Gå til innhold

Hvor lenge varer en fødsel?


Gjest uerfaren kvinne

Anbefalte innlegg

Selve utpressingen tar jo sjelden veldig lang tid. Kan ikke si jeg var veldig bevisst på tiden, men kanskje et sted mellom 10 og 20 minutter... Aner virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde hørt om venninner som hadde hatt 2-3-4 pressrier, og så var barnet ute - så jeg begynte å telle dem. Da jeg hadde passert 15 gav jeg opp å telle. Pressriene varte i 1,5 time. Hadde en lag fødsel som ble satt i gang torsdag formiddag, og barnet kom ikke før lørdag kveld.

Ved fødsel nr 2 kom jeg ikke til pressriene - da ble det akutt keisersnitt etter ca 5 timer med åpningsrier.

Fødsel nr tre var planlagt keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann brukte jeg over en time på å presse ut, da trakk legen han ut med sugekopp.

Andremann tok vel rundt 20 minutter, husker ikke helt.

Det er jo som de andre sier at timene før er verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 min, første barn. :) jordmora ble veldig paff da hodet plutselig hang ut.

Fødselen ble satt i gang 2 døgn før han ble født, så pressfasen er den enkleste synes jeg - for da merker du at kroppen jobber masse selv, og da skjer det noe mer enn bare smerter.. Åpningsfasen var vondest..

I mine fødselspapirer står det at fødselen tok 14 timer og 5 min, siden det var da åpningen hadde begynt, men jeg merket ikke noe før kl. 13, og han ble født 20.30, altså 7,5 timer med vondter. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk noen minutter. Første mann tok de med tang, alt i alt varte den fødslen ett under et par timer.

Andremann var ute på 1,5time ca.

Fantastisk opplevelse.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med førstemann presset jeg i omtrent to timer. Det er lenge. Fikk ikke ordentlige pressrier og klemte ham ut på pur viljestyrke.

Andremann varte vel den fasen en halvtimes tid tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra vi kom gående inn døra på fødeavdelingen til snuppa var ute tok det 28 minutter :)

(kanskje ikke akkurat en gjennomsnittsfødsel da, men dog.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest keiserinna77

8 timer til ingen nytte, så det endte med keisersnitt....

men kunne holdt ut lenger jeg pga jeg endelig fikk epidural :) da kunne jeg holdt på i tiiiiiiiimesvis :) angra på jeg ikke bad om den før. Men måtte som sagt ha keisersnitt - for å skåne meg og babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...