Gå til innhold

ADHD og bipolar affektiv lidelse

Anbefalte innlegg

Gjest Northern Man
Skrevet

Jeg fikk den endelige utredningen nå i går og fagfolkene sier at jeg lider av følgende ADHD(F.90.0.),Uspesifisert bipolar affektiv lidelse(F.31.9.) og i tillegg Moderat depressiv episode(F.32.1). Men er det vanlig å ha denne kombinasjonen av ADHD og bipolar lidelse? Jeg er i grunnen lettet at jeg i en alder av 47 år har fått konstatert det som andre rundt meg har hatt mistanke om i flere 10år, men som jeg bare har avfeid.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kombinasjonen er vanligere enn forventet ut fra ren sannsynlighetsberegning (slump).

Gjest Northern Man
Skrevet

Kombinasjonen er vanligere enn forventet ut fra ren sannsynlighetsberegning (slump).

Men den bipolare lidelsen jeg har, er den under kategorein bipolar 2 eller er dette utenom 1 og 2?

Skrevet

Men den bipolare lidelsen jeg har, er den under kategorein bipolar 2 eller er dette utenom 1 og 2?

Det kan jeg ikke svare på da jeg ikke vet om du har hatt hypomanier, manier eller ikke.

Gjest Northern Man
Skrevet

Det kan jeg ikke svare på da jeg ikke vet om du har hatt hypomanier, manier eller ikke.

Har nok både hypomani og mani.

Skrevet

Har nok både hypomani og mani.

Om disse maniene kom uten at du var ruset, har du bipolar I.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...