Gå til innhold

Hvor lenge varer en fødsel?


Gjest uerfaren kvinne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde tre kjappe fødsler. I den første og tredje fødselen pressa jeg vel 3-4 ganger, men med andremann pressa jeg ikke i det hele tatt. Hun lå i seteleie og siden det var en styrtfødsel føyk hun omtrent ut sammen med ei kraftig ri....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var "i fødsel" i 24 timer, pressriene varte i 3 timer.

3 timer??

Mener du at du pressa i tilsammen tre timer? Tror jeg hadde daua..... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer??

Mener du at du pressa i tilsammen tre timer? Tror jeg hadde daua..... :-/

Det trodde jeg også men mest fordi jeg ble så sliten. Åpningsriene var verrre smertemessig sett.

Jeg var i elendig fysisk form da jeg ble gravid forrige gang - fikk vel igjen for det under fødselen ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trodde jeg også men mest fordi jeg ble så sliten. Åpningsriene var verrre smertemessig sett.

Jeg var i elendig fysisk form da jeg ble gravid forrige gang - fikk vel igjen for det under fødselen ..

Ok, jeg hadde såpass kjappe fødsler siden livmoren min alltid har hatt en tendens til å trekke seg sammen voldsomt (overaktiv livmor), så jeg fikk vite at pressriene ble mye kraftigere enn normalt - men til gjengjeld rakk jeg jo ikke å bli sliten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg hadde tre kjappe fødsler. I den første og tredje fødselen pressa jeg vel 3-4 ganger, men med andremann pressa jeg ikke i det hele tatt. Hun lå i seteleie og siden det var en styrtfødsel føyk hun omtrent ut sammen med ei kraftig ri....

''Hun lå i seteleie og siden det var en styrtfødsel føyk hun omtrent ut sammen med ei kraftig ri....''

Huff, hørtes vondt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hele fødselen tok vel drøye fire timer begge gangene (spørs jo litt når man begynner å "telle"), pressriene varte vel 10-15 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen var det lenge, over en time i hvert fall. Andre (og siste) gangen ble det styrtfødsel (igangsatt), tror det var 5 minutter. Når jeg tenker tilbake, tror jeg noe midt i mellom hadde vært det beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hun lå i seteleie og siden det var en styrtfødsel føyk hun omtrent ut sammen med ei kraftig ri....''

Huff, hørtes vondt ut.

Det var vondt, men når det går så fort så rekker du egentlig ikke å kjenne etter hva som skjer. Jeg tror jeg var hinsides meg selv og alt var over på null komma nix... Var nok verst psykisk. Kroppen var ferdig med å føde, men hodet hang liksom ikke helt med. Hadde veldig behov for å få denne fødselen ut av systemet i etterkant ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer??

Mener du at du pressa i tilsammen tre timer? Tror jeg hadde daua..... :-/

Det samme tenkte jeg.. Sist gang var jeg så utmatta at jeg ikke greide å holde babyen en gang.. Så hadde press riene vart lenge vet jeg ikke hvordan jeg skulle klart det.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenkte jeg.. Sist gang var jeg så utmatta at jeg ikke greide å holde babyen en gang.. Så hadde press riene vart lenge vet jeg ikke hvordan jeg skulle klart det.. :-)

Var ikke for ingenting at å bli liggende våken og se forelsket på vesla var utelukket for min del. Hun ble i løpet av en times tid levert til barnepleiere og jeg sov vel i 10 timer om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenkte jeg.. Sist gang var jeg så utmatta at jeg ikke greide å holde babyen en gang.. Så hadde press riene vart lenge vet jeg ikke hvordan jeg skulle klart det.. :-)

Og når man er sliten blir alt mer smertefullt også, så det sies at svært effektive rier er mer smertefullt enn de som drar ut mer i tid (eller noe sånt noe ;-)), men at smertene ikke kjennes like voldsomme ut når man er uthvilt og ikke rekker å bli sliten. Jeg var så "høy" etter mine fødsler at så snart jeg hadde dusja, så følte jeg at jeg kunne løpt maraton ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Med første fikk jeg ikke presse før det var gått 45 min selv om jeg hadde full åpning. Deretter tok det vel ytterligere 40 min før han var ute.

Med andre hadde jeg 3-4 skikkelige pressrier, og det var det. Plopp! ;-)

Lykke til, det går nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr. 1 - ca. 40 min

Med nr. 2 - 3 pressrier, jeg rakk med andre ord omtrent ikke å presse i det hele tatt før ungen kom som en kanonkule og havnet mellom knærne mine! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...