Gå til innhold

NHD: Redd for medisinbivirkninger:What to do?

Anbefalte innlegg

Gjest medisinskrekk!
Skrevet

Jeg er så redd for bivirkningene av medisinen min (Wellbutrin 300 mg,har lest mye skummelt om den) at jeg ikke tør å ta den selv om jeg vet den virker. Dette er sikkert en del av mitt GAD bilde.. Men hva kan jeg gjøre? Hvem kan hjelpe meg med å overbevise meg om at det er trygt? Jeg bor alene så har ingen til å hjelpe meg heller.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

"Hvem kan hjelpe meg med å overbevise meg om at det er trygt?"

S: Problemet for GADere er at de ønsker forsikringer om trygghet. Det kan en aldri få. Livet blir aldri 100% sikkert.

Skrevet

Jeg hadde samme problem som deg, da jeg skulle begynne på zoloft. Det dummeste man gjør, er å lese felleskatalogen o.l. Jeg utsatte og utsatte zoloften til jeg tilslutt etter ett halvt år begynte på den, og merket ingen verdens ting...

Men iom at du har GAD, så kan det hende du innbiller deg bivirkninger som du egentlig ikke har.

Gjest medisinskrekk
Skrevet

"Hvem kan hjelpe meg med å overbevise meg om at det er trygt?"

S: Problemet for GADere er at de ønsker forsikringer om trygghet. Det kan en aldri få. Livet blir aldri 100% sikkert.

jeg har tidligere brukt både efexor og cipralex til tross for redselen, men akkurat wellbutrin klarer jeg ikke.

Hsr vært så dum og lese altfor mye på nettet. Brukte d dog i 2 uker og det funka

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...