Gå til innhold

hypokondri

Gjest woder how,wonder why

Anbefalte innlegg

Gjest woder how,wonder why
Skrevet

Det finnes terapi for hypokondere,men hvis man ikke får det,hvilke medisiner er da best egnet for dette?

Forsvinner symptomene av medisiner,eller blir de dempet?

Videoannonse
Annonse
hidi, the scorpion
Skrevet

''Forsvinner symptomene av medisiner,eller blir de dempet?''

Tror man trenger terapi for å bli bedre. Ingen lett sirkel å komme ut av på egenhånd, og medisinering vil vel ha motsatt effekt...!

Gjest wonder how,wonder why
Skrevet

''Forsvinner symptomene av medisiner,eller blir de dempet?''

Tror man trenger terapi for å bli bedre. Ingen lett sirkel å komme ut av på egenhånd, og medisinering vil vel ha motsatt effekt...!

Motsatt effekt?

Det forstod jeg ikke.

hidi, the scorpion
Skrevet

Motsatt effekt?

Det forstod jeg ikke.

Hvis legen gir deg medisin, så kan du overbevise deg selv om at du "virkelig" _er_ syk ellers ville ikke legen gitt deg medisin...

Enda en ond sirkel.

Skrevet

Hvis legen gir deg medisin, så kan du overbevise deg selv om at du "virkelig" _er_ syk ellers ville ikke legen gitt deg medisin...

Enda en ond sirkel.

Var det det du mente,personen jeg snakker om vet at det er snakk om innbilte sykdommer,så mange fysiske sykdommer kan man ikke ha..og alle på en gang,har klart å få han til å innse at det er en sykdom bak symptomene,sykdomsangst. Men jeg vet jo ikke hvordan jeg skal kunne hjelpe,har lest litt ting wilhelmsen har skrevet.

Gjest kognitiv terapi
Skrevet

Enda en ond sirkel.

Vet ikke om jeg er enig i det. Dette er en angstlidelse, helseangst, og jeg tror ikke et SSRI vil gi en motsatt effekt. Men at kognitiv terapi er tingen er nå så.

hidi, the scorpion
Skrevet

Var det det du mente,personen jeg snakker om vet at det er snakk om innbilte sykdommer,så mange fysiske sykdommer kan man ikke ha..og alle på en gang,har klart å få han til å innse at det er en sykdom bak symptomene,sykdomsangst. Men jeg vet jo ikke hvordan jeg skal kunne hjelpe,har lest litt ting wilhelmsen har skrevet.

Vedkommende må søke hjelp selv:)

Du kan ikke hjelpe h'n, legen kan ikke hjelpe h'n, bortsett fra å henvise videre.... H'an trenger hjelp for sin angst for sykdommer, og det finnes spesialister;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Vet ikke om jeg er enig i det. Dette er en angstlidelse, helseangst, og jeg tror ikke et SSRI vil gi en motsatt effekt. Men at kognitiv terapi er tingen er nå så.

Jeg er ikke fagperson;) Gir egentlig trådstarters venn råd om å søke hjelp.

Skrevet

Vedkommende må søke hjelp selv:)

Du kan ikke hjelpe h'n, legen kan ikke hjelpe h'n, bortsett fra å henvise videre.... H'an trenger hjelp for sin angst for sykdommer, og det finnes spesialister;)

Vet det du skriver der,problemet er at han får ikke hjelp. Det er komplisert...og da er det kun en mulighet igjen,jeg må hjelpe han. Medisiner skriver de vel ut,så da tenkte jeg at hvis det hjelper ville det vært fint.

hidi, the scorpion
Skrevet

Vet det du skriver der,problemet er at han får ikke hjelp. Det er komplisert...og da er det kun en mulighet igjen,jeg må hjelpe han. Medisiner skriver de vel ut,så da tenkte jeg at hvis det hjelper ville det vært fint.

''Medisiner skriver de vel ut,så da tenkte jeg at hvis det hjelper ville det vært fint.''

Ingen skriver ut medisiner, uten å ha snakket med vedkommende som trenger det. Og _ingen_ vet h*n trenger, før h*n oppsøker hjelp selv, dessverre.

Skrevet

''Medisiner skriver de vel ut,så da tenkte jeg at hvis det hjelper ville det vært fint.''

Ingen skriver ut medisiner, uten å ha snakket med vedkommende som trenger det. Og _ingen_ vet h*n trenger, før h*n oppsøker hjelp selv, dessverre.

Joda,det gjør de. De har gjort det før,systemet er godt plantet i denne saken. Det er jeg som er hans talerør.

hidi, the scorpion
Skrevet

Joda,det gjør de. De har gjort det før,systemet er godt plantet i denne saken. Det er jeg som er hans talerør.

Da vet jeg ikke hvorfor du skriver her?

Skrevet

Da vet jeg ikke hvorfor du skriver her?

Da får du vel bare lure da. Men hvis du ser øverst så ser du jo hva jeg lurer på,om det er medisiner og det alene som kan hjelpe mot helseangst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...