sånt. Godt sagt. De fleste alkoholikere sitter nok fredelig og drikker, håper jeg. 0 Siter
Gjest Trikkilia Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Om det finnes "Jordens avskum"...... Forstår. Når du tenker på "jordens avskum" er ikke alkoholikere du tenker på først. 0 Siter
Gjest migueline Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Det finnes ikke en gruppe mennesker som kan defineres som jordens avskum. Det kan hende at det finnes individer, men neppe mange. 0 Siter
Gjest Nysgjerrigpetranella :) Skrevet 25. januar 2010 Skrevet 25. januar 2010 Om det finnes, tenker jeg på helt andre grupper. Hvem da? Hvem da??? 0 Siter
Gjest Trikkila Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Det er ikke kryptisk, det er bare du som er litt dum! :-) Møøøø 0 Siter
løvinne71 Skrevet 26. januar 2010 Skrevet 26. januar 2010 Det går nok ikke an å generalisere dette. En alkoholiker kan jo være alt fra den skitne bomsen på en benk i parken, den bøllete familiefaren som terroriserer kone og barn i fylla, den kule festløven som er på byen 5 dager i uka, til den fine vestkantfruen som drikker schampagne i smug... Alkolholikere er nok like forskjellige som andre mennesker. Og det er nok mange andre som bedre fortjener betegnelsen "jordens avskum" helt uten sammenheng med alkohol. ( F.eks voldsforbrytere, konemishandlere, pedofile etc.) Det jeg synes er værst med alkoholikere, er at de ofte forårsaker sorger og belastninger for sine omgivelser - særlig de nærmeste pårørende. Men som sagt, hvert enkelt individ må vurderes forskjellig. Man er ikke automatisk avskum "bare" pga sitt alkoholmisbruk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.